بهترین پرتقال صادراتی را با مناسب ترین قیمت از کجا تهیه کنیم؟

پرتقال صادراتی را با ما بشناسید! تولید مرکبات در ایران هر سال بیشتر از سال پیش شده و در وضعیت مطلوبی قرار دارد. ایران با تولید بیش از 2 میلیون و 500هزار تن پرتقال توانسته است به میزان بالایی پاسخگوی تقاضا در عرصه جهانی باشد.

برای جلوگیری از کاهش قیمت و زیان باغداران، وزارت کشاورزی در راستای سیاست بازار در برابر بازار، راه صادرات پرتقال را باز گذاشته و حتی احتمال پرداخت مشوق صادراتی هم وجود دارد. پرتقال صادراتی ایران یکی از پر رونق ترین محصولات به جهت صادرات به کشور های دیگر است و در این میان لازم است مهم ترین صادر کنندگان پرتقال را بشناسید و جایگاه ایران را در این عرصه  مشاهده کنید.

روند صادرات پرتقال را با دیدن فیلم زیر دنبال کنید!

مهم ترین کشور های صادر کننده پرتقال کدام اند؟

  • برزیل
  • آمریکا
  • چین
  • مصر
  • مکزیک
  • ترکیه
  • آفریقای جنوبی

پرتقال صادراتی زرد

لقب اولین صادرکننده پرتقال از آن کدام کشور است؟

برزیل با تولید بیشترین پرتقال صادراتی در جهان لقب اولین صادر کننده پرتقال را از آن خود ساخته و پس از آن کشور مصر در رده دوم قرار دارد. ایران با تولید سالانه 2 میلیون تن پرتقال در جایگاه نهم قرار داشته که از تولیدات کشور هایی همچون ترکیه بیشتر بوده و به همین جهت توانسته است لقب بهترین پرتقال صادراتی منطقه را از آن خود سازد.

خبر اختصاص مشوق برای صادرات پرتقال از سوی مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی برای صادر کنندگان نوید و انگیزه ای مناسب برای ترغیب افراد به صادرات پرتقال ایرانی است؛ در پی این خبر درخواست اختصاص ۵۰۰ تومان یارانه صادراتی برای هرکیلوگرم پرتقال به دولت ارائه شده است.

پرتقال صادراتی عالی

مشکلات صادرات پرتقال چیست؟

صادرات پرتقال نیز مانند دیگر محصولات صادراتی با چالش ها و مشکلاتی روبرو است که توجه به آن ها و شناسایی مشکلات صادرات پرتقال برای هر صادر کننده الزامی است. با وجود اینکه باغداران ایرانی سالانه چیزی حدود 2 میلیون تن مرکبات تولید می کنند اما دست کم 10 تا 15 درصد این محصولات قابلیت صادرات دارند که از این میزان حتی یک دهم آن هم به دیگر کشورها صادر نخواهد شد.

 

gimex seifijat - بهترین پرتقال صادراتی را با مناسب ترین قیمت از کجا تهیه کنیم؟

 

  • اما علت چیست؟ چرا از این میزان تولید حتی 10 درصد آن هم وارد مرحله صادرات نمی شود؟

عوامل مختلفی برای عدم موفقیت صادرات پرتقال ایرانی وجود دارد که می توان به نبود بسته بندی مناسب، حمل و نقل ناکارآمد و عدم استفاده از بنادر شمالی برای صادرات پرتقال دانست.

در پی این مشکلات باید مسئولین چاره ای اندیشیده و راه را برای معرفی این محصول با کیفیت به سایر کشور ها هموار سازند تا هم صادرات و ارز آوری کشور رونق یابد و هم از ضرر و زیان های احتمالی باغداران جلوگیری شود.

پرتقال صادراتی ایرانی

عوامل تعیین کننده قیمت پرتقال صادراتی در ایران چیست؟

پرتقال های صادراتی معمولا شامل پرتقال هایی می شوند که ظاهری درشت تر و خوش آب و رنگ تر داشته باشند. قیمت پرتقال صادراتی ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد که کیفیت یکی از این عوامل است. همچنین ممکن است هر سال با تغییرات دمایی مواجه شویم که این امر بر افزایش یا کاهش قیمت این محصول دخیل است.

 چرا نباید پرتقال را به صورت فله صادر کرد؟

صادرات پرتقال به صورت فله هزینه کمتری را برای صادر کننده به دنبال دارد. اما مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت که به همین جهت اغلب از صادرات پرتقال فله ای جلوگیری می شود. چرا که نه تنها محصول ایرانی گمنام باقی می ماند و مصرف کننده اطلاعی از هویت و محل تولید این محصول ندارد. بلکه سبب ایجاد فرصت برای افراد سود جو به جهت صادرات مجدد پرتقال صادراتی ایران با نام خود می شود که در این شرایط به سود های بالایی دست خواهند یافت.

پرتقال صادراتی خوشمزه

به همین جهت توصیه می شود برای کاهش قیمت پرتقال صادراتی از ارسال آن به صورت فله خودداری نمایید و بسته بندی اختصاصی برای این محصول در نظر بگیرید تا دست افراد سود جو برای سو استفاده از کالای ایرانی کوتاه شود.

پرتقال صادراتی تامسون یکی از بهترین مدل های این میوه برای امر صادرات به شمار می رود و قیمت پرتقال صادراتی تامسون نیز مانند نوع معمول آن بر اساس کیفیت محصول، زمان صادرات و دیگر پارامتر های مهم در امر صادرات تعیین می گردد.

پارامتر های مهم در ارسال پرتقال صادراتی که بایستی به دقت آن ها را بررسی نمود کدام اند؟

  • پرتقال صادراتی باید کاملا رسیده باشد.
  • این میوه باید پاکیزه، بدون آفت و سالم باشد.
  • هیچ اثری از ترک خوردگی، سوراخ شدگی و لهیدگی در آن نباید وجود داشته باشد.
  • مزه و طعم میوه باید کاملا طبیعی باشد.
  • میوه های موجود در هر بسته باید از نظر شکل و اندازه یکی باشند.

پرتقال صادراتی اصفهان

انواع پرتقال صادراتی کدام اند؟

پرتقال صادراتی ایران انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به تامسون و خونی اشاره داشت، اما اگر بخواهیم به دیگر نمونه های این میوه اشاره کنیم، می توان پرتقال والنسیا، پرتقال بیروتی و پرتقال مآندارین را نام برد. این پرتقال ها شاید ظاهر ویژه ای نداشته باشند اما بسیار شیرین و آبدار هستند. بنابراین نمی توان به عنوان پرتقال صادراتی از آن ها نام برد، ولی برای خرید و فروش داخلی مقرون به صرفه هستند.

برخی از انواع پرتقال، مانند تامسون زود رس بوده و برخی هم مثل والنسیا دیر رس هستند. اکثرا پرتقال خونی و تامسون شمال، قابلیت صادرات دارند و پرتقال های جنوب نیز در صورت کمیت کافی می توانند در بخش صادرات این محصول کمک کننده باشند.

فروش پرتقال صادراتی، در بازار میوه ایران به منظور تسهیل نمودن خرید آن برای تجار گرامی انجام شده تا بتوانند به شکل آسان تری این میوه پول ساز را تهیه نمایند. در این میان بیشترین حجم صادرات پرتقال ایران، به پرتقال تامسون و پرتقال خونی تعلق دارد.

پرتقال صادراتی معطر

** خرید و فروش پرتقال صادراتی تامسون به عنوان یکی از انواع پرتقال

خرید و فروش پرتقال صادراتی تامسون هم در جنوب کشور و هم در شمال امکان پذیر است، چرا که این مدل از پرتقال برای به عمل آمدن به آب و هوای گرم و شرجی نیاز دارد و در این دو منطقه ایران این شرایط فراهم است. پرتقال تامسون یک میوه نسبتا بزرگ و گوشتی نسبت به سایر پرتقال های صادراتی است که یکی از اصلی ترین علل محبوبیت آن، راحتی در امر پوست کندن آن است به همین جهت عموم صادر کنندگان این نوع پرتقال را برای صادرات انتخاب می کنند.

** پرتقال صادراتی تامسون باید دارای چه مشخصاتی باشد تا بتواند تاییدیه صادرات را از آن خود کند؟

  • پوستی صاف و نسبتا محکم
  • دارای رنگ نارنجی تیره
  • عطر و بوی بی نظیر
  • آبدار
  • خوش گوشت

پرتقال صادراتی مرتب

خرید بدون واسطه؛ کاهش قیمت پرتقال صادراتی

اگر قیمت در این حرفه برای شما حائز اهمیت است پیشنهاد می کنیم که بدون واسطه برای خرید پرتقال صادراتی با باغدار و تولید کننده این محصول قرار دارد ببندید تا بتوانید این میوه را به قیمت عمده خریداری کنید.

مزایای خرید پرتقال صادراتی  به صورت مستقیم کدام اند؟

  •  حذف واسطه
  •  برخورداری از بهترین قیمت خرید
  •  سود مناسب در انجام معاملات داخلی و خارجی
  •  ارسال سریع تر
  •  ثبت سفارش زودهنگام
  •  مشاهده عینی محصول و سپس اقدام به خرید

پرتقال صادراتی قرمز

تمامی آنچه که باید برای صادرات پرتقال به عراق بدانید !!

صادرات پرتقال به عراق و مبادله با این کشور ، معامله ای دو سر سود است. چرا که این کشور به دلیل دارا بودن آب و هوای گرم و خشک، امکان کشت میوه و سبزیجات را ندارد و ایران در تولید و فروش پرتقال صادراتی بسیار قدرتمند است بر همین اساس قادر خواهد بود نیاز های کلی این کشور برای واردات میوه را فراهم آورد و در این میان هر دو طرف معامله به سود خوبی دست پیدا کنند.

پرتقال میوه ای است که در بیشتر مناطق ایران کشت می شود و به همین خاطر می تواند بازار داخل و حتی خارج را نیز پوشش دهد. تقاضا برای خرید پرتقال صادراتی از کشور های مختلف از جمله ارمنستان، ترکیه و ترکمنستان بالاست اما در میان آن ها تجار عراق تمایل زیادی به معامله با صادر کنندگان ایرانی به منظور واردات پرتقال صادراتی ایران را دارند.

 اگرچه در برخی شهر های عراق، پرتقال کشت می شود و این محصول در برخی از ماه های سال اجازه ورود به این کشور را ندارد اما این بدان معنا نیست که در هیچ زمانی نمی توان از این میوه برای کشور ارز آوری کرد و صادرات پرتقال به عراق را انجام داد !

پرتقال صادراتی آب دار

  • مناسب بودن قیمت پرتقال صادراتی، روشی برای در دست گرفتن بازار کشور هدف

یکی از نکاتی که می توانید تاجران عراقی را برای خرید و فروش پرتقال صادراتی متقاعد کنید قیمت مناسب است. اگر کمی زیرکی به خرج دهید می توانید قیمت مناسبی برای صادرت پرتقال به عراق اعلام بدارید و در دراز مدت، بازار این کشور را در دست گرفته و رقبای قدرتمندی نظیر مصر و برزیل را در این منطقه کنار بزنید.

لازم به ذکر است که پرتقال صادراتی باید ظاهری مناسب و بسته بندی شکیلی داشته باشد. بنابراین اگر تمایل دارید کالای خود را هر چه بیشتر به فروش برسانید باید به امر زیبایی شناختی و طراحی بسته بندی محصول نیز توجه ویژه ای داشته باشید. کشور عراق با ایران مرز خاکی داشته به همین جهت می توان از راه زمینی اقدام به ارسال کالا به این کشور کرد و با کامیون های یخچال دار محصولات را در صحت و سلامت به دست خریدار رساند.

پرتقال صادراتی ویژه

مزیت صادرات پرتقال به روسیه در چیست؟

همانطور که می دانید جنگ اقتصادی روسیه با غرب موجب ممناعت روسیه از ورود میوه از کشور یونان و لهستان شد؛ بنابراین می توان گفت این کشور به عنوان بهترین بازار صادرات پرتقال برای ایران محسوب می شود که به دنبال آن صادرکنندگان زیادی برای کسب سهم بیشتر بازار میوه و سبزیجات در این کشور اعلام آمادگی کرده اند و صادرات پرتقال به روسیه را در پیش گرفته اند !

موقعیت جغرافیایی و نزدیکی روسیه به ایران، کار را برای تجار ایرانی آسوده تر کرده است چرا که مسیر کم و هزینه انتقال کالا به نسبت کشور های دور دست پایین تر است. بنابراین صادر کنندگان ایرانی به راحتی و با هزینه ای کمتر می توانند پرتقال صادراتی ایران را به بازار این کشور تزریق کنند.

در روسیه بازار های زنجیره ای بزرگی برای عرضه میوه و سبزیجات وجود دارد که که در شهر های بزرگ این کشور نمایندگی های بزرگی دارند و شما با صادرات پرتقال به روسیه می توانید تا حد زیادی محصولاتی ایرانی را به در اختیار مشتریان مختلف قرار داده و ارز آوری بالایی برای کشور داشته باشید.

از سوی دیگر تهران و مسکو قرارداد گذرگاه سبز گمرکی امضا کردند که بر اساس آن برای تامین نیازهای روزانه میوه و سبزیجات، لبنیات، گوشت سفید و آبزیان روسیه، ساده سازی مقررات گمرکی برای صادر کنندگان ایرانی اجرا خواهد شد و این کشور در صدد است تا سه ماه دیگر آن را اجرا کند.

پرتقال صادراتی درختی

  • ارسال پرتقال صادراتی به روسیه از چه طریقی صورت می گیرد؟

معمولا ارسال میوه و دیگر کالاهای ایرانی به این کشور از طریق راه دریایی صورت می گیرید که محصولات در کانتینر های یخچال دار به جهت تضمین سلامت محصول تا رسیدن به مقصد قرار گرفته و از این طریق برای خریدار روس ارسال می گردند.

پیشنهاد ما به صادر کنندگان ایرانی این است که پیش از ارسال بار از طریق راه دریایی قرار دادی مبنی بر رسیدن میوه در سلامت کامل و تقسیم ضرر و زیان در زمان وقوع حادثه در طول مسیر و از این دست موارد با فرد خریدار تنظیم نمایید تا در صورت بروز هر گونه مشکل ضرر و زیان تنها دامان گیر شما نباشد.

البته صادرات از طریق خطوط هوایی به این کشور نیز امکان پذیر است اما شرایط خاصی داشته که هر دو طرف معامله باید بر سر آن به توافق برسند و سپس ارسال هوایی پرتقال صادراتی به کشور روسیه صورت گیرد.

پرتقال صادراتی مرغوب

  • چرا باید از صدور پرتقال صادراتی ایران به صورت فله خود داری کنیم؟

صدور پرتقال صادراتی ایران به صورت فله و بدون بسته بندی مناسب موجب از دست رفته بخش عمده بازار های جهانی شده و جایگزین شدن کشور های رقیب گردیده همچنین این امکان را در اختیار افراد سود جو قرار داده تا پرتقال ایرانی را خریداری نموده و با نام خود به سایر کشور ها ارسال نمایند. این کار نه تنها موجب ضرر و زیان به باغداران داخلی می شود بلکه اعتبار محصول ایرانی را نیز زیر سوال خواهد برد.

بسته بندی پرتقال صادراتی طبق ضوابط جدید چگونه است؟

بر اساس ضوابط جدیدی که برای امر صادرات لازم الاجراست؛ صادر کنندگان میوه بایستی محصولات را در بسته بندی مناسب و با برند ایرانی قرار دهند. برای پرتقال صادراتی نیز یک فاکتور بسته بندی در نظر گرفته شده است که در طی آن هر کارتن یا سبد صادراتی باید ظرفیت بین 8 تا 15 کیلو پرتقال را داشته باشد.

بسته بندی مناسب نه تنها به سلامت محصول تا رسیدن به مقصد کمک می کند بلکه موجب جذب مخاطبان بیشتر و معرفی هر چه بهتر پرتقال صادراتی ایران می شود همچنین توصیه می شود در بسته بندی پرتقال صادراتی از میوه های یک اندازه و بدون لک استفاده کنید.

پرتقال صادراتی خوش رنگ

قیمت پرتقال صادراتی !

با توجه به اهمیت ارزیابی قیمت پرتقال صادراتی و تاثیر آن در بازار خرید و فروش و صادرات پرتقال، این مطلب را به بررسی قیمت ها و کشورهای تولید کننده و صادر کننده این میوه پر طرفدار اختصاص داده ایم. آمار و ارقامی که در این مطلب به بیان می شوند طبق آخرین تغییرات در ماه آگوست ۲۰۱۹ به ثبت رسیده است.

میزان فروش جهانی و صادرات پرتقال به صورت بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ رقمی معادل 5/3 بیلیون دلار را به خود اختصاص داده است. ارزش پرتقال صادراتی از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۸ به بازارهای بین المللی صادر شده اند به طور متوسط چیزی حدود 18/2 درصد برای کل کشورهای صادر کننده و تولید کننده ثبت شده است؛ این در حالی است که رقم قیمت پرتقال صادراتی در جهان ارزشی حدود ۴ میلیارد دلار را برای خود ثبت نموده است.

ارزش صادرات جهانی پرتقال از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۱۸ با رشد مثبت حدود 5/5 درصد افزایش داشته است. در میان تمام کشورهای جهان، کشورهای اروپایی بیشترین سهم را در صادرات پرتقال در طول سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده‌اند.

پرتقال صادراتی

قیمت پرتقال صادراتی در طول این سال رقمی معادل 2/2 میلیارد دلار بوده است؛ این رقم چیزی حدود 40/5 درصد از سهم کل پرتقال های صادر شده به بازارهای جهانی می باشد. رتبه بعدی برای و فروش پرتقال صادراتی در بازارهای جهانی به کشورهای آفریقایی با سهمی حدود ۲۹ درصد اختصاص دارد.این در حالی است که حدود ۱۲ درصد از پرتقال صادراتی در بازارهای بین المللی از کشورهای آمریکای شمالی بوده است.

سهم کشورهای آسیایی در صادرات پرتقال حدود 10/5 درصد است. این مقدار برای کشورهای اقیانوسیه و استرالیا حدود ۴ درصد و برای کشورهای حوزه آمریکای لاتین به جز مکزیک حدود 3/5 درصد است. در میان کشورهای صادرکننده پرتقال، برخی از کشورها در سال ۲۰۱۸ با رشد مثبت و برخی با رشد منفی در صادرات مواجه بوده‌اند.

کشورهایی نظیر اسپانیا، آفریقای جنوبی، مصر، آمریکا و استرالیا، ۵ کشور برتر هستند که رشد مثبت در خرید و فروش پرتقال صادراتی در بازارهای بین‌ المللی داشته‌اند. در این میان، کشورهای فرانسه، آلمان و چین، روسیه و کره جنوبی، رشد منفی را در صادرات پرتقال در سال ۲۰۱۸ ثبت کرده است.

پرتقال صادراتی بریده

عوامل موثر بر قیمت پرتقال صادراتی :

قیمت پرتقال صادراتی طبق آماری که در بیست و دوم آگوست ۲۰۱۹ به ثبت رسیده است، حدود 0/76 دلار در هر کیلوگرم می باشد. این آمار نسبت به روز قبل حدود 1/5 درصد رشد منفی داشته است اما نسبت به ماه قبل حدود 1/5 درصد رشد مثبت را ارائه داده است.

یکی از عواملی که در قیمت پرتقال صادراتی در بازارهای بین المللی تاثیر دارد، میزان عرضه و تقاضا و همچنین تغییرات قیمتی ارز می باشد. کیفیت میوه های تولید شده در هر کشور و همچنین استفاده از روش‌های بازاریابی بین المللی و حمل و نقل صحیح میوه ها به شدت بر بازار خرید و فروش پرتقال صادراتی تاثیر دارد.

بر همین اساس است که برخی از کشورها با رشد مثبت مواجه می شوند و برخی دیگر دارای رشد منفی هستند. اعداد و ارقام و میزان تولید صادرات و واردات پرتقال توسط کشورهای فعال در این حاضر برخی از کشورهای تولید کننده و صادر کننده و میزان مشارکت آنها به همراه رتبه در صادرات پرتقال به صورت زیر معرفی می شود:

• کشور آرژانتین دارای رتبه ۱۴ در تولید پرتقال و رتبه ۱۶ در صادرات پرتقال
• کشور شیلی دارای رتبه ۴۲ در تولید و رتبه ۱۲ در صادرات پرتقال
• کشور بنگلادش دارای رتبه ۶۸ در تولید و رتبه ۱۳۴ در صادرات پرتقال
• کشور ایرلند با رتبه ۵۲ در صادرات پرتقال
• کشور لهستان با رتبه ۳۲ در صادرات پرتقال
• کشور برزیل رتبه اول در تولید و رتبه ۲۳ در صادرات پرتقال
• کشور اسپانیا رتبه هفتم در تولید و رتبه اول در صادرات پرتقال
• هندوستان رتبه سوم در تولید و رتبه ۲۶ در صادرات
• کشور آذربایجان رتبه ۹۰ در تولید و رتبه ۱۰۰ در صادرات
• کشور کاستاریکا رتبه 30 در تولید و رتبه ۶۶ در صادرات

 

پرتقال صادراتی ترش

با یک نگاه مختصر بر جایگاه تولید کننده و صادرکننده پرتقال در جهان این سوال به وجود می‌آید که چرا برخی از کشورهایی که دارای بالاترین میزان تولید هستند، سهم کمتری در صادرات پرتقال به خود اختصاص داده‌اند اما کشورهایی که از نظر تولید پرتقال در جایگاه پایین تری قرار دارند به عنوان صادر کننده اصلی محسوب می شوند؟

این تفاوت ها به کیفیت محصولات پرورش داده شده و استانداردهای تولید، بسته بندی و حمل و نقل باز می گردد. تمام این موارد قیمت پرتقاال صادراتی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. نمودارهایی که در خصوص فروش عمده پرتقال و قیمت پرتقال صادراتی برای چهار کشور برتر آمریکا، اسپانیا، ترکیه و آرژانتین منتشر شده اند، نشان دهنده این مسئله می باشد که میزان صادرات و تجارت پرتقال برای کشور آمریکا از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ روند رو به افزایش داشته است.

برای کشور ترکیه، تغییرات چشم گیری در تجارت پرتقال در بازارهای جهانی مشاهده نمی شود. این مسئله برای کشور آرژانتین با تغییرات شدید افزایشی و کاهشی در ماه های اول سال ۲۰۱۹ مشاهده می شود. برای کشور اسپانیا، تجارت پرتقال، تغییرات نسبی در اواخر سال ۲۰۱۸ داشته است اما اکنون با روند نسبتاً کاهشی در صادرات پرتقال روبه‌رو بوده است.

پرتقال صادراتی

 

2 دیدگاه ها

  1. Saman گفت:

    لطفا قیمت روز پرتقال صادراتی را اعلام کنید و این هم ذکر کنید لطفا که برای صادرات و ارسال پرتقال صادراتی به کشور های دیگه چه کاری باید کرد

  2. حسین احمدی گفت:

    با توجه به شرایط اقتصادی فعلی آیا شروع به کار پرتقال صادراتی به صرفه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Buy now