خرید و فروش تازه ترین گوجه صادراتی با کیفیت و قیمت ویژه !

گوجه صادراتی با بهترین شرایط فروش و قیمت به شما عرضه می گردد. گوجه فرنگی نوعی میوه بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است که امروزه در انواع و اشکال مختلف در سراسر جهان پرورش داده می شود.

جهت مشاهده روند آماده سازی و ارسال گوجه صادراتی فیلم زیر را مشاهده فرمایید !

 

گرچه از نقطه نظر گیاه شناسی، گوجه فرنگی در دسته میوه ها جای دارد، اما به دلیل کاربردها و خواصش، در بیشتر مناطق دنیا در گروه سبزیجات و صیفی جات شناخته می شود. خرید و فروش گوجه صادراتی از آن جهت اهمیت دارد که از این گیاه، هم به صورت خام و هم پخته در تهیه انواع غذا، سس و نوشیدنی استفاده شده و در رژیم غذایی مردم بیشتر کشورهای جهان جای دارد. در حدود سه میلیون هکتار از کل مساحت اختصاص داده شده به تره بار در سراسر جهان، به کشت گوجه فرنگی اختصاص دارد و این میزان، تقریبا یک سوم این سطح را تشکیل می دهد.

گوجه صادراتیگوجه صادراتی در چه طبقه ای از میوه ها قرار دارد و خواص آن چیست ؟

از نقطه نظر طبقه بندی میوه ها، گوجه فرنگی، فرازگرا یا کلیماکتریک محسوب می شود به این معنا که پس از چیده شدن از بوته نیز امکان رسیدن آن وجود دارد. به همین دلیل، نیازی نیست که گوجه صادراتی لزوما بر روی بوته باقی بماند تا فرایند رشد خود را به طور کامل طی کند یا به اصطلاح به خوبی رسیده شود.

همین ویژگی، امکان برداشت زودتر از موعد گوجه فرنگی را برای حمل و نقل به مناطق دور دست فراهم می کند. گوجه فرنگی میزان بسیار کمی گاز اتیلن تولید می کند، با این حال نسبت به این گاز حساس بوده و در زمان نگهداری یا حمل و نقل برای صادرات، باید از میوه هایی که تولید گاز اتیلن دارند، دور نگه داشته شود.

gimex seifijat - خرید و فروش تازه ترین گوجه صادراتی با کیفیت و قیمت ویژه !

 

ویتامین های آ و سی، اسید فولیک و بتاکاروتن به وفور در گوجه فرنگی یافت شده و این گیاه، دارای مقدار کمی از ویتامین های ب۱، ب۲، ب۳ و ب۵ است. بالا بودن سطح آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی، آن را به یک گزینه خوب برای محافظت از بدن در مقابل رادیکال های آزاد تبدیل کرده و در نتیجه این سبزی از بروز سرطان جلوگیری می نماید.

گوجه فرنگی علاوه بر رفع ضعف و بی حالی و خستگی، سیستم عصبی، قلب و گردش خون را تقویت می کند. معمولا به بیماران مبتلا به دردهای مفصلی، روماتیسم و نقرس توصیه می شود که گوجه فرنگی را حتما در برنامه غذایی خود جای بدهند.

گوجه فرنگی می تواند مسمومیت های مزمن را برطرف کرده و مصرف آن باعث درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و زواید صفراوی می شود. در نهایت ویتامین آ موجود در گوجه فرنگی، بینایی را بهبود داده و از سلامت پوست و شادابی آن محافظت می کند.

گوجه صادراتیگوجه صادراتی در چه انواع و اشکالی ارائه می شود؟

شاید دانستن این نکته برای شما هم جالب باشد که در حال حاضر، بیش از ۷۵۰۰ گونه مختلف گوجه فرنگی در جهان کشت می شود. انواع گوجه صادراتی و همچنین انواعی از گوجه فرنگی که برای مصارف داخلی کشورها برداشت می شوند، دارای اندازه، شکل، رنگ، طعم و بافت متفاوت هستند.

قطر گونه های مختلف گوجه فرنگی بین ۱ تا ۲ سانتی متر تا بیش از ۱۰ سانتی متر متغیر است، با این حال، قطر بیشتر رقم های گوجه فرنگی بین ۵ تا ۶ سانتی متر است. رنگ قرمز، رنگ غالب بیشتر گونه های گوجه فرنگی است اما این گیاه در رنگ های زرد، صورتی، نارنجی، بنفش، سیاه، سبز و سفید نیز وجود دارد.

گوجه صادراتی با کیفیت

گوجه صادراتی دارای چه مشخصاتی است و در خرید و فروش گوجه صادراتی به چه نکاتی باید دقت شود؟

پوست گوجه صادراتی یا هر نوع دیگری از این گیاه که به مصارف داخل کشور می رسد، تا حد امکان باید کاملا شفاف، براق و عاری از لکه و زدگی باشد. بنابراین از خرید و فروش گوجه که این خصوصیات را ندارد یا روی آن آثار تیرگی یا چین و چروک وجود دارد، خودداری کنید. همچنین در صورتی که همراه با گوجه صادراتی ساقه وجود دارد، این ساقه باید کاملا سبز رنگ باشد.

از نظر وزنی، گوجه با کیفیت بسیار بالا، نسبت به اندازه خود سنگین تر است. یک روش دیگر برای تشخیص مرغوبیت گوجه صادراتی، بو کردن آن است. اگر در اطراف ساقه و برگ گوجه فرنگی بویی شیرین وجود داشته باشد، این گیاه از بهترین کیفیت ممکن برخوردار است.

از آنجا که گوجه فرنگی در تمام فصول سال و در بسیاری از غذاها و خوراکی های افراد کاربرد دارد، در زمان هایی که امکان برداشت گوجه فرنگی از مزرعه وجود ندارد، این گیاه را در گلخانه پرورش می دهند.

گوجه فرنگی گلخانه ای، گرچه نیاز اشخاص به این ماده غذایی نسبتا ضروری را پاسخ می دهد، اما در نهایت کیفیت و طعم گوجه فرنگی مزرعه ای را نخواهد داشت. بنابراین، اگر به دنبال خرید و فروش گوجه هستید و توانایی تامین قیمت گوجه بسیار مرغوب را دارید، بهتر است در فصل تابستان و ماه های تیر تا شهریور اقدام به خرید این محصول نمایید.

گوجه فرنگی مزرعه ای نسبت به نوع گلخانه ای آن دارای پوستی نازک تر، طعم و عطر بهتر و عمر کوتاه تر هستند. به همین دلیل با وجود کیفیت پایین تر، گوجه فرنگی گلخانه ای به دلیل ضخامت پوست آن، ماندگاری لازم را برای ارسال به مقاصد صادراتی دارد. برای دریافت مشاوره صادراتی به سایت شخصی محمدرضا شیخ بهائی مراجعه نمایید.

قیمت گوجه صادراتی

در چه زمان و با چه روشی، می توان کار چیدن گوجه صادراتی را برای ارسال به مناطق دور دست انجام داد؟

اولین نکته آن است که برای چیدن گوجه فرنگی، حتما باید از قیچی استفاده شود. از نظر زمانی، برای اینکه گوجه صادراتی دارای رنگ مطلوب در هنگام رسیدن به مقصد باشد، باید آن را قبل از رنگ گرفتن کامل و قرمز شدن، چیده شود.

این زمان، بسته به نوع گوجه، فصل کاری و مدت زمانی که محصول تا رسیدن به مقصد در راه می ماند، متغیر است. در واقع، با توجه به فاکتورهایی که گفته شد، گوجه صادراتی را از زمانی که نارنجی رنگ است تا زمانی که به قرمز کم رنگ می رسد، می چینند.

گوجه صادراتی باید در چه دما و شرایطی نگهداری شود؟

در زمان خرید و فروش گوجه صادراتی به این نکته دقت داشته باشید که دمای نگهداری ایده آل گوجه فرنگی در صورت رسیده بودن، ۱۲ درجه سانتی گراد و در صورت نارس بودن، بین ۱۹ تا ۲۱ درجه سانتی گراد است.

همچنین در صورتی که گوجه صادراتی هنوز نیاز به رسیدن دارد، تامین رطوبت نسبی ۹۰ تا ۹۵ درصد کاملا ایده آل است. قرار دادن گوجه فرنگی در مکانی که دمای آن از ۲۷ درجه سانتی گراد بالاتر است، باعث کم شدن شدت رنگ قرمز زیبای آن خواهد شد. همچنین حفظ گوجه در دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد، باعث ایجاد اشکال در رنگ قرمز آن می شود.

در صورت الزام می توان گوجه فرنگی های کاملا رسیده را به مدت چند روز در دمای ۷ درجه سانتی گراد نگهداری کرد، اما در نهایت، آن نوع گوجه که در دمای ۱۳ درجه سانتی گراد قرار داده می شود، طعم و عطر بهتری نسبت به گوجه فرنگی نگهداری شده در دمای ۱۰ درجه سانتی گراد دارد.

گوجه صادراتی

یکی از اتفاقاتی که قیمت گوجه صادراتی را پایین آورده و از کیفیت این محصول می کاهد، پدیده سرما زدگی است. قرار دادن گوجه فرنگی به مدت ۲ هفته یا بیشتر در دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد یا نگهداری آن به مدت ۵ تا ۶ روز در دمای ۵ درجه سانتی گراد، باعث می شود که این گیاه سرمازده شود.

گوجه که دچار پدیده سرمازدگی شده است، به طور کامل نمی رسد، رنگ و طعم آن تکمیل نمی شود، رنگ قرمز محصول به صورت نامنظم در گوجه فرنگی پخش شده است، زودتر از زمان نرمال نرم می شود و در نهایت پوست آن تکه تکه و دانه های آن قهوه ای رنگ هستند.

خرید و فروش گوجه صادراتی در چه کشورهایی رونق بیشتری دارد؟

کشورهای قطر، روسیه، عمان، امارات متحده عربی و عراق از بازارهای عمده گوجه صادراتی به شمار می روند. شهرهایی مانند اصفهان، آذربایجان، قزوین، خرم آباد، همدان، شهرضا، تاکستان، زنجان، بوشهر، ورامین و جیرفت از جمله مناطقی هستند که گوجه فرنگی در آنها برداشت شده و می توانند برای ارسال این محصول به کشورهای هدف، اقدام کنند.

گوجه صادراتی

خرید گوجه صادراتی

خرید گوجه صادراتی فرآیندی حساس، دقیق و اندکی پیچیده است. اگر شما مشتری خارجی برای گوجه فرنگی باشید قطعاً ترجیح می دهید تمام محموله، سالم به دست شما برسد. این دقیقاً همان قوانینی است که فروشنده انواع گوجه باید آن را رعایت کند.

خرید و فروش گوجه صادراتی طبق استانداردهای صادرات میوه و سبزیجات تازه تنظیم می شود. نوع بسته بندی، تعداد گوجه ها در هر بسته، وزن گوجه فرنگی، قیمت خرید گوجه و موارد دیگر، مهمترین معیارها در این نوع معاملات هستند. اگر مشتری خرید گوجه هستید بهتر است نمونه‌ای را از کشاورزی و از شرکت بازرگانی میوه دریافت کنید.

دقت داشته باشید که بهترین نوع گوجه فرنگی، عاری از لکه ها یا تورم یا بادکردگی در پوسته هستند. رنگ گوجه فرنگی باید قرمز پررنگ باشد. همچنین توجه داشته باشید که لکه های سیاه، هرچند کوچک، روی گوجه فرنگی نشان دهنده پوسیدگی از داخل میوه است.

هنگام خرید گوجه صادراتی معمولاً مشتریان به دنبال ظاهر زیباتر هستند و کمتر به طعم و مزه گوجه فرنگی توجه می کنند. بازارهای خارجی به خرید میوه‌های زیباتر که بسته بندی بهتری دارند، علاقه نشان می دهند. اگر گوجه فرنگی ها به درستی بسته بندی شوند، از نظر شرایط حمل و نقل، ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

تا زمانی که گوجه فرنگی ها به مقصد برسد، شاید نیاز باشد که فرآیندهای محافظت کنندگی برای ماندگاری بیشتر و جلوگیری از فاسد شدن گوجه ها اجرا شود. به طور مثال، گوجه فرنگی ها در تماس با گاز اتیلن قرار داده می شوند تا زودتر برسند.

انواع گوجه

گزینه ‌های متعددی برای خرید گوجه وجود دارد. انواع ارقام گوجه گلخانه ای، گوجه بوته ای، خرید گوجه دافنیس و سایر موارد، بسته به فصلی که رشد می کنند در دسترس هستند. گونه هایی از گوجه ‌فرنگی که برای صادرات انتخاب می شود باید هم شیرین و هم معطر و خوشبو باشد. قیمت خرید گوجه صادراتی با توجه به ارقام مختلف، متفاوت است.

عواملی نظیر نوسانات قیمت ارز در بازارهای صادراتی، بسته بندی کالا، قوانین گمرکی و مرغوب بودن محصول در کنار عرضه و تقاضا در بازارهای داخلی و بین المللی، بر روی خرید، فروش و صادرات گوجه تاثیرگذار هستند.

در حال حاضر، صادرات گوجه فرنگی در ایران و جهان چه وضعیتی دارد؟

در سال ۲۰۱۸ در حدود 46/1 درصد (معادل 4/3 میلیارد دلار) از صادرات گوجه فرنگی، توسط کشورهای اروپایی، 32/4 توسط آمریکای شمالی و 11/9 توسط کشورهای آسیایی انجام شده است. سهم آفریقا از این آمار در حدود ۸/۸ درصد، سهم آمریکای لاتین به جز مکزیک 0/6 و سهم کشورهای اقیانوسیه 0/1 درصد بوده است. در جدول زیر، با ۱۰ کشور بزرگ ارسال کننده گوجه صادراتی، سهم آنها از صادرات جهانی و قیمت گوجه صادراتی در آنها خلاصه شده اند.

رتبه کشور ارزش صادرات بر اساس قیمت سهم کشور از صادرات جهانی
۱ مکزیک  2/3      میلیارد دلار 24/5 درصد
۲ هلند  1/9      میلیارد دلار 20/8 درصد
۳ اسپانیا  ۱/۱      میلیارد دلار 11/9 درصد
۴ مراکش  686/8   میلیون دلار 7/4 درصد
۵ کانادا  411/7   میلیون دلار 4/5 درصد
۶ فرانسه  369/8   میلیون دلار 4 درصد
۷ ایالات متحده آمریکا  325      میلیون دلار 3/5 درصد
۸ ترکیه  289/9   میلیون دلار 3/1 درصد
۹ بلژیک  284/1   میلیون دلار 3/1 درصد
۱۰ چین  207/3   میلیون دلار 2/2 درصد

در جدول زیر نیز با ۱۵ کشور برتر وارد کننده گوجه صادراتی، کل ارزش واردات آنها بر اساس قیمت گوجه صادراتی و سهم آنها از واردات جهانی، آشنا خواهید شد. در سال ۲۰۱۸ مجموعا 84/2 از واردات جهانی توسط این ۱۵ کشور انجام شده است.

رتبه کشور ارزش صادرات بر اساس قیمت سهم کشور از صادرات جهانی
۱ ایالات متحده آمریکا 2/5    میلیارد دلار 26/9 درصد
۲ آلمان 1/5    میلیارد دلار 15/9 درصد
۳ فرانسه 706/9 میلیون دلار 7/7 درصد
۴ بریتانیا 699/9 میلیون دلار 7/6 درصد
۵ روسیه 629/9 میلیون دلار 6/8 درصد
۶ هلند 322/3 میلیون دلار 3/5 درصد
۷ کانادا 322/1 میلیون دلار 3/5 درصد
۸ لهستان ۸/۲۳۸ میلیون دلار 2/6 درصد
۹ سوئد 170/1 میلیون دلار 1/8 درصد
۱۰ ایتالیا 146    میلیون دلار 1/6 درصد
۱۱ اسپانیا 145/8 میلیون دلار 1/6 درصد
۱۲ بلاروس 116/6 میلیون دلار 1/3 درصد
۱۳ جمهوری چک 116/3 میلیون دلار 1/3 درصد
۱۴ رومانی 107/6 میلیون دلار 1/2 درصد
۱۵ اتریش 100/6 میلیون دلار 1/1 درصد

از نظر وزنی، گوجه فرنگی، در رتبه دوم محصولات صادراتی کشاورزی از کشور ما قرار دارد. در فصل بهار سال ۱۳۹۷ میزان هزار تن گوجه صادراتی به ارزش ۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به کشورهای دیگر ارسال شده است.

گوجه صادراتی

همچنین در سال ۱۳۹۴- ۹۵، کشت آبی گوجه فرنگی کشور ایران به میزان ۱۴۸ هزار هکتار و به مقدار 5/8 میلیون تن و کشت دیم آن به میزان ۹۶۹ هکتار و به اندازه ۲۱ هزار تن تولید بوده است.

استان فارس با ۱۹ هزار هکتار سطح زیر کشت آبی و مقدار ۹۳۱ هزار تن تولید و ۴ هکتار کشت دیمی و مقدار ۴۹ تن تولید، استان کرمان با ۱۸ هزار کتار سطح زیر کشت آبی و مقدار ۴۸۱ هزار تن تولید، استان خراسان رضوی با ۱۳ هزار هکتار سطح زیر کشت آبی و مقدار ۵۱۶ هزار تن تولید، استان بوشهر با ۱۳ هزار هکتار سطح زیر کشت آبی و مقدار ۵۷۰ هزار تن تولید و استان هرمزگان با ۱۳ هزار هکتار سطح زیر کشت آبی و مقدار ۴۴۱ هزار تن تولید، از تولیدکنندگان عمده این محصول در ایران محسوب می شوند.

برداشت گلخانه ای گوجه فرنگی در سال ۱۳۹۴- ۹۵ جمعا به میزان ۷۱۴ هکتار در کشور و به میزان ۱۹۳ هزار تن تولید بوده است. استان اصفهان با داشتن 139/8 هکتار و مقدار ۲۸ هزار تن تولید، استان هرمزگان با 78/6 هکتار و میزان ۲۴ هزار تن تولید، استان بوشهر با 54/3 هکتار و مقدار ۱۶ هزار تن تولید، استان آذربایجان شرقی با 52/4 هکتار و میزان ۱۸۷ تن تولید و استان سیستان و بلوچستان با 49/7 هکتار و به میزان ۷ هزار تن تولید، رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.

چه فاکتور هایی قیمت گوجه صادراتی را معین می کنند؟

قیمت گوجه صادراتی، بسته به برداشت آن از زمین کشاورزی یا پرورش گلخانه ای این محصول، کیفیت گوجه فرنگی و فصل برداشت آن، وزن و نحوه بسته بندی آن و همچنین کشور مقصد متفاوت بوده و این محصول ارزشمند با قیمت های متفاوتی به مناطق مختلف جهان، بخصوص کشورهای همسایه ارسال می شود.

گوجه صادراتی تازه

توجه: برای اطلاع از قیمت بادمجان صادراتی و ثبت سفارش اینجا کلیک کنید.

چرا خرید گوجه فرنگی صادراتی از ایران طرفداران زیادی از سراسر جهان دارد؟

یکی از محصولاتی که از ایران به خارج از کشور صادر می شود، گوجه فرنگی صادراتی است. تجار حرفه ای و با تجربه به چند علت خرید گوجه فرنگی صادراتی ایران را ترجیح می دهند که در ادامه به علل آن ها خواهیم پرداخت. پیش از آن که به بررسی علل پر طرفدار بودن گوجه فرنگی صادراتی ایرانی بپردازیم لازم می دانیم کشورهایی که به تولید و عرضه این محصول اشاره ای داشته باشیم. به طور کلی 8 کشور به فروش گوجه فرنگی صادراتی در سراسر جهان می پردازند؛ این 8 کشور عبارتند از :

  • آمریکا
  • ترکیه
  • ایتالیا
  • برزیل
  • ایران
  • اسپانیا
  • مکزیک
  • روسیه

از بین این کشورها، ایران یکی از صادر کنندگان موفق این محصول به کشورهای دیگر است. تجار در خرید گوجه فرنگی صادراتی به چند نکته توجه می کنند؛ اولین نکته بسته بندی محصول است.

گوجه فرنگی صادراتی

گوجه فرنگی به علت پوست بسیار نازک و بافت نرم و لطیف، به هنگام حمل و نقل امکان له شدن و از بین رفتن آن وجود دارد (گوجه فرنگی صادراتی به علت مسافتی که باید طی کنند تا به دست مشتری نهایی برسند، معمولا زمانی که هنوز بافت خیلی نرمی پیدا نکرده اند از شاخه چیده می شوند).

گوجه فرنگی صادراتی ایرانی در بهترین و مقاوم ترین بسته بندی ها روانه بازار می شود (بسته بندی های متفاوتی برای گوجه فرنگی در نظر گرفته می شود که شامل چوبی، پلاستیکی و کارتنی است و هر کدام از این بسته بندی ها اگر از مواد مرغوب تهیه شده باشد می تواند سلامت بار گوجه فرنگی را تضمین کند).

بنابراین می توان گفت اهمیتی که تجار ایرانی به بسته بندی محصولشان می دهند یکی از عللی است که کشورهای دیگر را ترغیب به خرید می کند. یکی دیگر از نکاتی که تجار برای خرید گوجه فرنگی صادراتی به آن توجه می کنند، نوع گوجه است. گوجه فرنگی در انواع مختلفی روانه بازارهای صادراتی می شود:

  • گوجه فرنگی گلخانه ای
  • گیلاسی
  • چری
  • مینیاتوری
  • گوجه گلابی زرد
  • گوجه فرنگی دافنیس
  • گوجه فرنگی خوشه ای

بنا به آن چه ذکر شد می توان گفت دومین علتی که تجار خرید گوجه فرنگی صادراتی ایرانی را ترجیح می دهند، تنوع بی نظیر این محصول در ایران است. آخرین علتی که خرید گوجه فرنگی صادراتی ایران طرفدار دارد، زمان ارائه این محصول است.

تقریبا می توان گفت در 12 ماه سال ، ایران به فروش گوجه فرنگی صادراتی می پردازد؛ بنابراین تاجران محترمی که قصد خرید این محصول را دارند می توانند در هر زمان از سال، اقدام کنند و همین باعث افزایش محبوبیت گوجه فرنگی  صادراتی ایرانی شده است.

بهترین گوجه فرنگی صادراتی

2 دیدگاه ها

  1. محمدرضا شفیعی گفت:

    ممنون از سایتتون ،علت افزایش قیمت گوجه صادراتی چیه ؟قیمت روز گوجه صادراتی را لطف میکنید ذکر کنید

  2. سینا شفیعی گفت:

    با توجه به نوسان قیمت، لطفا لیست قیمت گوجه صادراتی را ارائه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Buy now