از کجا می توان با کیفیت ترین میوه صادراتی را با قیمت مناسب تهیه کرد؟

جهت مشاهده مراحل آماده سازی میوه صادراتی فیلم زیر را تماشا کنید !

 

میوه صادراتی ایران در همه کشور ها متقاضی دارد! صادرات میوه ایرانی یکی از پر رونق ترین امور صادراتی در این حیطه است که تقریبا تمامی کشور ها طرفدار آن هستند. چرا که به خوبی از کیفیت میوه صادراتی ایران مطمئن هستند.

میوه صادراتی عالیامکان تولید میوه صادراتی برای ایران چگونه به وجود آمده است؟

کشور ایران به برکت برخورداری از آب و هوای معتدل و خاک حاصل خیز، امکان کشت و صادرات انواع میوه ها بجز میوه های استوایی را برای تجار فراهم آورده است و آن ها می توانند به راحتی و با شناسایی بازار هدف، میوه صادراتی را به کشور های مختلف معرفی کنند.

در گام اول ما به شما پیشنهاد می دهیم که اگر قصد صادرات پر سود دارید در درجه اول واسطه و واسطه گری را حذف کنید و اقلام مورد نیاز خود را به طور مستقیم از باغدار خریداری نمایید. همچنین لازم است تا با برخی از ضوابط صادرات و بسته بندی انواع میوه های صادراتی ایران آشنا شده، بازار های پر طرفدار میوه ایرانی را شناسایی کرده و در ادامه نسبت به فروش میوه صادراتی به کشور های مختلف اقدام نمایید.

میوه صادراتی اصفهاناشتباه عمده در صادرات میوه چیست؟

متاسفانه یکی از اشتباهات عمده ای که در بخش صادرات میوه صورت می گیرد، بسته بندی نا مناسب و صادرات فله ای میوه و تره بار است که موجب از دست رفتن بخشی از بازار هدف و جایگزین شدن کشور های رقیب شده است.

به عنوان مثال در کشور های همسایه از جمله عراق که یکی از بازار های هدف برای صادرات میوه محسوب می شود از محصولات جالیزی کشوری همچون ترکیه اشباع شده است. چرا که این کشور سعی بر آن داشته تا با بسته بندی مناسب ضمن توسعه بازار خود، ضایعات محموله های صادراتی را به حداقل برساند.

این موضوع را در صادرات میوه به قطر نیز می توان به خوبی ملاحظه نمود که چگونه صادر کنندگان ترک با استفاده از بسته بندی مناسب و استفاده از کامیون های یخچال دار و شناور های سرد خانه دار به بخش اعظم تقاضای بازار قطر پاسخ می دهند.

میوه صادراتی تازهضوابط جدید بسته‌ بندی میوه صادراتی کدام اند؟

طی بخش نامه ای که اکنون سازمان توسعه تجارت ایران برای بسته بندی میوه صادراتی جهت اجرا به گمرک ابلاغ کرده است با اشاره به لیست میوه های صادراتی ایران تاکید داشت که  این لیست میوه صادراتی عبارت است از :

  • سیب درختی
  • انار
  • کیوی
  • لیمو شیرین
  • لیمو ترش
  • پرتقال
  • زردآلو
  • گیلاس
  • آلبالو
  • هلو
  • شلیل
  • آلو

 

میوه صادراتی خوب

و سایر میوه های تازه هسته ای:

  • هندوانه
  • خربزه
  • انگور
  • خرمالو
  • به
  • گلابی

صادر کنندگان برای ارسال این میوه های صادراتی ایران به سایر کشور ها بایستی بسته بندی میوه صادراتی را به صورت مناسب و مطابق با استاندارد های جدید با هدف کاهش حجم ضایعات محموله های صادراتی در فرآیند عرضه و صیانت از جایگاه و برند محصولات ایرانی در بازار های هدف انجام دهند.

میوه صادراتی اصفهان

 چرا قیمت میوه صادراتی ایران کمتر از سایر کشور هاست؟

سازمان توسعه تجارت بر این عقیده است که به جهت صادرات فله ای میوه و بسته بندی نامناسب آن ها، ارسال میوه صادراتی کشور در سال های اخیر با افت و کاهش قیمت چشم گیری مواجه شده است به همین جهت است که قیمت میوه صادراتی ایران کمتر از سایر کشور هاست.

در این بخش نامه برای هر یک از محصولات کشاورزی و باغی، حد استاندارد و نوع بسته بندی مشخص شده است به شکلی که وزن هر بسته نباید از حد معینی بیشتر شود. در ادامه به بسته بندی میوه صادراتی و میزان معین هر بسته اشاره خواهیم داشت…

gimex seifijat - از کجا می توان با کیفیت ترین میوه صادراتی را با قیمت مناسب تهیه کرد؟

بسته بندی انواع میوه صادراتی

  • بسته ‌بندی سیب درختی به عنوان میوه صادراتی

کارتن دارای شانه و ضربه گیر دارای دو ردیف، سه ردیف و چهار ردیف و در هر کارتن 3 کیلو گرم سیب درختی جای گیرد.

 

  • بسته ‌بندی انار که در جلب نظر مشتری به عنوان میوه صادراتی اهمیت دارد!

برای بسته بندی میوه صادراتی همچون انار کارتن یا سبد یک یا دو ردیفه با شانه یا فوم استفاده شود.

one 10 - از کجا می توان با کیفیت ترین میوه صادراتی را با قیمت مناسب تهیه کرد؟

  •   بسته ‌بندی کیوی که در خرید و فروش میوه صادراتی تاثیر گذار است!

کارتن یا سبد بسته بندی میوه صادراتی کیوی یک ردیفه با شانه 3 تا 4 کیلو گرم، برای دو ردیفه 5 تا 8 کیلو گرم و برای کارتن های 1/5 تا 2 کیلو گرم بدون شانه استفاده شود.

m one - از کجا می توان با کیفیت ترین میوه صادراتی را با قیمت مناسب تهیه کرد؟

  • بسته ‌بندی لیمو شیرین به عنوان میوه صادراتی

لیمو شیرین صادراتی باید در بسته بندی های سبدی یا کارتنی یک ردیفه با شانه یا بدون شانه تا 5 کیلو گرم وزن صادر شوند و این مقدار در کارتن یا سبد های دو ردیفه حداکثر 10 کیلو گرم خواهد بود.

  • بسته ‌بندی لیمو ترش، میوه صادراتی پرطرفدار

لیمو ترش صادراتی باید در بسته بندی کارتنی با وزن 8 تا 15 کیلو گرم صادر گردد.

میوه صادراتی ترش

  • بسته‌ بندی پرتقال، میوه صادراتی پر مزیت

کارتن یا سبد میوه صادراتی پرتقال بایستی با 8 تا 15 کیلو گرم میوه ارسال گردد.

 

six 6 - از کجا می توان با کیفیت ترین میوه صادراتی را با قیمت مناسب تهیه کرد؟

  • بسته‌بندی زرد آلو، گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل، آلو و سایر میوه‌ های تازه هسته‌دار

این قبیل میوه های صادراتی ایران باید در کارتن یا سبد هایی قرار داده شوند که ظرفیت 500 گرم تا 6 کیلو گرم داشته باشند.

  • بسته ‌بندی هندوانه

بسته بندی هندوانه در کارتن و سبد های یک ردیفه 18 گرم و در باکس های چوبی حداکثر 18 کیلوگرم صورت بگیرد و به صورت فله ای در کانتینر های یخچال دار صادر گردد.

میوه صادراتی ابدار

  • بسته‌ بندی انواع خربزه

بسته بندی خربزه صادراتی در سبد یا کارتن های یک ردیفه 15 کیلو گرم صورت گیرد.

 

  • بسته ‌بندی خیار

حداکثر وزن کارتن یا سبد خیار صادراتی 15 کیلوگرم است.

seven 9 - از کجا می توان با کیفیت ترین میوه صادراتی را با قیمت مناسب تهیه کرد؟

  • بسته‌ بندی انگور

هر سبد یا کارتن میوه صادراتی انگور بایستی حداکثر 8 کیلو گرم وزن داشته باشد.

 

  •  بسته ‌بندی به و گلابی، میوه های صادراتی خوشمزه

برای بسته بندی به و گلابی از کارتن ها یا سبد های یک یا دو ردیفه با حداکثر 10 کیلو گرم میوه برای صادرات استفاده شود.

m seven - از کجا می توان با کیفیت ترین میوه صادراتی را با قیمت مناسب تهیه کرد؟

اصول بسته بندی و کارتن میوه صادراتی

  • برای بسته بندی و جعبه میوه صادراتی ایده های نو و خلاقانه داشته باشید.

برای در دست گیری بازار هدف باید یک تیم طراحی تشکیل دهید و از ایده های جدید و نه چندان گران برای بسته بندی و کارتن میوه صادراتی استفاده کنید. البته طراحی ها بایستی بر طبق فرهنگ و جامعه شناسی کشور مورد نظر صورت گیرد برای مثال برای صادرات میوه به عمان بایستی پیش از صادرات، بازار و سلایق مردمان این دیار را بررسی نموده و بر اساس این سلایق رنگ، طراحی و بسته بندی مناسبی را میوه های صادراتی انتخاب نمایید با این کار نه تنها از فروش میوه صادراتی ایران استقبال می شود بلکه زمینه را برای سفارشات بیشتر و در دست گیری بازار این کشور فراهم می آورد.

میوه صادراتی تازه

  • بسته بندی شکیل میوه صادراتی را جدی بگیرید…

دیگر وقت کمی خود باوری رسیده است. اگر محصول داخل بسته بندی از کیفیت خوبی بر خوردار باشد به یقین می توان گوی سبقت را از رقبای برون مرزی ربوده ؛ چرا که سال های زیادی نیست که بسته بندی ایران وارد رقابت جهانی شده است ولی با این وجود توانسته سهم خوبی از بازار های خارجی را به خود اختصاص دهد.

در این مقاله بر آن نیستیم تا بسته بندی های اروپایی را با نمونه های مشابه ایرانی مقایسه کنیم اما لازم به ذکر است که می توانید با کمی تلاش و ایده پردازی بهترین نوع بسته بندی میوه صادراتی تهیه نمایید.

ten 5 - از کجا می توان با کیفیت ترین میوه صادراتی را با قیمت مناسب تهیه کرد؟

ارسال میوه صادراتی به عراق، گامی مهم برای معرفی محصولات ایرانی

کشور عراق در منطقه ای گرم و خشک قرار دارد و به همین جهت در اکثر مناطق آن به جز درخت نخل، گیاه و درخت دیگری رشد نمی کند از این رو ایران تنها کشوری است که به راحتی می تواند به صادرات میوه به این کشور بیابانی بپردازد.

صادرات میوه به عراق یکی از پر رونق ترین صادراتی است که همه ساله توسط تجار ایرانی صورت می گیرد و در خواست های زیادی را در پی دارد و به جهت هم مرز بودن عراق با کشور ما، صادرات میوه به عراق از راه زمینی و با کامیون های مجهز به یخچال صورت می گیرد. اما آیا می دانید صادرات میوه به عراق چه مزایایی نسبت به سایر کشور ها برای صادر کنندگان ایرانی دارد؟

m nine - از کجا می توان با کیفیت ترین میوه صادراتی را با قیمت مناسب تهیه کرد؟

  • مزایای صادرات میوه به عراق

هزینه کمتر حمل و نقل یکی از مزایایی است که از ارسال میوه صادراتی به این کشور، عاید صادر کننده ایرانی می گردد. با توجه به این که کشور عراق با ایران هم جوار بوده و بین آن ها مرز خاکی وجود دارد، امر صادرات میوه به راحتی و با هزینه های کمتر صورت می گیرد.

بنابراین علاوه بر هزینه های کم صادرات، هزینه فروش میوه ها در عراق با قیمت کمتری حساب شده و به این ترتیب، ایران می تواند به عنوان یک مشتری سودمند برای این کشور محسوب شود. بر خلاف کشور های اروپایی که برای واردات و صادرات میوه و تره بار هزینه گمرکی سنگینی را به صادر کنندگان تحمیل می کند، در عراق چنین قانونی وجود ندارد و مالیات ناچیزی از تاجر میوه اخذ می شود.

مسلما برای عرضه میوه صادراتی ایران به هر کشوری نیازمند یک واسط خواهید بود که با بیشتر شدن مسافت بر تعداد واسطه ها و دلالان افزوده می شود اما در کشور عراق شما نیازی به واسطه های زیادی نخواهید داشت و این یعنی صرفه جویی در هزینه ها !

از آن جایی که مسافت زیادی از عراق تا ایران وجود ندارد، هزینه های نگهداری و حمل و نقل کاهش خواهد یافت چرا که برخی از میوه های صادراتی ایران با قرار گیری در معرض گرما یا انبوه شدن در کنار یک دیگر به سرعت خراب می شوند.

eight 7 - از کجا می توان با کیفیت ترین میوه صادراتی را با قیمت مناسب تهیه کرد؟

بنابراین برای صادرات آن ها باید از کامیون های یخچال دار استفاده کرد. در صادرات میوه به عراق میزان این ضرر های مالی به حداقل رسیده و تجار می توانند سود بیشتری کسب کنند. بی شک ایران به دلیل برخورداری از آب و هوای متعادل و خاک حاصل خیز پتانسل بالایی در به عمل آوری میوه های باکیفیت را داراست به گونه ای که می توان گفت اکثر میوه ها به جز میوه های استوایی در کشور ایران قابلیت پرورش دارند.

از طرف دیگر باغداران ایرانی اعتقادی به استفاده از سموم و دستکاری ژنتیکی میوه ها ندارند؛ پس می توان گفت بیشتر میوه های ایرانی ارگانیک بوده و سلامت آن ها تضمین شده است. با ارسال میوه صادراتی به عراق می توانید محصولات برتر ایرانی را به مردمان این کشور معرفی نموده و نام ایران را در صدر صادرات میوه جای دهید.

صادرات میوه به قطر و عمان

مانند کشور عراق صادرات میوه به قطر و صادرات میوه به عمان نیز از رونق خوبی برخوردار است چرا که این دو کشور حاشیه ای خلیج فارس نیز دارای آب و هوای خشک بوده و مردمان آن ناچار به استفاده از میوه صادراتی هستند. به همین جهت این کشور ها نیز می توانند از گزینه های پیش روی شما در امر صادرات باشند.

شاید جالب باشد بدانید که در میان کشور های همسایه که ایران با آن ها مشغول داد و ستد و صادرات است؛ عمان بیشترین سهم را داراست و ایران بیشترین حجم صادرات به آن را دارد. اما تنها صادرات میوه به عمان نیست که از رونق بالایی برخوردار است بلکه کالاهای دیگر ایرانی نظیر مس خام، قیر، میلگرد و … نیز به این کشور حاشیه خلیج فارس صادر می شود. اما همانطور که می دانید شما با صادرات مواد غذایی مختلف همچون میوه ایرانی می توانید معرف یک کشور باشید و سهم مهمی از بازار این کشور را در دست بگیرید.

میوه صادراتی عالی

** مزایای ارسال میوه صادراتی به عمان برای تجار ایرانی

بر خلاف عراق که برای دسترسی به آن بایستی از مرز خاکی به کمک کامیون های یخچال دار عبور کرد، تنها راه دسترسی به این کشور از طریق مرز های دریایی است. برای دسترسی به عمان و صادرات میوه به عمان بایستی از یکی از بنادر چابهار و بندر عباس اقدام نمود.

اما در کنار تمام مشکلاتی که برای صادرات میوه ایران وجود دارد، سود بالا و مزایای بالایی نصیب تجار ایرانی می شود که ارزش تحمل این مشکلات را دارد به عنوان مثال دولت عمان تسهیلاتی را در اختیار صادر کنندگان ایرانی قرار می دهد که ارسال میوه صادراتی به این کشور را آسان تر خواهد کرد.

خرید و فروش میوه صادراتی

** امتیاز عمده ای که دولت عمان برای تجار ایرانی در نظر گرفته است:

  • ارائه فضای مناسب برای کسب و کار تاجران ایران و همچنین پر رونقی بازار عمان که به تجار اجازه می دهد به راحتی اقدام به بازاریابی و جلب مشتری نمایند.
  • این کشور تورمی کمتر از 3 درصد دارد که نکته بسیار ارزشمندی به شمار می رود چرا که برای عقد قرار داد برای صادرات میوه ایران دیگری نیازی نیست نگران نوسانات بازار و ارز باشید.
  • یکی دیگر از مهم ترین مزایای صادرات میوه به عمان این است که دولت این کشور به سرمایه گذاران خود وام هایی با بهره بسیار اندک اعطا می کند تا بتوانند به کسب و کار خود رونق بیشتری ببخشند.
  • از این کشور می توانید به عنوان یک واسط نیز استفاده کنید. شما می توانید با عقد قراردادی، از این کشور درخواست واسطه گری نمایید و به راحتی بتوانید محصولات خود را به سایر کشور ها نیز ارائه دهید.

 

قیمت میوه صادراتی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت میوه صادراتی

میوه صادراتی ایران در عرصه بین المللی و در بین کشور های دیگر ، طرفداران بسیاری داشته و درخواست و تقاضا از سمت کشور های دیگر زیاد است. کشور روسیه به دلیل مشکلاتی که در ارتباط با کشور های دیگر دارد صادرات از هر کشوری به این کشور امکان پذیر نبوده و بیشتر صادرات از ایران به این کشور صورت می گیرد که آن را به عنوان فرصتی مناسب برای رونق صادرات ایران می توان در نظر گرفت.

علاوه بر روسیه ، عراق نیز از جمله کشور هایی است که صادرات زیادی از ایران به این کشور صورت می گیرد. کشور عراق به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی امکان کشت محصولات کشاورزی را نداشته و تنها در قسمتی از این کشور که آب و هوای کوهستانی دارد کشاورزی انجام می شود که پاسخ گویی نیاز این کشور نخواهد بود و برای تامین محصولات کشاورزی نیاز به واردات از کشورهای دیگر دارد.

چگونگی تاثیر ارز بر قیمت میوه صادراتی !

قیمت میوه صادراتی یکی از موارد حائز اهمیت در بحث صادرات بوده که کاهش یا افزایش آن به دلایل گوناگونی بستگی دارد. از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت میوه صادراتی قیمت ارز بوده که تاثیر بسزایی بر قیمت میوه داشته و صادرکنندگان باید در هنگام ارسال محصول از قیمت آن مطلع باشند.

علاوه بر قیمت ارز ، کیفیت نیز از موارد تاثیر گذار بر قیمت میوه صادراتی به حساب می آید. از ویژگی های میوه صادراتی کیفیت آن بوده و تمام محصولات تولید شده قابلیت صادرات را ندارند و تنها محصولات با کیفیت برای صادرات انتخاب می شوند. کیفیت در همه ابعاد از جمله ظاهر، درشتی، گوشتی و آبدار بودن محصول در نظر گرفته می شود.

میوه صادراتی تازه

چگونه قیمت میوه صادراتی را کاهش دهیم ؟

برای کاهش قیمت میوه صادراتی باعث واسطه را حذف کنید. میوه را به طور مستقیم از تولیدکنندگان خریداری کنید چرا که دلالان بسیاری به عنوان واسطه هستند که میوه صادراتی را چند برابر قیمت واقعی آن به متقاضیان می فروشند. ارسال میوه صادراتی از طریق راه های مختلفی مانند زمینی، هوایی و دریایی صورت می گیرد که بنا به فاصله کشور متقاضی از ایران یکی از این راه ها انتخاب می شود.

چنانچه مسافت طولانی باشد و محصول از حساسیت بالایی برخورار باشد برای جلوگیری از بین رفتن محصول آن را از طریق هوایی ارسال می کنند که به طبع هزینه بیشتری در مقایسه با راه های دیگر در بر خواهد داشت.

تاثیر بسته بندی در قیمت میوه صادراتی !

بسته بندی به عنوان یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر قیمت میوه صادراتی به شمار می رود. عده ای از افراد به دلیل صرفه جویی در هزینه ها میوه صادراتی را به صورت فله ای به کشور های دیگر ارسال می کنند. هر چند این روش تا حدی باعث کاهش هزینه ها می شود ولی باعث ایجاد فرصتی مناسب برای سودجویان شده که محصول با کیفیت ایرانی را با بسته بندی و نام خود به کشور های دیگر بفروشند.

بسته بندی مناسب نه تنها هویت محصول را حفظ کرده بلکه باعث حفاظت محصول طی فرایند حمل و نقل شده و از آسیب و خرابی تا حد زیادی جلوگیری می کند. هم چنین خلاقیت در بسته بندی باعث جلب مخاطبان بیشتری شده و در نتیجه فروش بیشتری خواهد داشت.

میوه صادراتی تازه

نکاتی که در خرید و فروش میوه صادراتی باید به آن توجه نمود !

میوه صادراتی از جمله تولیداتی است که می تواند برای ایران سود دهی زیادی به همراه داشته باشد. زیرا کشور ایران دارای آب و هوای چهارفصل بوده و در تمام فصول سال میوه مربوط به همان فصل را تولید می کند.

  • با توجه به مشکلات کم آبی و کاهش آب های ذخیره ای زیرزمینی نه تنها روند افزایشی تولید میوه را متوقف نکرده بلکه باعث رونق و پیشرفت تکنولوژی سیستم آبیاری شده که بسیاری از کشاورزان برای آبیاری محصولات خود از سیستم های آبیاری قطره ای استفاده می کنند.
  • کیفیت بالای میوه صادراتی ایران باعث شده که در بین 10 کشور برتر صادر کننده میوه در جهان ایران مقام هشتم را از آن خود کند که همین مسئله می تواند در رونق خرید و فروش میوه صادراتی ایران تاثیر داشته باشد.
  • کشورهای زیادی از جمله دبی خواستار خرید میوه صادراتی ایران هستند که می توان این محصول را به عنوان جایگزین درآمدهای نفتی برای کشور ایران دانست.
  • برای مثال کشور کوچک دبی به دلیل کمبود زمین های زراعی بیشترین میوه و صیفی جات خود را از کشورهایی مانند ایران و ترکیه تامین می کند بنابراین دبی کشوری مناسب جهت خرید و فروش میوه صادراتی برای ایران به حساب می آید.
  • صادرات میوه ایرانی به کشورهای دیگر با توجه به مسافت از طریق راه های دریایی یا هوایی به کشور مقصد صادر می شود که با توجه به مسیر آن قیمت نیز متغیر خواهد بود.

 

میوه صادراتی

  • در امر خرید و فروش میوه صادراتی، تجار باید نکاتی را در نطر بگیرند تا به راحتی بتوانند کارهای مربوط به خرید و فروش میوه صادراتی را پیش ببرند. از جمله عواملی که باعث رونق خرید و فروش میوه صادراتی می شود معرفی محصول به کشورهای دیگر است.
  • هر چه محصول بیشتر ، توسط کشورهای دیگر شناخته شود صادرات آن نیز با رونق بیشتری روبرو خواهد شد. باید به این توجه داشت که محصول معرفی شده باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا خریداران بیشتری را به خود جلب کند.
  •  یکی از راه های مناسب معرفی محصول شرکت در نمایشگاه های بین المللی در سراسر جهان بوده که فرصت های ویژه برای ملاقات تجار جدید و اخذ قرار داد های جدید را به همراه خواهد داشت. در این نمایشگاه تجار می توانند محصول خود را به کشورهای مختلف معرفی کنند.
  • علاوه بر معرفی محصول نحوه ارائه محصول در خرید و فروش میوه صادراتی از اهمیت بالایی برخوردار است. احتمالا عده ای از صادرکنندگان به دلیل کاهش هزینه ها میوه های صادراتی را به صورت فله ای و بدون بسته بندی یا در کارتن های پاره و گونی های کهنه به کشورهای دیگر ارسال کنند.
  • نبود هویت بر روی محصولات موقعیت مناسبی را برای سودجویان فراهم می کند تا محصول با کیفیت ایرانی را با نام خود به نقاط مختلف دنیا ارسال کنند.
  • هم چنین نداشتن بسته بندی مناسب باعث از بین رفتن مقدار زیادی محصول در طی فرایند حمل و نقل می شود. تجار باید به این نکته توجه کنند که خلاقیت در طراحی بسته بندی علاوه بر سالم نگهداشتن محصول، در امر خرید و فروش میوه صادراتی نیز مخاطبان بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.

میوه صادراتی

مشکلات صادرات میوه

فرایند صادرات میوه، سبزی و مواد غذایی، همواره یکی از چالش برانگیزترین مسائل را در صادرات کالاها به کشورهای خارجی به وجود می‌آورد. در این میان، صادرات میوه و سبزیجات تازه از اهمیت بیشتری برخوردار است. مشکلات صادرات میوه همواره بر سر راه شرکت های صادر کننده قرار داشته است.

این چالش ها از تمام جوانب، قابل بررسی هستند. مسائلی نظیر تهیه میوه ها و سبزیجات با استانداردهای صادراتی از یک طرف و قوانین حقوقی صادرات از جهت دیگر به شدت در صادرات میوه دخالت دارند. چه بسا تمام شرایط و امکانات لازم از نظر حقیقی و حقوقی و تأمین کالا برای صادرات انواع میوه و سبزیجات تامین می شود اما از نظر حمل و نقل و حقوق گمرکی، مشکلات زیادی که بسیاری از آنها نیز پیش بینی نشده هستند، این فرآیند را با اختلال مواجه می‌کنند. در ادامه مطلب با  برخی از مهم ترین مشکلات صادرات میوه های مختلف  آشنا خواهیم شد.

قیمت میوه صادراتی

بررسی مشکلات صادرات میوه از نظر فعالیت شرکت ها

همانطور که می دانید سهم عظیمی از صادرات میوه در هر کشور بر عهده شرکت های مطرح و مشهور در حوزه واردات و صادرات مواد غذایی قرار دارد. به همین دلیل اگر جستجوی مختصر در خصوص شرکت های صادر کننده برتر در جهان انجام دهید به راحتی به فهرستی از شرکت‌های خاص با برند مشخص شده، دست پیدا خواهید کرد.

بنابراین اولین مشکلی که در راه صادرات میوه به آن می پردازیم بررسی موانع و چالش ها از نظر فعالیت شرکت‌ها است. با توجه به مطالبی که در قسمت قبل ذکر شد، فعالیت شرکت‌ها از نظر کیفیت و کمیت، عوامل تاثیرگذار بر صادرات میوه است. این عوامل را به دو دسته فاکتورهای داخلی و خارجی تقسیم بندی می کنیم.عوامل داخلی شرکت های صادر کننده میوه شامل ویژگی های محصول ارائه شده می باشد.

عوامل خارجی شرکت های صادرکننده میوه تحت عنوان ویژگی های صنعت کشاورزی، ویژگی های بازار صادراتی و تغییرات شرایط اقلیمی برای کشت محصول معرفی می شوند. فاکتورهای داخلی و خارجی در نهایت بر روی استراتژی بازاریابی به صورت انفرادی و یا بازاریابی گروهی از طریق شعب شرکت ها در کشورهای دیگر تاثیر گذار خواهد بود.

میوه صادراتی

مشکلات صادرات میوه از دیدگاه محصول، نیروی انسانی، صنعت کشاورزی

از دیدگاه دیگری می‌توان مشکلات و چالش های موجود در صادرات میوه را بررسی کرد. ویژگی های محصول، به کارگیری نیروی انسانی در قسمت کاشت و خدمات و همچنین وجود تجهیزات و مواد اولیه مناسب برای کشت و کار انواع میوه در این قسمت حائز اهمیت هستند. بر همین اساس، این چالش ها را از دو منظر می توان بررسی کرد: مشکلات داخلی و مشکلات بیرونی.

موانع داخلی برای صادرات انواع میوه که به عنوان زیر شاخه های فعالیت شرکت ها دسته بندی می‌شوند شامل دانش و اطلاعات تخصصی در حوزه بازاریابی، تأمین منابع مالی و تامین نیروی انسانی می باشند. موانع داخلی از نظر محصولات، شامل دو دسته اصلی کیفیت محصولات و در اختیار داشتن تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی در این حوزه است.

موانع بیرونی با حوزه صنعت، بازار و شرایط زیست محیطی ارتباط دارد. ساختار صنعتی امکان به اشتراک گذاری تکنولوژی و فناوری به عنوان یک مانع در صادرات انواع میوه شناخته می شوند. موانع بازار در حقیقت، مشتریان و تولیدکنندگان هستند. شرایط زیست محیطی نیاز به توضیح ندارد؛ هر عاملی که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر تولید محصولات و میوه ها تاثیر گذار باشد در این دسته طبقه بندی می شود.

این چالش ها نیز مانند چالش های سازمانی و شرکتی در نهایت بر روی استراتژی بازاریابی صادراتی و همکاری به صورت تاسیس شعب یا صادرات به صورت انفرادی تاثیر گذار خواهد بود.

قیمت میوه صادراتی

سایر مشکلات در صادرات میوه

  • نوسانات قیمت ارز در بازار
  • مشکلات مربوط به تامین ارز از بازار آزاد یا بانک ها
  • قوانین گمرکی و چالش های مامورین گمرک
  • عدم هماهنگی میان گمرک، انبار بارگیری و سیستم های حمل و نقل بین المللی
  • عدم دانش تخصصی در حوزه بازاریابی بین المللی
  • عدم تسلط به زبان انگلیسی برای برخی از شرکت های بازرگانی جهت ارسال میوه صادراتی

three 11 - از کجا می توان با کیفیت ترین میوه صادراتی را با قیمت مناسب تهیه کرد؟

خرید و فروش میوه صادراتی

بازار خرید و فروش میوه صادراتی در کشورهای اروپایی با توجه به میزان تقاضای مصرف کنندگان برای خرید سبزیجات و میوه های تازه، بهترین فرصت را برای صادرکنندگان این اقلام غذایی فراهم می آورد. راهکارها و دستورالعمل های ویژه ای وجود دارد که شرکت های صادر کننده و همچنین تولید کنندگان انواع میوه صادراتی می توانند محصولات خود را به بازارهای اروپایی ارائه دهند.

عوامل مختلفی، قیمت خرید و فروش میوه صادراتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اولین و مهم ترین عامل، بازاریابی مناسب و تقاضای زیاد از سوی مصرف کنندگان برای خرید میوه و سبزیجات تازه است. نوسانات قیمت ارز در بازار جهانی، بسته بندی های استاندارد و مسائل سیاسی و اقتصادی در رتبه های بعدی اهمیت برای خرید و فروش میوه صادراتی قرار دارند. در ادامه این مطلب با مباحثی آشنا می شویم که می ‌توانند در خصوص ورود به بازارهای اروپایی برای فروش میوه صادراتی موثر واقع شوند.

 

میوه صادراتی

بازار خرید و فروش میوه صادراتی در اروپا

کشورهای اروپایی به عنوان وارد کنندگان اصلی میوه و سبزیجات تازه محسوب می شوند و قدرت خرید فوق‌العاده بالایی دارند و همچنین میزان تقاضای آنها برای ثبت سفارش میوه صادراتی فوق العاده قابل توجه است.

بسیاری از کشورهای اروپایی به خرید میوه ها و سبزیجات گرمسیری با خواص منحصر به فرد و به ویژه کشورهای آسیای شرقی و آمریکای جنوبی علاقه زیادی دارند. کشورهای اروپایی را یکی از پر مصرف ترین بازار در خرید و فروش میوه صادراتی می توان به شمار آورد.

نکته مهم برای ورود به بازار خرید و فروش میوه صادراتی در اروپا این است که نیاز بازار در هر یک از کشورهای اروپایی را به دقت بررسی کنید. برای شرکت های صادر کننده انواع میوه اهمیت دارد که دقیقاً بدانند کدام یک از ارقام و گونه های میوه توسط کدام کشور اروپایی مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد.

گام بعدی برای موفقیت در این بازار، رعایت استانداردهای تولید و بسته بندی و حمل و نقل است. به جرات می توان گفت اگر بازاریابی بین المللی به طور قوی اجرا شود و در همین راستا محصولات مرغوب تهیه شوند، موفقیت در خرید و فروش میوه صادراتی حتمی خواهد بود.

در حال حاضر میزان تقاضا برای خرید میوه های صادراتی در گروه های مختلف نظیر مرکبات، میوه های دانه دار، میوه های تازه در گروه توت فرنگی و تمشک، انواع انگور، میوه های گرمسیری و موارد دیگر بسیار بالا است. کشور روسیه، فرانسه، دانمارک، گرجستان، ارمنستان و…، نمونه ای از کشورهای اروپایی هستند که جزو وارد کنندگان میوه صادراتی از کشورهای دیگر محسوب می شوند.

میوه صادراتی

استاندارد خرید و فروش میوه صادراتی در اروپا چگونه است؟

میزان تقاضا در بازار اروپایی برای خرید و فروش میوه صادراتی و سبزیجات تازه حجم بالایی دارد. اگر کشورهای صادر کننده میوه و سبزیجات تازه بتوانند استانداردهای اروپا را بر روی محصولات خود اجرا کنند، قطعاً سهم بزرگی از بازار صادرات میوه را در اختیار خواهند گرفت. در این میان آن دسته از کشورهایی که فناوری میوه و سبزیجات ارگانیک را در اختیار دارند، نظر حجم بزرگی از مصرف کنندگان اروپایی را به خود جلب کرده ‌اند.

استانداردهای خرید و فروش میوه صادراتی در بازارهای اروپایی از این جهت اهمیت دارد که محصولات باید سالم باشند، کیفیت عالی داشته باشند و طبق شرایط زیست محیطی و حمل و نقل بسته بندی شده باشند. استانداردهای بازار اروپا در خرید میوه صادراتی این گونه تعریف می شود که برای تولید انواع میوه باید از حداقل آفت کش، مواد شیمیایی و حشره کش ها استفاده شده باشد.

مقدار مواد مغذی در میوه ها باید در حد استاندارد باشد. آزمایش های میکروبیولوژی و شیمیایی باید برای تایید کیفیت میوه های صادراتی انجام شود. شرایط خاصی برای حمل برخی از گونه های آسیب پذیر از میوه صادراتی از سوی استانداردهای اروپا تعریف شده است.

بر همین اساس تعداد میوه ها در داخل هر بسته به همراه وزن آنها متغیر است. میوه های آسیب‌پذیر نظیر کیوی، موز، سیب، انگور، توت فرنگی، گوجه فرنگی، تمشک و نظایر این ها نیاز به شرایط ویژه برای حمل و نقل دارند؛ و نکته پایانی اینکه از نظر بازار خرید و فروش میوه صادراتی در اروپا، این مسئله اهمیت دارد که تمام گواهینامه های سلامت، غذا و بهداشت برای محصولات به صورت برچسب بر روی بسته بندی درج شده باشند.

میوه صادراتی

1 دیدگاه

  1. Mr.hope گفت:

    تشکر بابت ارائه اطلاعات مفیدتون در این حوزه ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Buy now