چگونه بهترین فلفل دلمه صادراتی 1402 را با ارزان ترین قیمت تهیه کنیم؟

قیمت فلفل دلمه صادراتی

محصول قیمت
فلفل دلمه صادراتی 110000 تومان

 

فلفل دلمه صادراتی یکی از مهم ترین محصولات کشاورزی است که نه تنها به جهت ارزش اقتصادی بلکه به خاطر ارزش غذایی بالایی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد چه در داخل و چه در خارج از کشور قرار گرفته است. با افزایش جمعیت جهان و کمبود منابع غذایی بحث تولید، خرید و فروش فلفل دلمه و ارسال آن توجه بیشتر تاجران و صادر کنندگان مواد غذایی را به خود جلب کرده است.

برای مشاهده آماده سازی فلفل دلمه صادراتی و روش های خرید و فروش آن فیلم زیر را ببینید !

چرا فلفل دلمه صادراتی ایران نسبت به سایر کشور ها محبوبیت بالاتری دارد؟

پاسخ به این سوال را می توان از چند بُعد بررسی نمود اما در درجه اول باید به این نکته توجه داشت که ایران به جهت برخورداری از آب و هوای 4 فصل، امکان کشت مرغوب ترین نوع سبزی جات و سیفی جات را برای تولید کننده فراهم می آورد و به دلیل وجود خاک حاصل خیز و شرایط جوی مساعد بهترین فلفل دلمه صادراتی در ایران کشت می شود.

فلفل دلمه ایران در کشور های مختلف از جمله امارات، عمان، قطر، کویت، عراق و روسیه طرفداران زیادی دارد و شما می توانید این محصول را از تولید کنندگان داخلی به طور مستقیم خریداری نموده و به روش های مختلف به کشور های ذکر شده و یا سایر کشورهایی که در این مقاله نامی از آن ها برده نشده است ارسال نمایید.

اما برای صادرات فلفل دلمه ای رنگی بایستی موارد زیر را مد نظر قرار دهید تا بتوانید در این حرفه به موفقیت های بالایی دست یابید و محصولات ایرانی را به بهترین نحو به کشور های خارجی معرفی کنید تا جایگاه ایران در خصوص امر صادرات مستحکم شده و نام ایران در کنار سایر رقبای قدرتمند بیش از پیش بدرخشد.

مشاوره خرید فلفل دلمه

اهمیت بسته بندی مناسب فلفل دلمه صادراتی در چیست؟

یکی از بزرگترین دغدغه های مشتریان، سلامت محصولی است که خریداری می کنند؛ نگرانی بابت آفاتی که باعث خرابی محصول و وارد آمدن ضربه به اعتبارشان می شود و همچنین فاسد شدن محصول در حین جابه جایی و… از جمله نگرانی های مشتریان و مباحثی است که در امر صادرات بایستی به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

همان گونه که می دانید فلفل دلمه صادراتی حساسیت بالایی به تغییرات دمایی دارد و بایستی در شرایطی حمل شود که از تغییرات دمایی و گرم و سرد شدن مکرر جلوگیری شود، چرا که موجب نرم شدن و در نهایت خراب شدن محصول شما پیش از صادر شدن می گردد. بنابراین بسته بندی و شیوه ارسال آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اما بسته بندی مناسب نباید تنها به منظور جلوگیری از فساد محصول صورت گیرد، بلکه لازم است شما با کمی خلاقیت و اجرای ایده های نو برای بسته بندی، نظر مشتری را جلب نمایید؛ چرا که اولین گام برای رضایت و متقاعد شدن خریدار برای سفارش فلفل دلمه از راه بصری و تصویر اولیه محصول است.

فلفل دلمه صادراتی

آیا روش های صادرات این محصول به کشور های مختلف یکسان است؟

ارسال فلفل دلمه صادراتی، بسته به نوع نیاز خریداران در کشور مقصد و همچنین فاصله آن کشور تا مرز ایران بستگی دارد و بر همین اساس ارسال این محصول به روش های مختلفی از جمله هوایی و دریایی صورت می پذیرد که در هر کدام از این روش ها، شرایط مساعد و یخچال های مخصوص برای نگهداری و سالم رسیدن محصول به دست مشتری فراهم است.

یک باور اشتباه که شاید برای شما نیز جالب توجه باشد این است که عموم صادر کنندگان فلفل دلمه به منظور خرید فلفل دلمه صادراتی تنها به ارتباط با یک تولید کننده فلفل دلمه در ایران اکتفا می کنند؛ اما این گونه نیست! تناژ بالای این محصول یکی از مباحث تجارت فلفل دلمه ای رنگی صادراتی است! برای شفاف سازی مثال ساده ای می زنیم…

زمانی که شما قصد صادرات فلفل دلمه ای رنگی به کشور هایی نظیر عمان، کویت یا امارات را دارید عموما از روش حمل و نقل هوایی برای سریع تر رسیدن محصول به دست مشتری استفاده می کنید که در حمل و نقل هوایی حداکثر تناژ مجاز برای بارگیری فلفل دلمه ۵ تن است.

فلفل دلمه صادراتی قرمز

همچنین برای صادرات این محصول به کشوری نظیر روسیه شیوه ارسال از طریق حمل و نقل جاده ای یا دریایی، مناسب ترین روش ارسال محصولی نظیر فلفل دلمه است. در این شرایط از کانتینر های یخچال دار برای سالم رسیدن محصول تا مقصد استفاده می شود که هر کدام از این کانتینر ها به اندازه 14 تن فلفل دلمه صادراتی گنجایش دارند.

موضوع از این جا آغاز می شود که برای تامین این حجم از فلفل دلمه با کیفیت یعنی 14 تن، کمتر گلخانه ای را می توان سراغ گرفت که قادر به تامین این مقدار فلفل دلمه باشند. پس انتظار تامین این مقدار فلفل دلمه تنها از یک گلخانه عاقلانه نیست؛ چرا که حتی بر فرض مثال، گلخانه ای را یافتید که قادر به تامین این مقدار فلفل دلمه باشد، باید این مسئله را در نظر بگیرید که در مراحلی نظیر سورتینگ و بسته بندی، تنها بخش کوچکی از هر تن، قابلیت صادرات را داشته و با استاندارد های صادرات همخوانی دارد.

از طرف دیگر زمان رسیدن محصول به دست مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که خریدار در زمان خرید فلفل دلمه انتظار دارد محصول صادراتی که سفارش داده است در کمترین زمان به دستش برسد. برای این منظور به شما توصیه می شود اگر به تازگی در حرفه صادرات، آن هم مواد غذایی و سبزیجاتی همچون فلفل دلمه وارد شده اید حتما برای رساندن سریع و تحویل با کیفیت ترین محصول به دست مشتری خارجی با چند گلخانه قرار داد بسته و بهترین شیوه بسته بندی و ارسال را انتخاب نمایید.

فلفل دلمه صادراتی رنگی

از مهم ترین فاکتور ها برای رضایت مشتری، قیمت مناسب فلفل دلمه است!

قیمت مناسب یکی دیگر از فاکتور هایی است که در مبحث فروش فلفل دلمه ای رنگی اصفهان و صادرات آن بایستی مورد توجه قرار گیرد. اگر فلفل دلمه صادراتی را بدون واسطه از تولید کننده خریداری نمایید، هزینه های اضافی (واسطه گری و …) را به طور قابل توجهی کاهش خواهید داد که در نهایت منجر به کاهش قیمت فلفل دلمه ای رنگی صادراتی می شود.

این امر نه تنها رضایت شما بلکه رضایت مشتری را نیز به دنبال خواهد داشت. بنابراین توصیه به حذف واسط برای خرید فلفل دلمه به همه تاجران و صادر کنندگان این محصول توصیه می شود. در حال حاضر قیمت فلفل دلمه ای رنگی صادراتی 19500 تومان است. اما به دلیل وجود نوسانات ارزی و تغییر قیمت های روزانه محصولات کشاورزی، برای دریافت قیمت فلفل دلمه امروز و خرید و فروش فلفل دلمه صادراتی می توانید با کارشناسان گروه صادراتی جیمکس در ارتباط باشید.

فلفل دلمه به صورت خشک شده نیز قابلیت صادرات دارد چرا که بسیاری از کشور ها از فلفل دلمه خشک برای تهیه انواع ادویه جات مخلوط استفاده می کنند. قیمت فلفل دلمه خشک نیز مانند خود این محصول متغیر است اما قیمت صد گرم فلفل دلمه ای خشک را می توان چیزی حدود 12 الی13 هزار تومان تخمین زد.

فلفل دلمه صادراتی خشک

مشخصات یک بسته فلفل دلمه صادراتی چیست؟

شما به عنوان صادر کننده که وظیفه ی تامین فلفل دلمه رنگی صادراتی کشور مورد نظر را بر عهده گرفته اید، باید مواردی را مد نظر قرار دهید که بیانگر کیفیت و محصولی درجه یک باشد. به همین منظور برای صادرات فلفل دلمه ای رنگی صادراتی، این محصول بایستی در بسته بندی هایی با کیفیت بالا در دو ردیف سورت شده قرار بگیرند و با استفاده از ۳ تا ۴ عدد کاغذ کرافت در هر جعبه رطوبت حاصل از محصول جهت حفظ سلامت آن تا مقصد نهایی جذب گردد.

اولین قدم برای تامین فلفل دلمه رنگی صادراتی توجه به بسته بندی آن است. بسته بندی های صادراتی فلفل بایستی قابلیت قرار گیری مقدار 18 تا 24 عدد فلفل را داشته باشند. اما گاهی به دلیل سایز های متفاوت این محصول ممکن است مقدار آن به 16 عدد کاهش یابد. اما تا حد امکان فلفل دلمه های یک اندازه را برای صادرات در نظر بگیرید تا در عین شکیل بودن قادر به صادرات حجم مناسبی از این محصول باشید.

فلفل دلمه صادراتی معطر

  • کدام رنگ فلفل دلمه صادراتی در بسته پر طرفدار تر است؟

همان گونه که می دانید فلفل دلمه رنگ های مختلفی دارد و به دنبال آن جنسیت نر و ماده در این محصول نیز مطرح است اما آیا می دانید در این میان چرا فلفل دلمه قرمز در میان مشتریان فلفل دلمه صادراتی، اهمیت بالاتری دارد؟

اگر شما نیز یکی از تاجران فلفل دلمه هستید، بایستی نیاز مشتری را بشناسید و علت پر طرفدار بودن فلفل دلمه قرمز را بدانید تا بتوانید برای تامین فلفل دلمه رنگی صادراتی کشور متقاضی، پیش قدم شوید.

رنگ های مختلف هر فلفل دلمه ای بیانگر وجود یک ماده و یک خاصیت ویژه در آن است. اما رنگ قرمز فلفل دلمه صادراتی به دلیل وجود ماده ای به نام لیکوپن است که نه تنها موجب تغییر رنگ این محصول می شود بلکه خواص آنتی اکسیدانی مختلفی را نیز به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به پیشگیری از انواع سرطان و حملات قلبی اشاره داشت. خریداران این محصول صادراتی با توجه به خاصیت های فراوانی که در نوع قرمز آن یافت می شود اغلب این نمونه را بیشتر از سایر رنگ های فلفل دلمه ای رنگی صادراتی سفارش می دهند.

فلفل دلمه صادراتی تازه

  • آیا فلفل دلمه سیاه را می توان با بسته صادر کرد؟

همه فلفل دلمه ها در ابتدا به رنگ سبز هستند اما به دلیل نوع بذر، رفته رفته تغییر رنگ می دهند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته روی این محصول هر چه رنگ فلفل دلمه تیره تر باشد خواص بیشتری را در بر می گیرد. به همین جهت می توانید فلفل سیاه را نیز در فهرست اقلام صادراتی خود جای دهید و مشتریان خارجی را نیز به این محصول پر خاصیت که شاید کمتر با آن روبرو شده اند آشنا کنید.

 

فلفل دلمه صادراتی سیاهآیا با قیمت فلفل دلمه در روسیه آشنا هستید ؟!!

همانطور که می دانید روسیه کشور سرد سیری بوده که اغلب ماه های سال از آب و هوای برفی برخوردار است ولی کاشت فلفل دلمه نیاز مند آب و هایی معتدل و خاک حاصل خیز است. به همین جهت تولید کنندگان داخلی روسیه قادر به کشت این محصول در کشور خود با کیفیت بالا نیستند و اگر هم باشند قیمت فلفل دلمه در روسیه بالاست.

از این رو به جهت مرغوبیت بالای محصولات ایرانی، صادرات فلفل دلمه به روسیه یکی از پتانسیل های موجود برای ارائه محصولی ایرانی و واردات ارز به کشورمان قلمداد می شود. از این رو امروزه بسیاری از تاجران، کشور روسیه را برای صادرات فلفل دلمه اصفهان انتخاب می کنند.

از طرفی دیگر قیمت فلفل دلمه در روسیه برای مردم حائز اهمیت است و این قیمت بسته به کیفیت و سلامت محصول بایستی برای اهالی این سرزمین قابل قبول باشد ولی لازم است بدانید مردمان روسیه با محصولات ایرانی به خوبی آشنایی داشته و جزو طرفداران محصولات کشاورزی کشور ما به شمار می روند.

زیرا به مرغوبیت و سلامت محصولات کشاورزی و صادراتی ایرانی از جمله فلفل دلمه اطمینان دارند به همین جهت در چندین فروشگاه زنجیره ای این کشور می توانید به راحتی انواع محصولات ایرانی را بیابید و حتی اقدام به فروش فلفل دلمه صادراتی نمایید.

انواع فلفل دلمه صادراتی

  • آیا ورود به بازار روسیه آسان است؟

اما مبحث مهمی علاوه بر قیمت فلفل دلمه در روسیه وجود دارد که برای صادرات فلفل دلمه به روسیه بایستی در نظر بگیرید: ورود به بازار روسیه آن قدر ها هم که تصور می کنید آسوده نیست بلکه چالش ها و دشواری هایی پیش روی شما قرار دارند که تنها راه مرتفع نمودن آن ها کمک گرفتن از مشاورین متخصص و همینطور ارائه محصولات متنوع با بسته بندی های متفاوت است. همچنین شما بایستی با فرهنگ مردم این سرزمین آشنایی داشته باشید و بر این اساس طراحی های اصولی برای بسته بندی و همچنین شیوه ارائه محصول را در نظر بگیرید.

فلفل دلمه صادراتی به روسیه

  • آیا قیمت فلفل دلمه ای صادراتی در ایران و روسیه متفاوت است؟

به صورت حتم قیمت فلفل دلمه در روسیه و کشورهای دیگر بیشتر از ایران است. این بالا بودن قیمت نسبت به ایران چند دلیل عمده خواهد داشت که در ادامه ذکر می کنیم:

  • دلیل اول که پایه و اساس فلفل دلمه ای است به بذر آن بر می گردد. چرا که فلفل دلمه که در ایران کشت و پروش می یابد از بذرهای وارداتی تولید می شود. و چون بهای پرداختی آن بالا می رود پس قیمت تمام شده آن نیز بیشتر می شود. در صورتی که فلفل دلمه های کشت شده در داخل ایران از بذرهای درجه 1 و 2 است و نسبت به صادراتی آن، قیمت بسیار پایین تری دارد واگر بخواهد همان فلفل دلمه صادراتی در ایران به فروش برسد به دلیل بالا بودن قیمت آن مشتری نخواهد خرید و خریدار متضرر می شود.
  • دلیل دیگر گرانی قیمت فلفل دلمه نسبت به قیمت داخل کشور، بسته بندی آن است. در بسته بندی باید ازکارتون های مقاوم استفاده نمود و با توجه به این موضوع که هزینه کارتن این روزها در ایران بسیار بالا رفته است پس به همین نسبت هزینه فلفل دلمه صادراتی نیز بیشتر خواهد شد ولی فلفل دلمه مصرف داخلی نیازی به بسته بندی ندارد.

قیمت انواع فلفل دلمه

  • مبحث قابل توجه دیگر در تفاوت قیمت فلفل دلمه در روسیه و ایران، حمل و نقل بار به خارج از کشور است. برای حمل و نقل باید از کانتینرهایی استفاده کرد که یخچال دارند که در طول مسیر در اثر سرمای بیش از حد و گرمای زیاد آسیب نبیند. البته اگر مشتری درخواست ارسال هوایی داشته باشد که قیمت فلفل دلمه صادراتی بالاتر خواهد رفت. این در حالی است که در ایران حمل فلفل دلمه نیازی به کانتینر یخچال دار ندارد و بابت حمل و نقل آن هزینه مختصری پرداخت می شود تا به مقصد برسد.

در نتیجه با توجه به موارد ذکر شده قیمت فلفل دلمه ای در بازار میوه و تره بار داخل ایران به مراتب از قیمت فلفل دلمه در بازار روسیه ارزان تر خواهد بود.

خرید فلفل دلمه

آیا می دانستید که فلفل دلمه صادراتی اصفهان به امارات ارسال می شود ؟!!

یکی از محصولات پر تقاضا در کشور هم جوار با خلیج فارس یعنی امارات متحده عربی، فلفل دلمه رنگی ایرانی است که از میان آن ها فلفل دلمه اصفهان از مرغوبیت بالایی برای امر صادرات برخوردار است و عموما به یکی از دو روش هوایی و دریایی برای خریداران این محصول در کشور امارات ارسال می شود.

در شهر توریستی دبی چندین مرکز خرید بزرگ، بازار فروش فلفل دلمه صادراتی اصفهان و پخش عمده میوه و سبزیجات وجود دارد که تاجران کشور های مختلف از جمله ایران با در نظر گرفتن سرد خانه و انبار های بزرگ اقدام به وارد کردن انواع محصولات کشاورزی از جمله فلفل دلمه صادراتی ایران می کنند.

در اکثر مواقع ارسال فلفل دلمه اصفهان به امارات از راه زمینی صورت می گیرد و محصولات پس از بسته بندی و قرار گیری در کانتینر های مخصوص به بنادر جنوبی ارسال شده و از طریق حمل و نقل دریایی به خریداران حاضر در امارات تحویل داده می شود اما تنها در شرایط خاصی این ارسال به صورت هوایی صورت می گیرد، برخی از این شرایط به شرح زیر اند:

زمانی که مبحث زمان برای تاجر وارد کننده فلفل دلمه حائز اهمیت باشد و در خواست کند تا این محصول به سرعت برای او ارسال گردد. به دلایل مختلف صادرات فلفل دلمه به امارات از راه های زمینی و دریایی مقدور نباشد شخص وارد کننده بایستی از این طریق اقدام به دریافت و خرید فلفل دلمه صادراتی نماید. زمانی که هزینه ارسال فلفل دلمه ای رنگی صادراتی به صورت زمینی و هوایی تفاوت چندانی نداشته باشد.

صادرات فلفل دلمه

مشکلات صادرات فلفل دلمه چیست؟

انجام  هر کاری خصوصا صادرات فرآورده ای همچون فلفل دلمه و خرید فلفل دلمه صادراتی مشکلات مخصوص به خود را دارد که موجب گردیده ایران نتواند آنگونه که باید جایگاه خود را در میان کشور های رقیب در عرصه رقابت های جهانی حفظ کند. از جمله این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • متغییر بودن قوانین صادرات
  • قیمت تمام شده محصول در مقایسه با رقبای خارجی بالاست
  • پراكنش نامناسب صنايع تبديلی با توجه به كانون و قطب كشاورزي
  • نا آشنا بودن برخی صادر كنندگان با بازار های صادرات
  • ضعف در بسته بندی های ایرانی
  • فرسودگي قابل ملاحظه در بخش ماشين آلات واحدهاي توليد
  • نا آشنا بودن برخی صادر كنندگان با بازار های صادرات

فروش بهترین فلفل دلمه

چرا فروش فلفل دلمه ای رنگی اصفهان؟

فلفل دلمه رنگی اصفهان برای فروش فلفل دلمه ای رنگی اصفهان یکی از بهترین فلفل دلمه گلخانه ای برای صادرات به شمار می رود. به همین جهت، خرید و فروش فلفل دلمه صادراتی در اصفهان بیشتر از شهرهای دیگر است.

در گذشته که هنوز خشکسالی در اصفهان نبود و زاینده رود آب فراوان داشت، سیب زمینی فریدن، برنج لنجان، پیاز درچه و فلفل دلمه رنگی اصفهان در ایران معروف بود زیرا خاک حاصلخیزی داشت و محصولات با کیفیت در خاک آن رشد می کرد.

ولی با این که خشکسالی شده است و دیگر خاک و فراوانی آب ندارد ولی هنوز خریداران فلفل دلمه رنگی، گلخانه های اصفهان را برای خرید انتخاب می کنند. ولی چرا؟ عامل اصلی بالا بودن فروش فلفل دلمه ای رنگی اصفهان، کیفیت آن، تجربه و تخصص کافی کشاورزان اصفهانی است. کشاورزان با تجربه اصفهانی می دانند فلفل دلمه را در شرایط گلخانه ای چگونه پرورش دهند تا بهترین محصول را به دست آورند.

به دلیل کیفیت بالای فلفل دلمه رنگی گلخانه ای در اصفهان صادرکننده ها نیز سعی می کنند محصولات تولید شده در گلخانه های اصفهان را برای صادرات برگزینند و موجب بالا رفتن فروش فلفل دلمه ای رنگی اصفهان می شوند .

فلفل دلمه درجه یک

همه چیز در مورد گلخانه فلفل دلمه ای رنگی !!

کشت در گلخانه فلفل دلمه ای رنگی مراقبت بسیار لازم دارد. به این دلیل که اگر دمای گلخانه از 15 درجه پایین تر و یا از 35 درجه بالاتر رود فلفل دلمه آسیب می بیند و دیگر برای صادرات مناسب نخواهد بود.

کاهش دمای گلخانه به زیر 15 درجه باعث ریزش غنچه و برگ های فلفل دلمه ای شده و پوسیدگی در ناحیه ریشه اتفاق می افتد.در صورت افزایش دما به بالاتر از 35 درجه نیز گل ها ریزش کرده و لکه های سوخته در نوک میوه مشاهده می شود. در گلخانه ها علاوه بر درجه و دما باید توجه بسیاری به نور، میزان دی اکسید کربن و رطوبت مورد نیاز داشت.

گلخانه فلفل دلمه

  • محیط گلخانه برای پرورش بهتر فلفل دلمه صادراتی باید چگونه باشد؟

در گلخانه فلفل دلمه ای رنگی اصولا فلفل دلمه به حالت نشاء کشت می شود. قبل از کاشت نشاء باید خاک کشت مرطوب باشد و از یک روز قبل محلول های غذایی به زمین کشت داده شود و دما، رطوبت و میزان دی اکسید کربن آن نیز طبق جدول زیر تنظیم شده باشد :

دمای محیط کشت اصلی

بین 20 تا 21 درجه

رطوبت محیط

75 تا 80 درصد

دی اکسید کربن

800 تا 1200 ppm

 

30 روز پس از کاشت نشاء تعداد گل در گیاه افزایش می یابد. زمان گل دهی تا رنگ گرفتن میوه نیز 22 هفته به طول می انجامد و 6 الی 10 هفته نیز از کشت تا برداشت زمان نیاز است. برای انبار فلفل دلمه صادراتی برداشت شده باید به دما و رطوبت آن اهمیت بسیار داد زیرا در غیر این صورت میوه سفت خواهد شد. فلفل دلمه رنگی باید در دمای 7-8 درجه و فلفل دلمه سبز در درمان 10 دجه و رطوبت 90 درصد نگهداری شود.

فلف دلمه در اصفهان

چه نارسایی هایی در رشد فلفل دلمه صادراتی ممکن است پیش آید؟

گاهی در هنگام رشد فلفل دلمه ای ممکن است نارسایی هایی در گیاه به وجود آید و باعث بد شکلی میوه شود. این نارسایی ها زمانی اتفاق می افتد که بعد از رویش گل فلفل دلمه ای، دما تا مدتی مناسب گیاه نباشد و یا حشرات موزی بر روی گیاه نشسته و در اثر مکیدن شیره گیاه خشک شود. این گونه موارد باعث خرابی و بد شکلی فلفل دلمه ای می شود.

البته به رطوبت و دمای گلخانه فلفل دلمه ای رنگی نیز باید توجه بسیار کرد زیرا اگر رطوبت گلخانه به 85 درصد برسد و یا هوای گلخانه در شب سرد باشد و حتی آبیاری در روز دیر آغاز شود باعث می شود میوه بوته ضخیم شود.

مورد دیگری که باید برای تغییر رنگ به آن توجه کرد مربوط به تغییر رنگ فلفل دلمه است، اگر سایز میوه مناسب بود ولی فلفل دلمه تغییر رنگ نداد به این دلیل است که میانگین دما در شبانه روز کم است. این میانگین حداقل باید نیم درجه باشد.

عارضه دیگری که می تواند گریبان گیر فلفل دلمه صادراتی گلخانه شود، جدا شدن میوه از بوته قبل از رسیدن کامل است. اگر برگ های اولیه فلفل دلمه کوچک باشد به این علت که نمی توانند مقدار کافی مواد لازم را تولید کنند این اتفاق خواهد افتاد.

بهترین فلفل دلمه ای

ویژگی های اساسی سازه گلخانه برای کشت فلفل دلمه صادراتی چیست؟

مواردی که برای احداث گلخانه فلفل دلمه ای رنگی حائز اهمیت است، مشخصات سازه گلخانه، تجهیزات و پوشش آن است. گلخانه فلفل دلمه ای رنگی باید ارتفاعی در حدود 5 متر و مقاوم در برابر باد و برف باشد که در این مورد باید به اقلیم و شرایط جوی حاکم بر منطقه بسیار توجه نمود.

چه زمانی برای برداشت فلفل دلمه رنگی گلخانه مناسب است؟

تقاضای مشتری نسبت به فلفل دلمه سبز یا قرمز، تعیین کننده زمان برداشت فلفل دلمه رنگی گلخانه است. زمان این برداشت با توجه به تقاضا از اواسط تابستان تا اواسط پاییز طول خواهد کشید. ماندگاری فلفل دلمه سبز پس از کشت بیشتر است و در رطوبت نسبی 85 درصد و دمای 8-10 درجه، برای مدت 4 هفته به راحتی می توان آن را نگهداری کرد.

فلفل دلمه رنگی

توجه: برای اطلاع از قیمت عسل صادراتی و دریافت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

قیمت فلفل دلمه صادراتی خشک

از فلفل دلمه صادراتی خشک شده می توان در ترکیب ادویه ها استفاده کرد. این محصول هم به صورت نکوبیده و هم پودر شده در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسد. عطر فلفل دلمه خشک در بین ذائقه افراد جایگاه مناسبی دارد.

صادرات گسترده فلفل دلمه به شکل تازه، خشک شده و یا پودر به این دلیل است که تولید فلفل دلمه ای در کشور در چهار فصل و به صورت زمینی و گلخانه ای صورت پذیرفته و خرید و فروش فلفل دلمه در ایران افزایش یافته است. قیمت فلفل دلمه صادراتی خشک از فلفل دلمه صادراتی تازه کمتر خواهد بود، و چون تازه نیست خراب نمی شود و برای حمل و نقل آن نیازی به کانتینر یخچال دار نیست.

برای ارسال فلفل دلمه خشک بسته بندی خاصی لازم ندارد و تعداد کارتن های مورد نیاز نسبت به فلفل دلمه تازه بسیار کمتر خواهد بود و چون پودر آن فضای کمی اشغال می کند میزان بیشتری از آن در کانتینر جای خواهد گرفت. پس چون مشکلات بسته بندی و حمل آن بسیار کمتر است به همان نسبت قیمت فلفل دلمه خشک نسبت به تازه کاهش خواهد یافت. قیمت فلفل دلمه صادراتی خشک برای صادرکننده …  خواهد بود که این قیمت در مقایسه با فلفل دلمه تازه بسیار کمتر است.

قیمت فلفل دلمه در تهران

تشخیص گونه های فلفل دلمه صادراتی و انواع آن برای غذا

برخی، فلفل دلمه صادراتی را در گروه سبزیجات طبقه بندی می کنند و برخی دیگر آن را به گروه صیفی‌جات اختصاص می‌دهند؛ فلفل دلمه ای یکی از گونه های گیاهی است که هم به صورت طبیعی و هم به صورت گلخانه‌ای کشت می شود.

جنسیت نر و ماده برای گونه‌های مختلف فلفل دلمه ای شناسایی شده‌اند که هر کدام، شکل ظاهری متفاوتی داشته و خواص مختلفی را ارائه می‌دهند. چیزی با نام “گیاه فلفل دلمه ای نر یا ماده” وجود ندارد! در حقیقت، این گونه ها در مراحل تولید مثل که از دانه آغاز می شود، در نهایت، نر یا ماده را با قسمت های گوشتی تولید می کنند.

با پیشرفت های اخیر که در علم ژنتیک  معرفی شده اند، امکان اصلاح نژاد و تولید انواع فلفل دلمه رنگی وجود دارد. گونه های مختلف از فلفل دلمه صادراتی در مناطق مختلف در جهان، کاشت و پرورش داده می شوند. بسته به جنسیت گونه های فلفل دلمه ای، طعم و خاصیت آن ها متفاوت است.

اگر کشاورزان قصد داشته باشند فلفل دلمه با طعم شیرین را پرورش دهند، باید مکانی در نظر می گیرند که در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشد. به این ترتیب این گیاهان، نور بیشتری را جذب می کنند و از نظر گوشتی نازک تر هستند.

چنانچه فلفل دلمه ای سبز کشت شده باشد و از زمان بیشتری از رشد آن بگذرد، به فلفل دلمه ای قرمز، نارنجی و یا زرد تبدیل می گردد. اما هنگامی که فلفل دلمه ای مراحل رشد و تکامل تعیین کرده باشد با نام فلفل دلمه ای سبز شناخته می شود. در قسمت های بعدی با تعیین جنسیت فلفل دلمه ای  و استفاده از این میوه برای طبخ غذا آشنا می شویم.

جنسیت فلفل دلمه

 تعیین جنسیت فلفل دلمه صادراتی چگونه است ؟!!

گونه های ماده فلفل دلمه ای دارای ۴ لوب یا برجستگی در قسمت انتهایی خود هستند. این فلفل ها دارای طعم شیرین بوده و برای آشپزی بسیار مناسب می باشند. گونه های فلفل دلمه ای نر، دارای 3 لوب یا برجستگی در قسمت انتهایی خود هستند. این گونه های از فلفل دلمه ای، طعم تلخ تری دارند.

در هر دو گونه این خوراکی ها، دانه های بیشماری در دل فلفل ها نهفته است. تعیین جنسیت فلفل دلمه صادراتی برای انواع گونه های این گیاه خوراکی  در رنگ های مختلف سبز، نارنجی، قرمز و زرد، به  یک روش انجام می شود.

کدام یک از انواع فلفل دلمه برای طبخ غذا مناسب تر است؟

با توجه به نکاتی که در قسمت قبلی مطرح شد، به طور قطع، استفاده از فلفل دلمه ای ماده که دارای طعم شیرین تر و رنگ روشن تر است، برای کاربردهای آشپزی و تهیه انواع غذا مناسب تر می باشد.

انواع فلفل دلمه صادراتی برای بهبود طعم، رنگ و عطر غذا برای آشپزی به کار می روند. هنگام آشپزی با انواع فلفل دلمه ای رنگی  باید بدانید که چگونه آنها را نگهداری کنید، برش بزنید، با آن‌ها آشپزی کنید و یا آن ها را در فریزر نگهداری نمایید. برای کسب این اطلاعات ارزشمند، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

خرید و فروش فلفل دلمه درجه یک

  • پخت و پز با فلفل دلمه صادراتی

انواع فلفل دلمه ای، نمونه هایی از خانواده فلفل های سبز با طعم تند و آتشین هستند. اینکه از کدام یک از انواع فلفل سبز برای آشپزی استفاده کنید به دستور غذایی و ذائقه شما بستگی دارد. اما در حقیقت، فلفل دلمه ای با طعم شیرین برای آشپزی مورد استقبال بیشتری واقع شده است.

  • انتخاب فلفل دلمه ای صادراتی

فلفل های دلمه ای باید دارای رنگ روشن، سطح براق و یکنواخت، بدون آسیب دیدگی باشند. پوست فلفل دلمه ای نباید چین و چروک داشته باشد و یا آثار لکه و ترک خوردگی بر روی آنها دیده شود. انواع فلفل دلمه ای رنگی در طول سال برای آشپزی در دسترس هستند. تنوع رنگ این ماده خوراکی از ماه ژوئیه تا اکتبر به اوج خود می‌رسد.

  • نگهداری فلفل دلمه ای رنگی

فلفل دلمه ای سبز رنگ را می توانید در یک کیسه پلاستیکی تا یک هفته و فلفل های رنگی را برای چند روز ذخیره کنید. انواع فلفل دلمه ای رنگی غیر از رنگ سبز دارای قند بیشتری هستند، بنابراین بیش از چند روز نمی توانید آن را به طور تازه نگه داری کنید. حتماً فلفل ها را قبل از مصرف به خوبی بشویید.

  • نحوه برش فلفل دلمه ای

برای برش فلفل دلمه ای از سمت ساقه آن یک برش عمودی ایجاد کنید و قسمت گوشتی را به دو بخش تقسیم کنید. سپس دانه ها و پالپ های آن را خارج کنید. غشاهای ضخیم در فلفل دلمه صادراتی طعم تلخ تری ایجاد می کنند، بنابراین این قسمت ها را از قسمت گوشت جدا کنید.

برداشت فلفل دلمه

نحوه منجمد کردن انواع فلفل دلمه ای رنگی

فلفل ها را به برش های نواری شکل یا قطعات کوچک خرد کنید و در کیسه های پلاستیکی در فریزر تا مدت ۶ ماه نگهداری کنید. در این مدت بافت فلفل تازه باقی می ماند. سپس می توانید آن را در انواع غذا، سوپ، خورشت ها و غیره استفاده کنید.

تفاوت فلفل دلمه ای های رنگی و خواص آنها :

تمام فلفل های دلمه ای  رنگی دارای خواص مشابه هستند. مهم ترین تفاوت گونه های مختلف فلفل دلمه صادراتی در درصد مواد مغذی و رنگدانه های آن ها می باشد. انواع فلفل دلمه صادراتی دارای مواد مغذی بالا، کالری بسیار کم، مواد آلی و معدنی می باشند و برای تغذیه به صورت خام و پخته شده بهترین گزینه هستند.

انواع فلفل دلمه رنگی سرشار از منابع ویتامین A ، ویتامین c ، اسید فولیک، پتاسیم و فیبر است. این خواص حتی برای انواع فلفل هایی که طعم تند و آتشین دارند، صدق می کند. فلفل دلمه ای رنگی بیشتر برای سالاد و ترشی استفاده می شود. زمان برداشت فلفل دلمه ای سبز، کمی زودتر از زمان برداشت فلفل دلمه ای رنگی می باشد.

پس از گذشت زمان برداشت فلفل دلمه ای سبز، رنگ فلفل ها به زرد، نارنجی و سپس به قرمز تبدیل می شود.در مقایسه با فلفل دلمه ای سبز رنگ، فلفل های قرمز رنگ، از ۱۱ برابر بتاکاروتن بیشتر و 5/1 برابر ویتامین C بیشتر برخورد دارند. انواع فلفل دلمه ای رنگی هم برای صادرات مناسب هستند و هم به عنوان یکی از مواد مغذی برای کاهش وزن و تناسب اندام در رژیم غذایی روزانه افراد معرفی می شوند.

بهترین فلفل دلمه

با 9 فلفل دلمه ای خوشمزه در رنگ ها و شکل های مختلف آشنا شوید !!!

فلفل دلمه یا فلفل شیرین در رنگ های مختلف سبز، قرمز، نارنجی و زرد در بازار برای تهیه انواع خوراکی ها و غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. شاید تاکنون اطلاعات کافی در خصوص ارقام فلفل دلمه صادراتی گلخانه ای نداشته‌اید؛ این محصولات به عنوان یکی از پرطرفدارترین گروه صیفی جات با ارزش صادراتی بالا به راحتی در گلخانه ها قابل کشت هستند.

البته خاستگاه برخی از ارقام فلفل دلمه ای در کشورهای خارجی به ویژه در مناطق گرمسیری نظیر مکزیک می باشد؛ به همین دلیل کشورهایی که شرایط کشت این فلفل دلمه ای را در شرایط طبیعی تر داشته باشند، علاوه بر کشت گلخانه ای، به این روش ها می توانند میزان صادرات خود را افزایش دهند.

1-فلفل دلمه ای گیلاسی

یکی از ارقام فلفل دلمه گلخانه ای، فلفل دلمه ای است که در شکل ظاهری هم به فلفل دلمه ای شباهت دارد هم شبیه به گیلاس می باشد. طعم این نوع فلفل دلمه ای اندکی تند است. فلفل گیلاسی برای تهیه میان وعده ها، سالاد و ترشی استفاده می شود.

2-فلفل Cubanelle

یکی دیگر از ارقام فلفل دلمه ای که در گلخانه ها پرورش داده می شود با نام فلفل Cubanelle شناخته می شود. Cubanelle به رنگ سبز مایل به زرد و یا سبز تیره رشد می کند. اگر دوره رشد این فلفل ها کامل شود، رنگ آنها از سبز به رنگ قرمز متمایل می ‌گردد. اگرچه شکل ظاهری فلفل Cubanelle ، کشیده و نازک است اما یکی از انواع فلفل‌های دلمه‌ای محسوب می‌شود.

فلفل دلمه صادراتی در رنگ های متنوع

3-فلفل دلمه صادراتی سبز

یکی از ارقام فلفل دلمه گلخانه ای، فلفل دلمه صادراتی سبز می باشد. این فلفل ها را در فروشگاه ها و مغازه های سبزی فروشی، بسیار مشاهده کرده اید. فلفل دلمه ای سبز رنگ در عطر و طعم، بسیار بی نظیر هستند. از آن ها برای طبخ غذا، ترشیجات و به عنوان طعم دهنده یا سبزیجات خام استفاده می شود.

4- فلفل قرمز ایتالیایی

شاید در نگاه اول، فلفل قرمز ایتالیایی ارتباطی با فلفل دلمه ای نداشته باشد، اما یکی از انواع فلفل هایی است که به صورت گلخانه‌ای کشت می شود و در زیر شاخه فلفل دلمه ای قرار می‌گیرد. این فلفل ها باریک، بلند و بسیار تند و تیز هستند. از آنها به عنوان طعم دهنده یا تهیه ترشی استفاده می شود.

5-فلفل دلمه ای نارنجی

یکی دیگر از مهمترین ارقام فلفل دلمه گلخانه ای، فلفل های نارنجی است. این مدل فلفل دلمه در کنار فلفل دلمه ای زرد، قرمز و سبز، یکی از پرطرفدارترین کالاهای صادراتی در جهان به شمار می‌رود. طعم این مدل فلفل، شیرین بوده و می توان آن را به صورت خام، ترشی و یا در سالاد مصرف کرد.

فلفل دلمه صادراتی بنفش

6-فلفل دلمه ای بنفش

یکی از عجیب ترین گونه های فلفل دلمه ای گلخانه ای، فلفل دلمه بنفش رنگ است. این فلفل از نظر شکل ظاهری بسیار زیبا می باشد و رنگ آن شبیه بادمجان است. فلفل دلمه بنفش رنگ از نظر شیرینی طعم، در رتبهای بعد از فلفل دلمه قرمز، نارنجی و زرد قرار دارد. از این فلفل نیز برای تهیه سالاد،ترشی و طبخ غذا استفاده می شود. همچنین می توانید آن را به صورت خام مصرف کنید.

7-فلفل دلمه صادراتی قرمز

فلفل دلمه گلخانه ای یکی از محصولات متنوع از گونه های فلفل دلمه ای است که با طعم شیرین و عطر دلپذیر برای تهیه سالاد فلفل، تهیه سس سالاد و به صورت مصرف خام مورد استفاده قرار می گیرد.

8-فلفل Pimentons

یکی دیگر از انواع فلفل دلمه ای  که در ظاهر هیچ شباهتی به فلفل های دلمه ای معمولی ندارند، فلفل Pimentons است. این فلفل ها بسیار تند و آتشین هستند و بیشتر برای کباب کردن، طعم دادن خوراک های گوشتی، تهیه ترشی ها و به عنوان طعم دهنده استفاده می شوند.

فلفل دلمه صادراتی با قیمت مناسب

9- فلفل دلمه صادراتی زرد

یکی از محبوب ترین گونه های فلفل دلمه ای گلخانه ای، فلفل دلمه صادراتی زرد رنگ است. طعم شیرین این فلفل به همراه عطر دلپذیر آن، استقبال مصرف کنندگان از این ماده خوراکی را برای تهیه سالاد، انواع غذا ترشی و مصرف خام افزایش داده است. انواع فلفل دلمه ای گلخانه ای به رنگ های نارنجی، سبز، زرد، قرمز و بنفش جزو محصولات صادراتی جهان قرار دارند.

عوامل تعیین کننده قیمت فلفل دلمه ای رنگی صادراتی :

یکی از حوزه های صادرات غیر نفتی جهان که هر ساله درآمد زیادی را نصیب کشورهای صادرکننده می کند، خرید و فروش و صادرات انواع فلفل دلمه‌ای رنگی است. شاید تاکنون بدون توجه به خواص تغذیه ای فلفل دلمه رنگی از کنار آن عبور کرده اید!

بسیاری از مردم هنوز هم تمایل ندارند این خوراکی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند اما بسیاری از کشورها در جهان به خرید و فروش فلفل دلمه ای رنگی نه تنها به عنوان یک تجارت، بلکه به عنوان یک ماده غذایی سرشار از ویتامین ها نگاه می کنند. قیمت فلفل دلمه ای رنگی صادراتی با توجه به قیمت ارز، میزان عرضه و تقاضا و همچنین شرایط مناسب برای کشت فلفل دلمه ای رنگی تعیین می شود.

صادر کننده فلفل دلمه

برترین کشورهای صادرکننده فلفل دلمه ای رنگی

یک بررسی کلی بر روی آمار صادرات فلفل دلمه ای رنگی نشان داده است، میزان تقاضای جهانی برای استفاده از این ماده خوراکی در حال افزایش است. طبق آمار، برخی از کشورهای اروپایی در رأس صادرات انواع فلفل دلمه رنگی قرار دارند. همچنین آمار نشان می دهد در سال گذشته درآمد جهانی و صادرات فلفل دلمه ای رنگی حدود ۶ بیلیون دلار بوده است.

این آمار در سال گذشته حدود ۱۱ درصد رشد داشته است؛ همچنین رشد صادرات فلفل دلمه ای رنگی در سه سال گذشته حدود 6 درصد و در پنج سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است. اعداد و ارقام نشان دهنده رشد بازار فلفل دلمه ای رنگی صادراتی در جهان می باشد.

قیمت فلفل دلمه ای رنگی صادراتی در صادرات جهان در هر تن چیزی حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار تخمین زده شده است؛ این قیمت در سال گذشته حدود 8 درصد افزایش داشته است اما قیمت فلفل دلمه ای رنگی برای صادرات در سه سال گذشته حدود 8 درصد و در پنج سال گذشته حدود سه و نیم درصد کاهش داشته است.

فلفل دلمه قرمز

کشورهای مکزیک، اسپانیا، هلند و کانادا در رأس صادرات فلفل دلمه ای رنگی قرار دارند. کشور مکزیک حدود ۲۲ درصد از سهم صادرات فلفل دلمه ای رنگی را به خود اختصاص داده است. این سهم برای کشور اسپانیا حدود ۲۱ درصد، برای کشور هلند حدود ۱۸ درصد، برای کشور کانادا حدود ۶ درصد، برای کشور آمریکا حدود ۴ درصد، برای کشور مراکش حدود سه و نیم درصد، برای کشور ترکیه حدود 5/2 درصد، برای کشور آلمان حدود ۲ درصد و برای کشور کره جنوبی حدود 5/1 درصد ثبت شده است.

این کشورها در حوزه خرید و فروش فلفل دلمه ای رنگی صادراتی، جزو ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارند. نمودارها، اعداد، ارقام و جدول های صادرات فلفل دلمه رنگی و بررسی قیمت فلفل دلمه ای رنگی صادراتی در جهان به طور متوسط با رشد قابل توجهی مواجه بوده است. اگر چه در برخی از دوره های زمانی، نوسانات مشاهده می شود اما به طور متوسط، میزان استقبال کشورها برای خرید این خوراکی رشد چشمگیری داشته است.

گلخانه فلفل دلمه صادراتی

اطلاعاتی در مورد گلخانه فلفل دلمه ای رنگی

یکی از عواملی که صادرات فلفل دلمه ای رنگی را با موفقیت بیشتری روبه‌رو می‌کند، کشت انواع فلفل دلمه ای رنگی با کیفیت و ابعاد بسیار عالی در گلخانه فلفل دلمه ای رنگی می باشد. فلفل های دلمه‌ای رنگی هر چه از نظر شکل ظاهری زیباتر و با کیفیت تر باشند، در بازارهای جهانی موفق تر خواهند بود. در همین راستا کارشناسان کشاورزی و متخصصان کشت و کار گلخانه ای، زمینه را برای احداث گلخانه فلفل دلمه ای رنگی و کشت محصولات مرغوب، تحت شرایط کنترل شده فراهم آورده‌اند.

با استفاده از کشت فلفل دلمه ای رنگی در محیط گلخانه، مدیریت شرایط دمای هوا، کنترل دمای ریشه گیاه، فشار داخل گلخانه، استفاده از کود های کشاورزی، افزایش سطح قابل توجهی کربن دی اکسید در گلخانه، امکان مراقبت و نگهداری بهینه از گیاهان، در حداکثر توان عملکردی میسر است. بهینه سازی تمام فاکتورهای فوق که رشد فلفل دلمه ای رنگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از طریق کشت گلخانه ای امکان پذیر است. برای دریافت مشاوره صادرات به سایت محمدرضا شیخ بهائی مراجعه نمایید.

انواع فلفل دلمه برای صادرات

گلخانه فلفل دلمه ای رنگی یک اکوسیستم کشاورزی سربسته و کنترل شده است که با توجه به اصول کشاورزی، محصولات ایده آل حاصل می کند. مدیریت گلخانه بخصوص در مورد زمان برداشت محصول اهمیت زیادی دارد چرا که باید بذرها در زمان مشخص کاشته شوند و محصولات در مدت زمان معین برداشته شوند.

زمان کاشت فلفل دلمه ای رنگی گلخانه ای معمولاً در اوایل یا اواسط ماه اکتبر انجام می‌شود؛ برداشت محصول در اواخر ماه مارس آغاز شده و تا ماه نوامبر طول می‌کشد؛ تقریبا حدود چهار ماه برای رشد و کشت فلفل دلمه ای رنگی با کیفیت مورد نیاز است.

فلفل دلمه مناسب برای صادرات

 

5 دیدگاه ها

  1. زهرا گفت:

    سلام
    خیلی جالب بود مقاله ای که برا فلفل دلمه صادراتی نوشته بودید . روند پیشرفته و جالبی داره خسته نباشید

  2. یاسر گفت:

    خیلی عالی جامع و کامل،درود بر شما

  3. صبا گفت:

    با سلام عالی بود عالی

  4. یوسف علی سعادت گفت:

    سلام
    با تشکر از اطلاعات مربوط به فلفل دلمه ای لطفا
    در مورد جاها یا شرکتهایی که می توان بذر را خرید؟ قیمت بذر و نشا اطلاعاتی قرار دهید؟

  5. asefe گفت:

    عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Buy now