از کجا می توانیم بهترین سیب صادراتی را با مناسب ترین قیمت خریداری کنیم؟

قیمت سیب صادراتی :

محصول قیمت
سیب صادراتی 5000 تومان

 

سیب صادراتی یکی از محصولات کم ریسک برای ارسال و صادر کردن به کشور های دیگر می باشد. این محصول که مناسب ترین میوه برای امر صادرات است در چند منطقه مهم کشورمان کشت و تولید می شود. از جمله تولید کنندگان سیب صادراتی شهر ارومیه، سمیرم، دماوند، میانه و مراغه هستند. کشاورزان و باغداران این مناطق، توانایی تولید سالیانه چشم گیر از انواع سیب درختی صادراتی و با کیفیت را دارا هستند.

کیفیت سیب صادراتی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست و بیشتر تجار غیر ایرانی بدون مراجعه به انبار و مشاهده نحوه بسته بندی سیب صادراتی با اطمینان و رضایت کامل تقاضای صادرات می کنند چرا که خیالشان از بابت کیفیت، ظاهر و قیمت مناسب آن کاملا راحت است.

برای آشنایی با نحوه آماده سازی و ارسال سیب صادراتی فیلم زیر را تماشا کنید!

کدام کشورها بیشتر از همه سیب ایران را وارد می کنند؟

  • خرید سیب صادراتی توسط عراق :

اغلب کشور های همسایه بیشترین میزان خرید سیب صادراتی را از ایران دارند اما در این میان سهم کشور هایی چون عراق از سایرین بالاتر است. بنابراین میادین میوه و تره بار این کشور ها مکان مناسبی برای فروش سیب صادراتی ایران به شمار می رود.

 

gimex seifijat - از کجا می توانیم بهترین سیب صادراتی را با مناسب ترین قیمت خریداری کنیم؟

  • وارد کردن سیب صادراتی ایران توسط روسیه :

سالانه با آمار خوبی از صادرات سیب درختی به روسیه مواجه هستیم و می توان یکی ازطرفداران بی چون و چرای محصولات باغی ایرانی را به روس ها منصب داد. در این کشور فروشگاه های زنجیره ای بزرگی همچون فود سیتی وجود دارد که غرفه داران آن از جمله خریداران عمده محصولات کشاورزی ایران خصوصا سیب هستند.

  • هند، پاکستان، عمان، قطر و مصر، وارد کنندگان سیب صادراتی :

به غیر از عراق و روسیه کشور های هند، پاکستان، عمان، قطر و مصر از جمله خریداران سیب قرمز و زرد ایران هستند. سیب ایران در سال جاری به ۲۴ کشور مختلف دنیا صادر شده که متوسط قیمت قیمت سیب صادراتی برای هر کیلو در این مدت ۴۶ سنت بوده است.

انواع سیب صادراتی ایرانی کدام اند؟

سیب صادراتی ایران انواع مختلفی دارد که در این میان می توان به سیب سفید، قرمز و سبز اشاره داشت. هر کدام  از این سیب ها بسته به نیاز و درخواست خریدار خارجی با کیفیت بالا دست چین شده و برای بسته بندی و سورتینگ به انبار انتقال داده می شود. سیب صادراتی به درجات مختلف از جمله ممتاز 1، 2، 3 تقسیم می شوند که کیفیت ممتاز و درجه یک برای صادرات بالاتر است.

مشخصات کلی که فروش سیب صادراتی را میسر می سازد زیبایی، داشتن پوستی سفت و بدون لک و همچنین عطر خوش و طعم بی نظیر است و این محصول که حاصل دست باغداران و کشاورزان ایرانی است با دارا بودن این خصوصیات حرف اول را در میادین و بازار های میوه جهانی می زند.

سیب صادراتی رنگی

  • چگونه بسته بندی و نحوه صادرات سیب درختی که یکی از انواع سیب صادراتی ایرانی است، انجام می گیرد؟

سیب صادراتی ایران برای انتقال به کشور های دیگر به صورت دست چین انتخاب شده و در هر کارتن سیب صادراتی تعداد مشخصی از این میوه قرار داده می شود تا نه تنها در طول مسیر مشکلی برای این میوه به وجود نیاید بلکه زیبایی ظاهر آن نیز حفظ شود.

اگر قصد فروش انواع سیب صادراتی به گرجستان و روسیه را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که به طور مستقیم با باغداران وارد معامله شده و این محصول را با قیمت عمده از فروشندگان خریداری نمایید تا هم در هزینه ها صرفه جویی کنید و هم از کیفیت سیب ها اطمینان حاصل نمایید.

  • فروش سیب صادراتی به صورت تُنی چه مزیتی دارد؟

خرید و فروش سیب صادراتی به صورت تنی بی شک بر قیمت سیب صادراتی تاثیر گذار خواهد بود و آن را به میزان زیادی پایین می آورد. سیب از جمله میوه های صادراتی است که تاجران عموما به صورت عمده خریداری می کنند چرا که هزینه ای که در قبال این مقدار سیب پرداخت می کنند در عوض خرده فروشی خیلی کمتر خواهد بود. البته ناگفته نماند که عوامل مختلفی در قیمت سیب صادراتی تاثیر گذارند که کیفیت، بسته بندی، بازاریابی و تبلیغات جزء آن است.

سیب صادراتی تازه

درباره صادرات سیب درختی به روسیه چه می دانید؟

بازار روسیه یکی از هدف های مهم صادر کننده ایرانی به شمار می رود و وجود فروشگاه های زنجیره ای مختلف، فود سیتی و مگنت پتانسیل های موجود برای صادرات سیب درختی به روسیه هستند.

برای صادرات سیب درختی به روسیه می توانید به طور مستقیم با غرفه داران وارد معامله شده و به وسیله آن ها، صادرات مستقیم و بدون واسطه ای به این کشور داشته باشید. اما برای صادرات هر نوع کالایی به این کشور باید مواردی را مد نظر قرار دهید و آن هم، خوش قولی و ارائه محصولاتی درجه یک با قیمت مناسب است.

  • آیا قیمت سیب صادراتی بر معامله با روس ها تاثیر گذار است؟!

تاجران روس حساسیت زیادی به زمان و کیفیت محصول دارند. همچنین قیمت سیب صادراتی نیز می تواند یکی از گزینه های تاثیر گذار بر فروش و معامله با روس ها باشد. از این رو پس از معامله و برای تحویل بار، خوش قول باشید و با کیفیت ترین محصولات را برای روسیه ارسال نمایید تا تاجران این کشور مشتریان دائمی شما باقی بمانند.

سیب صادراتی قرمز

  • کشور روسیه، بازار هدف سیب صادراتی ایران !

زمانی که حجم بالایی از میوه سیب در کشور ایران تولید می شود، نیاز است تا مازاد این تولیدات به کشور های دیگر صادر گردد تا هم ارزآوری بالا رفته و هم بتوان محصول ایرانی را به بازار های بین المللی معرفی نمود اینجاست که باید بازار های هدف را شناسایی نموده و بازاریابی محصول را آغاز نماییم.

در حال حاضر بازار هدف سیب صادراتی ما کشور های روسیه و گرجستان هستند که تقاضای زیادی برای واردات سیب دارند و این می تواند فرصتی باشد برای صادر کنندگان ایرانی. بی شک نمی توان فرصت بازاریابی در چنین کشور هایی را از دست داد اما بازاریابی بین المللی شیوه و روند خاصی دارد که بدون برنامه نمی توان دست به چنین اقدامی زد. شما در درجه اول باید میزان نیاز بازار را شناسایی نموده و سلایق مردم را بررسی کنید و به دنبال آن با تبلیغات ویژه و متفاوت، محصولات خود را به خریداران و تجار روس و گرج معرفی نمایید.

صادر کنندگان در ابتدا بایستی بازاریابی مناسبی برای فروش انواع سیب صادراتی به روسیه و گرجستان داشته باشند تا در درجه اول این کشور ها با میوه و محصولات ایرانی آشنا شده و بر اساس کیفیت و قیمت مناسب، متقاعد به خرید سیب صادراتی شوند.

سیب صادراتی سبدی

چگونه قیمت سیب صادراتی، می تواند باعث جلب نظر خریدار شود ؟

در نظر داشته باشید که ارائه قیمت مناسب می تواند به میزان زیادی خریدار را به سوی شما جلب کند؛ بنابراین از ارائه قیمت منصفانه برای محصولات خود غافل نمانید.

سیب صادراتی

ارسال سیب صادراتی به عراق

چندی پیش، فعالان بازار میوه و تره بار بغداد، قصد تخریب سیب ایرانی را داشتند و بر اساس این اخبار منفی که در بازار پیچیده بود، برای مدتی صادرات سیب به عراق با حجم کمی صورت می گرفت.

اما از آن جایی که دست متقلب همیشه رو خواهد شد و حقایق به مرور زمان آشکار می شود، این ذهنیت منفی که در ذهن تاجران عراقی نقش بسته بود به مرور زمان برطرف گردید و مجددا درخواست ها برای صادرات سیب به عراق بالا گرفت. به طوری که امروزه صادرات میوه به این کشور یکی از پر رونق ترین صادرات ها در سال است که برای تاجران ایرانی سود بالا و برای کشور ارز آوری قابل ملاحظه ای دارد.

سیب صادراتی خوشبو

سیب صادراتی چه مشخصاتی دارد؟

  • دارای پوستی صاف، روشن و با رنگی شفاف باشد
  •  سیب صادراتی سفت و بدون لکه باشد
  • سیب صادراتی که نسبت به اندازه خود، دارای وزن بیشتری است، از مرغوبیت بالاتری برخوردار خواهد بود.
  • عطر سیب صادراتی  هم به عنوان یکی از پارامتر های مهم در تعیین کیفیت آن به شمار می رود

زمان چیده شدن سیب درختی؛ از پارامتر های مهم در تعیین کیفیت سیب صادراتی

یکی دیگر از پارامتر های مهم در تعیین کیفیت سیب، زمان مناسب چیده شدن آن است. هر چه تعداد سیب های بدون دم در بسته بندی افزایش یابد، نمایشگر چیده شدن دیر هنگام سیب است که می تواند موجب کاهش زمان نگهداری سیب صادراتی گردد.

صادر کنندگان باید به این موارد توجه ویژه ای داشته و سعی بر فریب خریداران خارجی نداشته باشند چرا که بی شک این افراد در کار خود ماهر بوده و قادر به تشخیص زمان چیده شدن سیب و کیفیت آن هستند. با این کار نه تنها لطمه به تجارت خود خواهید زد بلکه مشتریان سیب ایرانی را نیز کاهش می دهید.

سیب صادراتی رنگی

  • دما و شرایط نگهداری برای ارسال سیب صادراتی درختی به روسیه و سایر کشور ها:

اگر صادر کننده میوه هستید بی شک با کلماتی همچون فرازگرا و نافراز گرا آشنا هستید. سیب میوه ای فرازگرا یا کلیماکتریک است. میوه های فرازگرا پس از چیده شدن از درخت، قابلیت ادامه فرآیند رسیده شدن را دارند. لذا نیازی نیست مدت زمان طولانی روی درخت برای تکمیل دوره رسیدن باقی بمانند.

برای فروش سیب صادراتی این میوه را معمولا زمانی که از نظر اندازه، رشد کافی یافته ولی هنوز کاملا نرسیده است برداشت می کنند تا قابلیت تحمل شرایط در طول مسیر را داشته باشد اما از آن جایی که سیب میوه ای است که در زمان چیده شدن، رسیده خواهد شد، اگر این برای مدت طولانی در دمای محیط قرار بگیرد سریعا رسیده میشود.

لذا در زمان صادرات باید به دمای نگهداری آن تا مقصد توجه ویژه ای داشته باشید و هیچگاه میوه سیب را با سایر میوه ها و سبزیجات در یک یخچال قرار ندهید. چرا که این میوه مقدار زیادی گاز اتیلن تولید می کند که می تواند موجب کاهش طول عمر سایر میوه ها و سبزیجات نیز باشد؛ بنابراین برای ارسال و فروش انواع سیب صادراتی به روسیه و گرجستان این محصول را در یخچال های مجزا نگهداری و حمل نمایید.

بهترین دمای نگهداری و انبارداری سیب بستگی به نوع و گونه آن دارد؛ ولی برای تمام انواع سیب این دما در محدوده 1- تا  4+ درجه سانتیگراد است.

سیب صادراتی خیس

  • آیا از تاثیر بسته بندی سیب صادراتی بر میزان فروش و ماندگاری این محصول با خبر هستید؟

شاید در نگاه اول بسته بندی فقط به منظور زیبایی محصول به نظر برسد اما واقعیت چیز دیگریست. بسته بندی اصولی و استاندارد نه تنها موجب زیبایی بیشتر محصول می شود بلکه با حفاظت از میوه در طول مسیر و حفظ کیفیت آن می تواند تضمینی برای ماندگاری بیشتر شما در بازار های بین المللی شود.

چرا که هیچ خریداری به دنبال میوه گندیده و له شده نیست و این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما از بسته بندی نامناسب و غیر استاندارد استفاده کرده باشید در صورتی که می توانید با کمی هزینه، بهترین بسته بندی سیب صادراتی را داشته باشید.

در واقع کارتن سیب صادراتی می تواند نقش محافظت از محصول تا رسیدن به مقصد را ایفا کند؛ اگر بسته بندی سیب صادراتی، مناسب و استاندارد باشد، توسعه بازار برای محصول و به حداقل رسیدن ضایعات در محموله صادراتی را موجب می گردد.

اگر از با کیفیت ترین کارتن سیب صادراتی استفاده کنید نه تنها جایگاه برند ایرانی در بازار های هدف حفظ می شود بلکه به مراتب قیمت محصول و کیفیت آن بالا تر می رود که این امر می تواند نوعی حمایت از محصول ایرانی تلقی شود.

سیب صادراتی سبدی

  • شرایط و ضوابط فنی صادرات سیب درختی

سازمان توسعه تجارت ایران در نامه ‌ای به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ‌های کشور شرایط و ضوابط فنی صادرات سیب درختی را اعلام کرد. در این نامه اقدامات لازم مبنی بر رعایت مقررات ارسالی، ویژگی‌های سیب صادراتی، نوع بسته‌ بندی و نشانه ‌گذاری اعلام شده است.

بر اساس این نامه برای نحوه صادرات سیب این چنین بیان شده است که:

  • سیب صادراتی باید دارای گوشت سالم و فاقد هر گونه عیب، لک، ضرب دیدگی، پلاسیدگی، لکه های رنگی روی پوست، زنگار و ترک خوردگی باشد.
  • داخل میوه نیز بایستی فاقد آثار پوکی، کم آبی که با چروکیدگی نمایان است، لکه ‌های قهوه ‌ای و آردی شدن باشد.
  • در صورتی که عیوب سطحی بر کیفیت، ظاهر و کیفیت نگهداری و بسته بندی سیب صادراتی تاثیر نداشته باشد، مجاز به صادرات خواهد بود که البته میزان صادرات میوه ها با عیوب جزئی نیز مقدار مشخصی دارد که برابر با 1 درصد از حجم بار است.
  • برای بسته بندی و کارتن سیب صادراتی نیز قوانینی در نظر گرفته شده است که مبنی بر آن اندازه و وزن میوه های داخل جعبه بایستی یکنواخت و بسته ها دارای منافذی به منظور تهویه هوا باشند.
  • همچنین بایستی روی هر بسته بندی نام، رقم وزن یا تعداد هر میوه درج شود، عبارت محصول ایران و نام و نشانی تولید کننده یا صادر کننده یا بسته ‌بندی ‌کننده و همچنین برند محصول نیز روی بسته ‌ها درج شود.

سیب صادراتی ابدار

0 تا 100 خرید و فروش سیب صادراتی

خرید و فروش سیب صادراتی در سطح جهان در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۷ میلیارد دلار رسیده است. سیب، یکی از محصولات باغی محسوب می شود که ارزش صادراتی بسیار قوی برای کشورهای صادرکننده دارد. سهم هر یک از کشورهای صادرکننده چیزی حدود ۸ درصد تخمین زده شده است که از سال ۲۰۱۴ این روند رو به کاهش بوده است. در حال حاضر، کشورهای اروپایی، درآمدی بیش از حدود ۳ میلیارد دلار چیزی حدود ۴۰ درصد از سهم صادرات جهانی را برای صادرات سیب در اختیار گرفته اند.

کشورهای آسیای میانه با رقمی معادل حدود ۲۳ درصد از سهم سیب صادراتی جهان در رتبه دوم این حوزه کسب و کار قرار دارند؛ این در حالی است که کشورهای حوزه دریای کارائیب و کشورهای آمریکای لاتین به استثنای کشور مکزیک دارای سهم صادراتی حدود ۱۱ درصد و کشورهای اقیانوسیه حدود ۷ درصد می باشد. خرید و فروش سیب صادراتی در سطح جهان برای کشورهای آفریقایی حدود ۵ درصد تعیین شده است.

سیب صادراتی

** آمار خرید و فروش سیب صادراتی از سطح جهان به ترتیب رتبه:

  • کشور چین با حدود ۱۷ درصد
  • آمریکا با حدود ۳۳ درصد
  • کشور ایتالیا حدود ۱۱ درصد
  • کشور شیلی حدود ۹ درصد
  • کشور فرانسه حدود 5/7 درصد
  • کشور نیوزیلند حدود ۷ درصد
  • کشور هلند حدود 5/5 درصد
  • کشور آفریقای جنوبی حدود ۵ درصد
  • کشور لهستان 5/2 درصد
  • کشور ژاپن حدود 2 درصد
  • کشور اسپانیا حدود 5/1 درصد
  • کشور بلژیک حدود 5/1 درصد
  • کشور صربستان حدود 5/1 درصد
  • کشور ترکیه حدود 3/1 درصد
  •  کشور آرژانتین حدود 2/1 درصد

شرکت هایی که در حوزه صادرات سیب به کشورهای جهان فعالیت می کنند علاوه بر اینکه باید از قوانین مالیاتی، صادراتی و حمل و نقل کالا اطلاع داشته باشند، باید از اصول بسته بندی سیب هاو ده ها موارد تخصصی دیگر نیز مطلع باشند.

قیمت سیب صادراتی

** قوانین خرید و فروش سیب صادراتی

ضمن اینکه خرید و فروش سیب صادراتی به عنوان یکی از میوه های پرطرفدار برای مردم استقبال زیادی در بازارهای جهانی دارد، قوانین سخت گیرانه ای برای صدور مجوز صادرات سیب به کشورهای صادر کننده ارائه می شود. برخی از نکات مهم که شرکت های صادرکننده سیب و همچنین کشاورزان برای پرورش سیب های صادراتی باید آن را در نظر داشته باشند در قسمت بعدی به اختصار معرفی می شوند:

  • سیب های صادراتی باید خشک و تمیز باشند و پوست آنها به هیچ عنوان دارای لک، آثار فاسد شدن و آسیب دیدگی نباشد.
  • استفاده از سموم شیمیایی و کودهای کشاورزی نباید بر روی ظاهر سیب های صادراتی اثر سوء گذاشته باشد.
  • سیب های صادراتی که در سردخانه ها نگهداری می شوند نباید آثار رطوبت یا قطرات آب بر روی آنها وجود داشته باشد.
  • اثر مواد افزودنی و نگهدارنده دارای بوی بد که طعم و مزه سیب را تغییر می دهد، نباید بر این محصولات مشاهده شود.
  • بسته بندی سیب های صادراتی از نظر بازاریابی اهمیت زیادی دارد.
  • رنگ سیب ها برای صادرات این محصولات به ۴ کد دسته بندی می شوند؛ این کدها برای رنگ سیب های زرد و سیب های قرمز به چهار دسته کد A ۷۵ درصد، کدB ،۵۰ درصد؛ کد C، ۲۵ درصد و کد  D کمتر از ۲۵ درصد از رنگ طبیعی برخوردارند.

سیب های صادراتی از نظر ابعاد و اندازه، تعداد سیب ها در بسته بندی ها، وزن متوسط هر سیب، وزن جعبه حاوی سیب ها، درصد مواد نگهدارنده، طعم و مزه نیز مورد بازرسی قرار می گیرند. قوانین معاملات سیب صادراتی در شرکت ها باید از طریق افرادی انجام شود که به این قوانین آشنایی کامل دارند.

قیمت سیب صادراتی

قیمت سیب صادراتی

صادرات سیب، یکی از منابع درآمد زایی کشورها و یکی از حوزه‌های تجاری برای کسب و کارهای حوزه صادرات انواع میوه محسوب می شود. قیمت سیب صادراتی تحت تأثیر عوامل مختلفی در طول یک سال تغییر پیدا می‌کند. در حال حاضر کشور چین با ارزشی بیش از یک میلیون دلار با رشد یک درصدی، بالاترین تولید کننده و صادر کننده سیب در جهان شناخته می شود.

این کشور سالانه حدود ۹۰ میلیون تن سیب را به کشورهای دیگر صادر می کند. رشد صادرات سیب در کشور چین حدود ۴ درصد به طور سالانه ثبت شده است. در حال حاضر کشور آلمان، اولین وارد کننده سیب به شمار می رود.

قیمت های بازار برای صادرات سیب به نوعی به طور غیر مستقیم با قیمت صادرات سایر میوه‌ها در ارتباط است. این عوامل به طور کلی با فاکتورهایی نظیر تولید انواع سیب به صورت فصلی و حجم تولید، مرغوبیت میوه ها، قوانین صادراتی و موارد دیگر معرفی می شوند. در ادامه این مطلب، رتبه بندی کشورهای صادر کننده سیب در جهان را به همراه سهم آنها از صادرات مشاهده می کنید.

 رتبه بندی کشورهای جهان در صادرات سیب

  • کشور چین با سهم حدود ۵۰ درصد
  • کشور آمریکا با سهم 5 درصد
  • کشور لهستان با سهم حدود ۴ درصد
  • کشور ترکیه با سهم حدود 5/3 درصد
  • کشور ایتالیا با سهم حدود ۳ درصد
  • کشور فرانسه با سهم 5/2 درصد
  • کشور شیلی با سهم حدود ۲ درصد

سیب صادراتی

قیمت سیب صادراتی در جهان بر حسب دلار در هر کیلوگرم معرفی می شود. این رقم طبق آخرین آماری که ثبت شده است معادل 19/1 دلار در هر کیلوگرم بوده است. این رقم در مقایسه با روز قبل و یک ماه قبل، رشد مثبت داشته اما در مقایسه با هفته گذشته و در طول یک سال گذشته، رشد منفی ثبت کرده است. صادرات سیب حدود ۸ درصد رشد منفی در طول یک سال گذشته داشته است!

سهم تولید جهانی از انواع سیب صادراتی حدود ۹۰ میلیون تن می باشد. این مقدار در مقایسه با سال قبل حدود 5/3 درصد رشد داشته است و در طول سه سال گذشته، حدود 8 درصد و در طول پنج سال گذشته حدود ۱۶ درصد رشد مثبت را از آن خود کرده است.

آمار و اعداد نشان می دهند که حدود ۲۶ درصد از تمرکز بازار جهانی بر روی صادرات انواع سیب سرمایه گذاری شده است. این اعداد نشان می دهند شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بازرگانی از سال ۲۰۱۱ تا  ۲۰۱۶  استقبال بیشتری از صادرات سیب داشته اند.

قیمت سیب صادراتی

 عوامل موثر در قیمت سیب صادراتی

صادرات سیب نیز مانند صادرات انواع مواد خوراکی، میوه ها و سبزیجات تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد.

  • نوسانات قیمت دلار در بازار جهانی
  • شیوه های نوین بازاریابی بین المللی
  • تغییر شرایط اقلیمی در کشور های تولید کننده انواع سیب
  • رشد و توسعه فناوری های نوین برای اصلاح نژاد میوه ها
  • تجهیزات بسته بندی انواع سیب صادراتی

و بسیاری عوامل دیگر، قیمت سیب صادراتی را تحت تاثیر قرار می دهند.

در میان، کشورهایی که از شرایط آب و هوایی مطلوب و تجهیزات کافی برای کاشت درختان سیب و برداشت محصولات مرغوب برخوردار باشند و همچنین شرکت هایی که دارای شعب بازاریابی مختلف در کشورهای جهان هستند، موفقیت بیشتری را در خصوص صادرات انواع سیب، کسب می کنند.

این شرایط در کشور چین، هندوستان، ترکیه، لهستان و ایالات متحده آمریکا به طور قوی مشاهده می شود. سیب صادراتی از مرغوب ترین گونه های آن ها انتخاب می شوند، از نظر بسته بندی در بهترین شرایط قرار دارند و با قیمت کاملاً رقابتی به بازارهای جهانی ارائه می گردند.

سیب صادراتی

سیب قرمز صادراتی

سیب قرمز صادراتی یکی از محصولات پرطرفدار در بازارهای جهانی است که خوشبختانه کشور ایران نیز در این حوزه موفق بوده است. میزان فروش و صادرات سیب قرمز در جهان، چیزی به ارزش هفت و نیم میلیون دلار آمریکا در سال ۲۰۱۸ تخمین زده شده است.

به طور کلی، ارزش صادرات سیب قرمز و سایر سیب ها از سال ۲۰۱۴ به طور متوسط حدود 2 درصد رشد منفی برای تمام کشورها در برداشته است. اما با این حال، میزان فروش جهانی انواع سیب صادراتی، رقم قابل توجهی را از آن خود نموده است. صادرات سیب قرمز و سایر گونه های سیب از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۱۸ ، حدود ۳ درصد کاهش داشته است!

در میان کشورهای صادر کننده سیب در جهان، کشورهای اروپایی در طول سال ۲۰۱۸ بالاترین ارزش دلار برای صادرات سیب را از آن خود نموده اند. این رقم چیزی حدود ۳ میلیارد دلار یا رقمی معادل ۳۹ درصد از کل صادرات جهان می باشد. کشورهای آسیایی در رتبه دوم صادرات سیب قرمز و سایر گونه های سیب در جهان با رقمی معادل 5/23 درصد بوده اند.

سهم آمریکای شمالی از ارسال سیب صادراتی ، 14 درصد است. این ارقام برای کشورهای حوزه آمریکای لاتین، ۱۱% و کشورهای حوزه اقیانوسیه حدود ۷ درصد می باشد؛ کشورهای آفریقایی برای صادرات سیب، سهمی معادل ۵ درصد را دارند.

قیمت سیب صادراتی

 رتبه بندی کشورها بر اساس فروش سیب قرمز صادراتی

  • کشور چین حدود ۱۷ درصد
  • کشور آمریکا حدود 5/13 درصد
  • کشور ایتالیا حدود ۱۱ درصد
  • کشور شیلی حدود ۹ درصد
  • برای فرانسه حدود 5/7 درصد
  • کشور نیوزلند حدود ۷ درصد
  • کشور هلند حدود 5/5 درصد
  • کشور آفریقای جنوبی حدود ۵ درصد
  • کشور لهستان حدود ۵ درصد
  • کشور ژاپن و حدود ۲ درصد
  • کشور اسپانیا حدود 5/1 درصد
  • کشور بلژیک حدود 5/1 درصد
  • کشور ترکیه حدود 1 درصد
  • کشور آرژانتین حدود 1 درصد

در میان کشورهای فوق، تعدادی از کشورها در فروش سیب قرمز صادراتی و سایر گونه های سیب، رشد مثبت داشته اند؛ ترکیه، کشور هلند، ژاپن و چین، رشدی بیشتر از ۶۰ درصد را در این بازار کسب کرده‌اند. علاوه بر این، سایر کشورها نظیر آرژانتین، بلژیک، فرانسه، لهستان و ایتالیا، حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد رشد منفی در صادرات سیب قرمز ثبت کرده اند!

سیب صادراتی

 نکات مهم در فروش سیب قرمز صادراتی در جهان

صادرات سیب قرمز نیز مانند صادرات انواع میوه ها مستلزم رعایت بسیاری از قوانین و اصول صادراتی و کاشت محصول است. نه تنها برای سیب قرمز، بلکه برای سایر گونه های سیب، همین اصول باید مورد توجه قرار گیرد. انواع سیب قرمز و سایر سیب ها که برای صادرات انتخاب می‌شوند باید دارای سطح صاف، براق بدون آثار لکه، ترک خوردگی یا هر گونه آسیب دیدگی باشند.

محصولات سیب قرمز خوشرنگ ترین سیب های موجود در بازار هستند و همانند سیب های زرد و سبز، طرفداران خاص خود را در کشورهای مختلف دارند؛ بنابراین بسته بندی سیب های قرمز نیز از اهمیت خاصی در بازاریابی بین المللی برخوردار است.

طبق اصول حمل و نقل و صادرات میوه ها، سیب های قرمز باید در کارتن های مخصوص با بسته بندی شفاف و واضح قرار داده شوند که اطلاعات تغذیه ای و وزن سیب ها بر روی آن درج شده باشد. در ارسال سیب قرمز صادراتی ، این موضوع اهمیت دارد که وزن هر عدد سیب در کارتن، چقدر است و در نهایت، وزن کارتون چند کیلوگرم می باشد. میوه های مرغوب، همواره در بازار صادراتی جهان موفق خواهند بود.

 سیب صادراتی مرتب

نکاتی قابل توجه در خصوص خرید سیب درختی !!

خواص سیب چیست و به هنگام خرید سیب درختی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سیب درختی از آن دسته محصولات باغی خوش طعم و عطر است که کمتر کسی می تواند از مزه خوب آن بگذرد؛ ضمن آن که این میوه، دارای خواص بسیاری است که از پیر تا جوان همه خواهان آن هستند.

مثل معروفی در رابطه با خواص سیب وجود دارد که می گوید روزی یک عدد سیب بخورید تا از دکتر بی نیاز شوید زیرا سیب سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر بوده و از بیماری هایی همچون آسم، آلزایمر، سنگ کیسه صفرا، پارکینسون، هموروئید و آب مروارید و سرطان پیشگیری کرده و به درمان دیابت و روده تحریک پذیر کمک می کند.

به همین علت افراد بی صبرانه منتظر فصل پائیز هستند تا اقدام به خرید سیب درختی نمایند. خرید سیب درختی حجم زیادی از خرید و فروش را در بین میوه ها به خود اختصاص داده است بنابراین لازم می دانیم نکاتی در خصوص خرید سیب درختی را به شما آموزش دهیم تا بهترین محصول سیب باغات را خریداری کنید.

سیب صادراتی سبز

اکثر مردم سیب را به عنوان میوه ای می شناسند که ماندگاری بسیار بالایی دارد و از زمانی که از درخت چیده می شود تا خراب شدن، زمان زیادی برای مصرف آن وجود دارد. یکی از نکاتی که به هنگام خرید سیب درختی باید به آن توجه کنید، مدت زمان مصرف است؛ به عنوان مثال اگر می خواهید سیب را در طولانی مدت نگه دارید باید از سیب هایی که کمی سفت هستند خریداری کنید که تا زمان مصرف، خراب نشوند.

بعد از خرید سیب درختی، باید آن را در جای تاریک و خنک مانند یخچال نگهداری کنید زیرا سیب در محیط گرم و در معرض نور سریع تر خراب می شود. برای خرید، بهتر است از اواخر تابستان (نیمه دوم شهریور) اقدام کنید زیرا از آن زمان برداشت و فروش سیب شروع می شود.

زمانی که اقدام به خرید سیب درختی می کنید، حتما از سلامت سیب ها اطمینان حاصل کرده و آن ها را کامل بررسی نمائید. یکی از ویژگی های سیب مرغوب، آب دار بودن آن است که به هنگام خرید باید این نکته را مد نظر قرار دهید. شاید بپرسید سلامت و مرغوب بودن سیب را چگونه می توانید از ظاهر تشخیص دهید!

3 ویژگی وجود دارد که به هنگام خرید سیب درختی می توانید از آن ها کمک بگیرید:

  • اول آن که سیب باید پوستی صاف و براق داشته باشد و سیب هایی که ظاهری چروکیده دارند کیفیتی ندارند.
  • ویژگی دوم ساقه سیب است؛ ساقه را با دست کمی بپیچانید اگر راحت از سیب جدا شد یعنی سیب تازه و با کیفیت است.
  • آخرین ویژگی که اکثر افراد به صورت ناخودآگاه از آن برای تشخیص سیب با کیفیت کمک می گیرند، سفت بودن سیب است. سیب نباید با فشار انگشت فرو رود.

سیب صادراتی درختی

فروش سیب درختی از تجارت های پر سود !

یکی از تجارت های پر سود صادراتی، فروش سیب درختی است. سود این تجارت باعث شده صادر کنندگان زیادی به دنبال شروع این تجارت باشند. اگر شما هم قصد فروش سیب درختی به کشور های دیگر را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

برای فروش سیب درختی باید ابتدا باید مقصد فروش خود را مشخص کنید زیرا فروش سیب درختی در انواع مختلفی صورت می گیرد که لازم است سلیقه مردم را در کشور مقصد بدانید و بر طبق آن صادرات را انجام دهید. در ادامه به بررسی چند نوع سیب درختی می پردازیم و شما را با آن ها آشنا می کنیم.

  • سیب درختی قرمز:

این میوه معمولا با ظاهر زیبا و هوس انگیز و طعم شیرینی که دارد نامش در لیست فروش سیب درختی صادراتی دیده می شود. در فروش سیب درختی حتما دقت کنید که بسته بندی آن به نحوی باشد که سیب را سالم به دست مشتری برساند.

  • سیب درختی زرد:

نوع دیگری از سیب درختی، سیب درختی زرد است. این سیب نیز مانند سیب درختی قرمز، شیرین است. فروش سیب درختی زرد به علت های مختلفی در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد که به صورت تیتر وار آن ها را ذکر می کنیم.

سیب درختی زرد به علت خواص درمانی که دارد در بین کشور های دیگر طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است (پیشگیری از سرطان، تقویت کننده مو و ناخن، آرامش بخش بودن و بهبود التهابات در ناحیه گلو به هنگام سرما خوردگی).

نکته ای که در فروش سیب درختی برای صادرات باید به آن توجه داشته باشید بسته بندی است. بسته بندی های سیب معمولا به شکل سبد است اما برخی از کشور ها این نوع بسته بندی را نمی پسندند و می خواهند سیب درختی را در بسته بندی های کارتنی دریافت کنند.

سیب صادراتی ایران

  • سیب درختی سبز:

یکی دیگر از انواع سیب ها، سیب درختی سبز است که از لحاظ طعم تفاوت زیادی با سیب درختی قرمز و زرد دارد. این سیب کمی طعم ملس داشته و به شیرینی دو سیب دیگر نیست. برای فروش سیب درختی در هر کدام از این 3 مدل باید ابتدا سلیقه کشور مقصد را بررسی کنید. برخی از کشورها از سیب درختی انتظار یک طعم فوق العاده شیرین را دارند در حالی که برخی کشور ها طرفدار سیب های کمی ملس و یا حتی ترش هستند.

چند نکته در خصوص فروش سیب درختی:

  1. سیبی که قصد فروش آن را دارید تازه و سالم باشد زیرا باعث وفادار سازی مشتریان در بلند مدت می شود.
  2. بسته بندی استاندارد داشته باشد زیرا بسته بندی به عنوان محافظ سیب عمل می کند و باعث می شود محصول شما سالم به دست مشتریانتان برسد.
  3. اندازه سیب ها نه خیلی درشت باشد و نه خیلی کوچک؛ سیب ها باید در اندازه های استاندارد به فروش برسد.

سیب صادراتی تازه

 

 

4 دیدگاه ها

  1. سینا رحیمی گفت:

    سلام خسته نباشید،در خصوص قوانین صادراتی بیشتر توضیح بدید و بگید قیمت سیب صادراتی تو کشورهای دیگه چنده؟با شرایط اقتصادی الان بازم میشه سیب صادراتی رو به کشورهای دیگه فرستاد؟

  2. مهسا گفت:

    مطالب خوبتون در مورد سیب صادراتی رو خوندم ،مرسی از این مطالب مفید و سایت خوبتون آمارکشور هایی که سیب صادراتی دارند برام به شدت جالب بود

  3. کامیار گفت:

    سلام. کدام نوع سیب صادراتی سود بیشتری دارد؟

  4. احمد گفت:

    وجود کدام ویژگی در سیب صادراتی باعث فروش بیشتر آن می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Buy now