تازه ترین کشمش صادراتی 1402 با قیمت ویژه و مناسب جهت خرید و فروش !

کشمش صادراتی جایگاه سوم را به کشور ما جهت ارسال به کشور های دیگر داده است و پس از کشور های ترکیه و آمریکا قرار می گیرد. همانطور که می دانید کشمش همان انگور خشک شده است و در بازار ایران، انواع و اقسام کشمش را بسته به نوع انگور، شرایط خشک کردن و مواد افزودنی به آن، می توان یافت. همچنین به دلیل امکان نگهداری طولانی مدت این محصول در شرایط خشک و خنک، در تمام طول سال می توان به خرید کشمش و فروش آن اقدام کرد.

جهت آشنایی با مراحل اماده سازی کشمش صادراتی و خرید و فروش آن فیلم زیر را مشاهده بفرمایید!

در چه صورتی می توان به بالا ترین کیفیت کشمش صادراتی دست یافت؟

اولین نکته ای که باید درباره مرغوبیت کشمش صادراتی بدانید، آن است که بهترین نوع محصول کشمش با خشک کردن انگور رسیده در هوای آزاد (زیر نور خورشید یا در سایه) و بدون افزودن هیچ گونه مواد شیمیایی و گوگرد حاصل می شود. در این مقاله با عمده ترین شهرهای تولید کننده کشمش در ایران، نحوه آماده سازی این محصول برای صادرات، مقاصد اصلی ارسال کشمش و انواع کشمش تولیدی در کشورمان، آشنا خواهید شد.

 آیا انواع کشمش صادراتی را که در کشور ما تولید می شود می شناسید ؟

تمامی انواع کشمش دارای مزایا و ویژگی های مخصوص به خود هستند، که این محصول را از محبوبیت بسیار زیادی در بین مشتریان داخلی و خارجی برخوردار می کنند. کاهش فشار خون، کمک به درمان کم خونی، محافظت از استخوان ها، پیشگیری از سرطان، تامین ویتامین های مورد نیاز، بهبود عملکرد رگ ها و مقابله با مشکلات معده، تنها چند مورد مختصر از مزایای بی شمار کشمش به شمار می روند. در این بخش از مقاله، با انواع کشمش صادراتی و نقاط قوت هر کدام از آنها آشنا خواهید شد.

 

مشاوره صادراتی خرید و فروش کشمش

 

  • کشمش تیزابی :

    کشمش تیزابی دارای دو نوع عمده دانه دار و بی دانه بوده و رنگ های مختلفی در طیف زرد روشن تا قهوه ای مایل به زرد دارد. در فرایند خشک کردن کشمش تیزابی از افزودنی های مجاز قلیایی استفاده می شود.

  • کشمش سلطانی:

این نوع کشمش از نوعی انگور با دانه های ریز به دست می آید و معمولا برای استفاده در پلو خرید و فروش می شود. کشمش سلطانی محصول شهرستان تاکستان بوده و ایران، این کشمش را به کشور های دیگر نیز ارسال می کند و از ان به عنوان کشمش صادراتی استفاده میکند.

  • کشمش آفتابی:

این نوع کشمش از خشک کردن میوه رسیده انواع انگور بی دانه در نور مستقیم خورشید به دست می آید. کشمش آفتابی رنگ قهوه ای دارد.

  • کشمش طلایی:

برای خشک کردن این نوع کشمش صادراتی از دود گوگرد استفاده شده و کشمش طلایی در رنگ های زرد کهربایی و قهوه ای روشن به فروش می رسد.

کشمش صادراتی طلایی

  • کشمش سبز:

در کشور ما، معروف ترین کشمش، همان نوع سبز قلمی است که به عنوان تنقلات و در آجیل کاربرد دارد. کشمش سبز حاصل خشک کردن انگور دانه دار، بلند و کشیده با استفاده از گوگرد است.

  • مویز:

مویز یا کشمش بی دانه، از انگور شاهانی به دست می آید و نسبت به کشمش عادی کوچکتر و دارای رنگ تیره تر بوده و طعم تندتری دارد.

کشمش صادراتی

در کشور ایران از چه روش هایی برای تولید کشمش صادراتی استفاده می شود؟

به طور عمده تهیه کشمش با دو روش کلی سنتی و صنعتی انجام می گیرد. در روش سنتی، دانه های انگور درون سینی های بزرگ چیده شده و در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرند. با این حال، بهتر است بدانید که تهیه کشمش به شکل سنتی کار ساده ای نیست و تهویه مناسب هوا در فرایند آن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

شکل صنعتی شامل غوطه ور کردن انگور درون تیزآب یا استفاده از بخار گوگرد و مواد دیگر برای تهیه کشمش صادراتی است.به دلیل کاراملی شدن قند موجود در انگور، کشمش به دست آمده به روش سنتی معمولا رنگ تیره تری نسبت به انگور اولیه دارد. این در حالی است که اگر از روش صنعتی برای تهیه کشمش استفاده شود، به دلیل به کار بردن گاز گوگرد، رنگ کشمش طلایی و خوش رنگ تر خواهد بود.

کشمش موثر در درمان سرطان !

تغییر شکل انگور به کشمش، غلظت ترکیبات فنلی این میوه را افزایش داده و خاصیت پیشگیری و درمان سرطان را در آن، بالا می برد. این ترکیبات فنلی شامل کوئینیک اسید، گارلیک، کلروژنیک، کافئیک اسید، کاتچین و اپی کاتچین هستند. همچنین برخلاف آنچه که ممکن است در ابتدا به نظر برسد، کشمش طلایی دارای مواد مغذی بیشتری نسبت به کشمش حاصل از روش سنتی است.

چرا که آنتی اکسیدهای گوگرد، از ترکیبات مفید انگور محافظت کرده و اجازه نمی دهند که فرایند خشک شدن، بر روی این ویژگی ها اثر بگذارد. عرضه کشمش صادراتی به سه روش بسته بندی معمولی، عرضه به صورت فله ای و فروش در بسته بندی صادراتی صورت می گیرد.

کشمش صادراتیکشمش صادراتی ممتاز چه ویژگی هایی دارد؟

کشمش خوب و با کیفیت، بدون هرگونه رایحه یا طعم غیر طبیعی و همچنین عاری از آفت ها و شن و خاک عرضه می شود. کشمش مرغوب دارای میزان رطوبت کمتر از ۱۸٪ وزنی و مقدار انیدرید سولفور و دود گوگرد کمتر از دو هزارم وزنی است.

کیفیت کشمش به میزان مرغوبیت انگور نیز وابسته است. در واقع، بهترین نوع کشمش صادراتی از انگوری به دست می آید که ۸۰٪ رسیده باشد و رنگ آن باید تا حد امکان یکنواخت به نظر برسد. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در کیفیت کشمش، کمتر بودن تعداد کشمش های دم دار، نارس، ریز، لهیده و شکرک زده، نسبت به تعداد کشمش های سالم در مقدار مشخص است که این عامل، با فرایند پاک کردن کشمش ارتباط مستقیم دارد.

کشمش صادراتیکدام شهرهای ایران از نظر تولید کشمش سرآمد هستند؟

تولید کشمش صادراتی از گونه های مختلف انگور، توسط کشاورزان سراسر کشور انجام گرفته و این محصول علاوه بر استفاده در آشپزی، همراه با آجیل نیز مصرف دارد.شهرستان های :

  • تاکستان
  • کاشمر
  • بوئین زهرا

رتبه های نخست را از نظر تولید بهترین انواع کشمش در کشور ما دارند، اما بالاترین مرغوبیت کشمش، مربوط به شهر ملایر است.

خرید کشمش صادراتی

کشمش صادراتی طلایی

  • کشمش طلایی به دلیل رنگ و ظاهر خاص خود و همچنین مشتریان ثابتی که همیشه خواستار آن هستند، یکی از معروف ترین و محبوب ترین انواع کشمش به شمار می رود.
  • برای صادرات به کشورهای خاص و مصارف لوکس، می توان کشمش طلایی را حداقل دو بار شستشو داده و به صورت بسیار با کیفیت سورت و بسته بندی کرد.
  • ایران در زمینه تولید کشمش طلایی، یکی از شناخته شده ترین کشورها به شمار می رود و این نوع کشمش صادراتی را به کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می کند.
  • همچنین مصر و پاکستان از مشتریان تازه در این زمینه به شمار رفته و توجه به آنها، یک قدم مثبت در صادرات کشمش طلایی ایران است.

کشمش صادراتی طلایی

توجه: برای دریافت لیست قیمت پیاز صادراتی 1402 اینجا کلیک کنید.

کشمش صادراتی پلویی

کشمش پلویی یکی دیگر از کشمش های صادراتی به شمار رفته و متقاضیان خاص خود را در سراسر جهان دارد. به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالای این محصول، کشمش پلویی تاکستان دارای محبوبیت زیادی در بین کشورهای واردکننده داشته و به صورت عمده به روسیه، اوکراین، تایلند، مالزی و اندونزی ارسال می شود.

کشمش سبز

خشک کردن انگور در سالن های سرپوشیده، باعث ایجاد رنگ سبز در این نوع کشمش صادراتی شده و وجود مزایایی مانند بهبود سلامت چشم، تقویت اعصاب، ارتقای سلامت دندان و لثه، جلوگیری از پوکی استخوان و فایده برای کودکان در حال رشد، این کشمش را به یکی مشهورترین ها تبدیل کرده است. کشورهای عربستان، آلمان، ژاپن، ترکیه، ترکمنستان و عراق از مقاصد اصلی صادرات کشمش سبز به شمار می روند.

کشمش صادراتی سبزکشمش صادراتی تیزابی

کشمش تیزابی نسبت به کشمش آفتابی دارای کیفیت پایین تری نسبت به کشمش سبز بوده و به همین دلیل، قیمت آن نیز مقرون به صرفه تر است. وجود ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین سی، امگا سه و امگا شش، این نوع کشمش را به یکی از پر فروش ترین انواع تبدیل کرده است.

این کشمش دارای بیشترین میزان تولید در شهرها و استان های بجنورد، اسلام شهر، کاشمر، بوشهر و سیستان و بلوچستان است و امکان خرید آن، چه به صورت فله ای و چه بسته بندی در بیشتر نقاط کشور وجود دارد.

تولید کشمش صادراتی در کشور شیلی !

یکی از کشورهایی که در زمینه صادرات کشمش فعالیت می‌کند، کشور شیلی است. پیش بینی می شود میزان تولیدات و صادرات کشمش از این کشور از حدود 3 هزار تن به حدود ۶۰ هزار تن افزایش پیدا کند. 3 منطقه در شمال کشور شیلی به پرورش انگور و تولید کشمش مشغول هستند. مناطق آتاکاما، کوکییمبو و والپارایزو، مناطقی هستند که برای کشت انگور در شیلی مناسبند.

تولید کشمش صادراتی در آفریقای جنوبی !

پیش بینی می‌شود تولید کشمش در کشور آفریقای جنوبی تا سال ۲۰۱۹ از میزان ۲۵۰۰ تن به ۷۳ هزار تن افزایش پیدا کند. شرایط لازم برای رشد انگور و تولید کشمش به تدریج در آفریقای جنوبی فراهم می‌شود. انواع مختلف کشمش سلطانا و کشمش طلایی در این کشور تولید می‌شوند.

این دو نوع کشمش صادراتی تحت اکسید سولفور و سپس فرآیند خشک شدن قرار گرفته و آماده بسته بندی می شوند. انتظار می رود میزان صادرات کشمش از آفریقای جنوبی به حد قابل توجهی به حدود ۶۰ هزار تن افزایش پیدا کند. درصد زیادی از این کشمش به کشورهای اتحادیه اروپا صادر می شود.

کشمش صادراتی سبز

تولید کشمش صادراتی در آرژانتین !

یکی دیگر از صادرکنندگان کشمش صادراتی، کشور آرژانتین در آمریکای جنوبی است. پیش بینی می شود میزان صادرات کشمش از این کشور تا حدود ۴۲ هزار تن تا سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا کند. بیشترین آمار تولید کشمش در استان سن ژوان در آرژانتین است. پیش بینی می شود صادرات کشمش از این کشور از 1000 تن به ۳۹ هزار تن به تدریج افزایش پیدا کند. این مقدار برای صادرات به کشور برزیل ثبت شده است.

تولید کشمش صادراتی در کشور ترکیه !

کشور ترکیه به عنوان یکی از برترین صادرکنندگان کشمش شناخته می شود. انتظار می رود تا سال 2019، میزان تولیدات کشمش در ترکیه از ۲۶ هزار تن به ۲۸۰ هزار تن افزایش پیدا کند. البته آمار صادراتی این مقدار را یک افت نسبی در صادرات کشمش بیان کرده‌اند. علت این تغییر منفی در صادرات کشمش در کشور ترکیه در استان ازمیر و مانیسا در کشور ترکیه، تغییرات اقلیمی است که در این مناطق رخ داده است.

بیشترین مقدار کشمش در کشور ترکیه در این دو استان تولید می شوند. پیش بینی می شود میزان صادرات کشمش از ترکیه به سمت اتحادیه اروپا از حدود ۲۹ هزار تن به 250000 تن برسد. بیشترین آمار تقاضا برای خرید کشمش صادراتی در اروپا، کشمش سلطان است.

فروش کشمش صادراتی

کشورهای وارد کننده کشمش صادراتی !

کشورهای اتحادیه اروپا به عنوان برترین کشورهای وارد کننده کشمش از سایر کشورهای صادر کننده شناخته شده اند. پیش بینی می شود میزان واردات کشمش از طریق کشورهای اروپایی از ۱۲ هزار تن به مقدار ۳۳۵ هزار تن افزایش پیدا کند. کشمش از ایران، ازبکستان و ایالات متحده آمریکا به کشور های اروپایی صادر می شود.

کشمش صادراتی سیاه

در حال حاضر صادرات کشمش در کشور ما چه وضعیتی دارد؟

صادرات کشمش در ایران، دارای سابقه ای چند صد ساله است و کشور ما از نظر تنوع و گوناگونی کشمش صادراتی در رتبه نخست جهان قرار دارد. در واقع، صادرات پسته، صادرات کشمش و صادرات خرما، بخش عمده ای از صادرات خشکبار کشور ایران را تشکیل می دهند. در حال حاضر بیش از ۸۰٪ صادرات کشمش در دنیا، توسط کشورهای ایران، ترکیه، ایالات متحده، یونان و شیلی صورت می گیرد.

از طرف دیگر، بیشترین واردات کشمش در جهان، از سمت کشورهای امارات، روسیه، اوکراین، آلمان، مصر، کانادا، پاکستان، ترکیه، اسپانیا و کویت انجام می شود. دانستن این نکات نیز جالب است که ترکیه و امارات، با اینکه خودشان از کشورهای تولید کننده و صادر کننده کشمش به شمار می روند، اما این کالا را وارد نیز می کنند.

کشمش صادراتی

همچنین کشور استرالیا، کشمش ایران را مجددا بسته بندی کرده و با سپس با برندهای خود، آن را به مناطق دیگر ارسال می کند. اقلیم و شرایط آب و هوایی کشور ایران، آن را به یکی از رتبه های نخست در زمینه باغبانی و به خصوص کشت انگور و تولید کشمش تبدیل کرده است.

از اصلی ترین کشورهای وارد کننده کشمش ایران، می توان به آلمان، امارات متحده عربی و استرالیا اشاره کرد و کشورهای ترکیه، آمریکا و یونان از مهم ترین رقبای ایران در صادرات کشمش محسوب می شوند.

سهم کشور ایران در صادرات کشمش

کشور ایران یکی از کشورهای فعال در حوزه خرید و فروش کشمش صادراتی است. سهم ایران برای صادرات کشمش حدود ۲۷ درصد از صادرات جهان می باشد. سالانه بیش از ۲۵۰ میلیون دلار از این منبع درآمدی حاصل می گردد.

 کشمش مرغوب ایران به کشورهای جهان نظیر استرالیا، انگلستان، ایالات متحده، ایتالیا و فرانسه صادر می شود. بیش از ۱۲۰ هزار تن در سال کشمش با مرغوبیت بسیار عالی در کشور ایران تولید می‌گردد. کشمش های تولیدی ایران شامل کشمش طلایی، سبز و سیاه می باشد.

قیمت کشمش صادراتی

سهم کشور ترکیه در صادرات کشمش

کشور ترکیه به عنوان سرزمین مادری میوه انگور شناخته می شود. تاریخچه کاشت انگور در ترکیه به قرن هشتم میلادی باز می گردد. در حال حاضر این کشور حدود ۴ میلیون تن انگور را در وسعتی به مساحت ۵۵۰ هزار هکتار تولید می کند. حدود ۳۷ درصد از انگور برداشت شده در زمین های ترکیه خشک می شود و سپس به کشمش تبدیل می گردد. درصد بیشتری از آن برای تولید آب میوه و سایر محصولات فرآوری شده، مورد استفاده قرار می گیرد.

منطقه حوزه دریای اژه در ترکیه بهترین شرایط را برای کشت انگور ارائه می دهد.کارخانه های فرآوری کشمش از انگور خشک شده به دو روش استفاده مستقیم از نور خورشید و یا با استفاده از دستگاه های خشک کن صنعتی، کشمش را تولید و سپس بسته بندی می کنند. صادرات کشمش از ترکیه به بیش از ۱۰۰ کشور جهان نظیر کشورهای هلند، انگلستان، ایتالیا، فرانسه و استرالیا انجام می گیرد.

کشمش صادراتی

موفقیت در صادرات کشمش چگونه حاصل می شود ؟

شرکت هایی که در حوزه تولید کشمش یا فرآوری کشمش فعالیت می‌کنند، همواره باید به این نکات دقت داشته باشند که شرط موفقیت آنها در بازارهای جهانی، شیوه های جدید بازاریابی و برقراری ارتباط با بازار مصرف کننده است.

تحلیل بازار و استراتژی مخصوص برای صادرات کشمش و قراردادهای همکاری صادراتی ، اهرم های پیش‌برنده برای صادرات کشمش کشورها محسوب می شوند. عامل مهم دیگر موفقیت در صادرات کشمش ،نوع بسته بندی آن است. کشمش های مرغوب در بسته بندی های زیبا و منحصر به فرد، نظر مشتریان خارجی را به خود جلب می نماید.

عاملی که می تواند محصولات کشورها را در حوزه فروش کشمش صادراتی به بازارهای جهانی معرفی کند، شرکت در نمایشگاه های بین المللی مواد غذایی است که هر ساله در کشورهای مختلف برگزار می شود.

قیمت کشمش صادراتی

علیرغم تمام مزایایی که در فوق ذکر شدند و با توجه به سهم عظیم صادرات کشمش، مشکلات و چالش هایی در این بازار پر رقابت وجود دارد.

  • تخصیص بازارهای جهانی به خرید محصولات یک کشور خاص
  • استراتژی‌های سیاسی و اقتصادی تولید کنندگان این محصول
  • نحوه بسته بندی
  • صدور گواهینامه های بهداشت و بازرگانی
  • عدم وجود دستگاه های مناسب برای فرآوری
  • و دسته بندی در برخی از کشورها
  • نوسانات قیمت ارز

نمونه هایی از مشکلاتی هستند که بازار خرید و فروش و صادرات کشمش را تحت تاثیر قرار می دهند.

کشمش صادراتی

در خرید و فروش کشمش صادراتی چه ویژگی هایی حائز اهمیت هستند؟

شما می توانید جهت خرید کشمش و فروش آن با جست و جو در آگهی های روزنامه ها، شبکه های اجتماعی، سرچ در گوگل و پرسش از بازاریان یا فروشگاه های عرضه کننده خشکبار در سطح شهر، اقدام کنید.

در تولید کشمش صادراتی، کیفیت انگور و روش خشک کردن و فراوری آن، دو عامل اصلی تعیین کننده در کیفیت محصول هستند. اما الزاماتی هستند که کشمش باید واجد آنها باشد تا بتوان آن را به کشورهای دیگر ارسال کرد.

ویژگی هایی از جمله عاری بودن از خاک و آلودگی، پاکسازی از هرگونه آفت، کیفیت مزه، رطوبت کنترل شده و وجود مواد شیمیایی کم در یک محصول، آن را به یک گزینه مناسب برای صادرات تبدیل می کند. به عنوان مثال، بهترین نوع کشمش تیزابی دارای ۲۰٪ رطوبت است.

قیمت کشمش صادراتی

6 نکته مهم جهت خرید انواع کشمش صادراتی از طریق اینترنت :

  • قیمت خرید کشمش را در سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلفی چک کنید.
  • این قیمت ها را با هم مقایسه نمایید.
  • در کنار قیمت به فاکتورهایی مانند کیفیت کشمش صادراتی، نحوه تولید آن و نوع انگور توجه داشته باشید.
  • مدت زمان تحویل را بررسی کرده و از مناسب بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • در هنگام ثبت سفارش به امکان مرجوع نمودن کالا توجه داشته باشید.
  • پیش از نهایی کردن سفارش خود از اعتبار سایت فروشنده مطمئن شوید.

کشمش صادراتی تازه

برترین کشور های فعال در حوزه خرید و فروش کشمش صادراتی کدام اند؟

ترکیه و ایالات متحده آمریکا در رأس صادرکنندگان کشمش در جهان قرار دارند. خرید و فروش و صادرات کشمش به عنوان یکی از خوراکی های مهم با فواید درمانی، دارویی و تغذیه ای برای سلامتی انسان، یکی از منابع درآمد زا برای کشورهای تولیدکننده این ماده خوراکی می باشد.

کشمش از انگور به دست می آید. در فرایند صادرات کشمش، تولید کنندگان پس از خشک شدن انگور، کشمش ها را که به رنگ سبز، طلایی و یا سیاه هستند برای صادرات، بسته بندی می نمایند. در حال حاضر، کشمش یکی از مهم ترین و اصلی ترین صادرات غیر نفتی در جهان به شمار می رود که درصد قابل توجهی از صادرات جهان را از نظر میزان درآمد به خود اختصاص داده است.

کشمش صادراتی

سهم کشور آمریکا در صادرات کشمش

کشمش یکی از مهم ترین خوراکی های خشک در آمریکا محسوب می‌شود. کشمش در کشور آمریکا نام های تجاری مختلفی دارد و به همین ترتیب کشمش های متنوعی به ویژه در ایالت کالیفرنیا تولید می گردد.

بیش از ۳۰۰ تن انگور خشک شده به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در آمریکا تولید می شود. زمین های کالیفرنیا برای کشت انگور به منظور صادرات کشمش حدود ۲۸۰ هزار هکتار است. سهم کشور آمریکا در خرید و فروش کشمش صادراتی بیش از ۱۴۰ هزار تن به بازار جهانی است.

سهم سایر کشورها در صادرات و فروش کشمش

علاوه بر کشورهای فوق، سایر تولید کنندگان اصلی کشمش در جهان شامل یونان، شیلی، آفریقای جنوبی، ازبکستان و افغانستان است. این کشورها در هر سال بیش از ۳۰ هزار تن کشمش را تولید می کنند. فهرستی از کشورهای صادرکننده کشمش به جهان به ترتیب رتبه در قسمت زیر آمده است:

  • ترکیه
  • ایالات متحده آمریکا
  • ایران
  • یونان
  • شیلی
  • آفریقای جنوبی
  • ازبکستان
  • افغانستان
  • استرالیا
  • آرژانتین

کشمش صادراتی

قیمت کشمش صادراتی

میزان تولید جهانی کشمش در طول سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ پیش بینی می شود با رشد ۵ درصدی به حدود 2/1 میلیون تن افزایش پیدا کند. کشمش صادراتی از کشورهای ایران، ایالات متحده آمریکا و کشور چین به طور مجموع از نظر صادرات کشمش، بیش از کشور ترکیه می باشد.

همچنین میزان مصرف این ماده خوراکی در کل جهان به حدود ۳ درصد افزایش پیدا می کند. با توجه به این آمار انتظار می رود برای سومین سال متوالی، صادرات جهانی کشمش با رشد ۴ درصدی، از حدود ۵۰ هزار تن به حدود ۷۷۹ هزار تن در سال برسد.

بیشترین حمل و نقل کشمش از ایران و ازبکستان انجام می شود که البته این مقیاس نیز در مقایسه با کشور ترکیه اندکی کمتر است. میزان صادرات برای این ماده غذایی از کشورهای تولید کننده اصلی در جهان، تغییرات قیمت ارز و همچنین تقاضای بازار عواملی هستند که در قیمت کشمش تاثیر دارند.

کشمش صادراتی

میزان تولید کشمش صادراتی در ایالات متحده آمریکا از مقدار ۲۲ هزار تن به رقمی معادل ۲۶۳ هزار تن افزایش پیدا کرده است. اگرچه تولید کشمش در برخی از ایالت های کشور آمریکا تغییرات چندانی نداشته است اما بر اساس آمارهایی که در خصوص کشت و کار و تولید انگور در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسیده، آمار نشان داده است، صادرات کشمش به طور متوسط از رقمی معادل ۲۵۰۰ تن به ۱۱۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است که این مقدار به طور جزئی در مقایسه با اتحادیه اروپا بسیار بیشتر است.

علی رغم رکود ۶ هزار تنی در صادرات کشمش در ایالات متحده آمریکا که در سال گذشته ثبت شده است، پیش‌بینی می‌شود واردات این ماده غذایی به حدود ۳۰ هزار تن افزایش پیدا کند. قیمت کشمش تنها در بازار ایالات متحده آمریکا تاثیرگذار نیست و سایر کشورهای صادرکننده را نیز درگیر خود کرده است. در ادامه این مطلب به وضعیت سایر کشورهای صادر کننده کشمش می پردازیم.

قیمت کشمش صادراتی

کشمش صادراتی با چه قیمتی به فروش می رسد؟

اولین نکته ای که باید در مورد قیمت کشمش به آن دقت کنید، این است که قیمت این محصول برای صادرکنندگان، متفاوت از قیمتی است که به فروشندگان داخلی عرضه می شود. البته این قیمت ها با توجه به نرخ ارز، فرایند تولید، نرخ انگور خریداری شده و چگونگی بسته بندی و عرضه متفاوت بوده و بسته به این عوامل، دارای عددهای گوناگونی خواهند بود.

متقاضیان برای دریافت قیمت دقیق کشمش صادراتی و همچنین برای مصرف داخلی می توانند از کمک عمده فروش های کشمش، تولید کنندگان، باغداران و کشاورزان و فروشگاه های عرضه کننده این محصول استفاده کنند.

کشمش صادراتی

قیمت کشمش صادراتی و تولیدات کشمش در کشور چین !

پیش‌بینی می‌شود تولیدات کشمش در کشور چین از مقدار ۱۰ هزار تن به حدود ۱۹۰ هزار تن افزایش پیدا کند. این مقدار افزایش قابل توجه به خاطر شرایط مساعد برای تولید کشمش صادراتی در منطقه ژینگ جیانگ در کشور چین عنوان شده است.

این منطقه بزرگترین ناحیه برای رشد کشمش می باشد. کشمش سبز به عنوان یکی از محصولات صادراتی در کشور چین است که حدود ۶۰ درصد از مجموعه تولید کشمش صادراتی در این کشور را شامل می شود. از کشمش سبز برای تهیه غذا و میان وعده ها استفاده می شود.

کشمش های سیاه رنگ یا کشمش های تیره رنگ، حدود ۴۰ درصد از تولیدات کشمش در چین را به خود اختصاص داده‌ است و برای تهیه نان و استفاده در داخل کشور به مصرف می رسد. پیش بینی می شود میزان صادرات این نوع کشمش ها اندکی بیشتر از ۲۰ هزار تن باشد. با توجه به اینکه کشور چین یکی از مهمترین صادر کننده های انو اع کشمش می باشد، قیمت کشمش صادراتی با توجه به میزان تولید این کشور از انواع کشمش و همچنین تقاضای بازار متغیر است.

خرید کشمش صادراتی

نگاهی بر قیمت کشمش صادراتی در جهان

با مروری بر قیمت کشمش صادراتی در جهان و با توجه به مواردی که در مورد آمار تولید کشمش در کشورهای تولیدکننده در قسمت‌های قبلی ذکر شد، برترین کشورهای صادرکننده کشمش به ترتیب کشور ترکیه و انگلستان هستند. طبق آخرین آمار، قیمت کشمش در بازارهای جهانی چیزی حدود 3 دلار در هر کیلوگرم ثبت شده است. این مقدار در مقایسه با سال قبل، رشد حدود 5/2 درصدی داشته است.

با توجه به نمودارها و آمار که در خصوص قیمت کشمش صادراتی در مراجع مختلف به ثبت رسیده است، نوسانات قیمت در سال ۲۰۱۹ در نیمه اول سال در برخی از کشورها رشد مثبت و در برخی دیگر رشد منفی را ثبت کرده است. قیمت کشمش در کشور چین در مقایسه با سال گذشته رشد منفی داشته است اما این مقدار برای کشور روسیه با رشد مثبت روبرو بوده است.

کشمش صادراتی تازه

 مهم ترین عوامل موثر بر قیمت خرید و فروش کشمش صادراتی

  • رشد اقتصادی داخلی در هر کشور
  • نوسانات قیمت ارز
  • تغییرات شرایط اقلیمی در کشور تولید کننده کشمش
  • تقاضای بازار جهانی
  • مسائل سیاسی

قیمت کشمش صادراتی و خرید و فروش آن

خرید و فروش کشمش صادراتی یکی از منابع درآمد زا و موثر در بسیاری از کشورها محسوب می شود. این صنعت مهم به عنوان یکی از منابع اقتصادی در جهان به شمار می رود. قیمت کشمش طبق آخرین به روز رسانی ها در تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۱۹ حدود ۳ دلار در هر کیلوگرم بوده است.

این میزان در مقایسه با سال گذشته، رشد حدود ۶ درصد را ارائه داده است اما متاسفانه آمار خرید و فروش کشمش و قیمت کشمش با توجه به بروز رسانی جدید در مقایسه با ماه قبل حدود ۱۵ درصد رشد منفی داشته است. دلایل زیادی وجود دارد که رشد مثبت یا منفی بازار را در خرید و فروش کشمش صادراتی تحت تاثیر قرار می دهد.

بهترین کشمش صادراتی

در حال حاضر، کشور ترکیه به عنوان اولین صادر کننده کشمش در جهان شناخته می شود. در یک رتبه بندی کامل، کشور انگلستان به عنوان اولین کشور وارد کننده کشمش در جهان معرفی شده است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا مهم ترین بازار برای واردات کشمش به شمار می روند. درصد قابل توجهی از کشمش صادراتی که در کشورهای آسیایی تولید می‌شود به بازارهای اروپایی راه پیدا می کند.

این جمله به مفهوم آن است که کشمش در قاره آسیا از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار می باشد و توانسته است نظر کشورهای مطرح و قدرتمند اروپایی نظیر انگلستان، آلمان و هلند را به خود جلب کند.

رتبه بندی کشورهای فعال در حوزه فروش کشمش صادراتی

بررسی آمارهایی که در حوزه خرید و فروش کشمش صادراتی و منتشر می‌شوند نشان می دهد که رشد بازار در سطح جهان در چه میزان بوده است. این آمارها منبع بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی به ویژه در حوزه صادرات و واردات انواع خشکبار، میوه‌ها و سبزیجات خواهند بود.

کشمش صادراتی

شرکت هایی که در حوزه فروش کشمش فعالیت می کنند با توجه به تغییرات بازارهای جهانی می توانند محصولات خود را با قیمت مناسب به مشتریان ارائه دهند. شرکت هایی موفق تر خواهند بود که در این خصوص به آخرین منابع و اطلاعات جدیدتر دسترسی داشته باشند. با توجه به اهمیت پرداختن به قیمت کشمش و آمارهای فروش کشمش صادراتی، در این قسمت ۱۰ کشور برتر صادر کننده کشمش در جهان را معرفی می کنیم:

1) کشور ترکیه با میزان مشارکت حدود 27 درصد
2) کشور ایالات متحده آمریکا با میزان مشارکت حدود 19 درصد
3) کشور ایران با میزان مشارکت و فروش کشمش با میزان 7 درصد
4) کشور شیلی با مشارکت حدود 7 درصد
5) کشور آفریقای جنوبی با میزان مشارکت حدود 6 درصد
6) کشور افغانستان با میزان مشارکت حدود 4/5 درصد
7) کشور ازبکستان با میزان مشارکت حدود 4/5 درصد
8) کشور چین با میزان مشارکت حدود 4 درصد
9) کشور آرژانتین با مشارکت حدود 3 درصد
10) کشور هندوستان با میزان مشارکت حدود 3 درصد

قیمت کشمش صادراتی

از میان ده کشور برتر در جهان که در حوزه خرید و فروش کشمش صادراتی فعالیت می‌کنند، تنها کشورهای ازبکستان، چین، آرژانتین و هندوستان، بیشتر از 12 % با رشد مثبت نسبت به سال قبل در حوزه صادرات کشمش مواجه بوده اند. از میان این چهار کشور موفق در صادرات کشمش، کشور هندوستان نسبت به سال قبل رشد حدود 72 درصدی داشته است.

در این میان، کشور شیلی و کشور افغانستان در مقایسه با سال قبل با رشد قابل توجهی در جهت منفی در خصوص صادرات کشمش مواجه بوده اند. عوامل مختلفی در تغییرات قیمت کشمش و رشد منفی برای این دو کشور دخیل بوده است.

رتبه بندی کشورهای فعال در حوزه خرید کشمش صادراتی  در جهان

پس از آن که به معرفی مختصری درباره صادرکنندگان کشمش به بازارهای جهانی پرداختیم، اکنون نوبت به آن می رسد که کشورهای وارد کننده این ماده خوراکی را معرفی کنیم. مفهوم خرید کشمش صادراتی و فروش آن زمانی در بازارهای جهانی اهمیت پیدا می کند که تقاضای بازار در میزان قابل توجهی به ثبت برسد.

کشمش صادراتی خوب

اگر مشتریان بین المللی وجود نداشته باشند، در حقیقت، صادرات کشمش معنا و مفهومی نخواهد داشت. مرغوب بودن کشمش صادراتی، عامل مهمی در جلب نظر مشتریان در جهان تلقی می شود. میزان تقاضای بازار و تغییرات اندک در قیمت ارز در بازارهای جهانی می‌تواند بر قیمت کشمش تاثیرگذار باشد.

به همین ترتیب می توان آمارهای ثابتی را در حوزه صادرات کشمش معرفی کرد. البته لازم به ذکر است که آمار صادرات به ویژه قیمت ها، مقدار ثابتی در یک دوره زمانی گسترده نخواهد بود. به همین دلیل است که قیمت بازار و آمارها به تدریج به روز رسانی می شود. 10 کشور برتر وارد کننده کشمش در جهان به همراه میزان مشارکت آنها در واردات کشمش به صورت زیر فهرست می شود:

1) کشور انگلستان با سهمی حدود 12/5 درصد
2) کشور آلمان با سهمی حدود 10 درصد
3) کشور هلند با سهمی حدود 6 درصد
4) کشور ژاپن با سهمی حدود 6
5) کشور کانادا با سهم حدود 4 درصد
6) کشور فرانسه با سهمی حدود 4
7) کشور چین با سهم حدود 3/5 درصد
8) کشور هندوستان با سهمیه حدود 3/5 درصد
9) کشور روسیه با سهمی حدود 3
10) کشور ایتالیا با سهمی حدود 2/5 درصد

کشمش صادراتی بی نظیر

مروری بر آمارهای خرید و فروش کشمش صادراتی در جهان

طبق آخرین آمار ثبت شده برای خرید و فروش کشمش صادراتی در جهان، میزان حجم کل صادرات کشمش رقمی معادل 1/78 بیلیون دلار ثبت شده است. این آمار در مقایسه با سال گذشته حدود 2 درصد رشد منفی داشته است؛ در صورتی که در مقایسه با سه سال گذشته 14 درصد و در مقایسه با 5 سال گذشته حدود 17 درصد رشد منفی برای صادرات کشمش ثبت شده است.

بررسی نمودارها و آمار خرید و فروش کشمش صادراتی و همچنین بررسی قیمت کشمش در جهان نشان داده است تمرکز بازارهای جهانی بر روی مبادله این ماده خوراکی حدود 4/5 درصد بوده که این مقدار در محدوده متوسط برای صادرات ثبت شده است.

قیمت کشمش که در بازارهای جهانی به ثبت رسیده است رقم معادل 1/99 هزار دلار در هر تن می باشد. قیمت کشمش صادراتی نسبت به سال گذشته حدود 2 درصد رشد منفی داشته است. این آمار در مقایسه با سه سال گذشته حدود 11/5 درصد و در مقایسه با5 سال گذشته حدود 16 درصد رشد داشته است.

کشمش صادراتی

مزایای بررسی آمار خرید و فروش کشمش صادراتی

به عنوان فردی که در حوزه صادرات کشمش فعالیت می کند اگر اطلاعات دقیق در مورد بازارهای جهانی کشمش به دست بیاورید و نمودارها و جدول های این حوزه را بررسی کنید، می توانید جزئیات بیشتری از خرید و فروش کشمش صادراتی به همراه قیمت کشمش و عوامل موثر در آن کسب نمایید. اطلاعاتی که برای شما به عنوان یک شرکت صادر کننده کشمش مفید هستند :

  • تهیه فهرستی از کشورهای برتر صادر کننده
  • برترین کشورهای تولید کننده کشمش
  • جمع آوری لیستی از شرکت های وارد کننده کشمش در جهان
  • تغییرات قیمت کشمش در بازار جهانی
  • تهیه فهرست کاملی از محصولات محلی و فصلی در هر یک از کشورهای تولید کننده
  • جمع آوری اطلاعات کامل از حجم تولید و صادرات در بازار جهانی

 به شما اطمینان می دهیم اگر تمام این موارد را از طریق یک تیم حرفه ای، تجزیه و تحلیل کنید می توانید سهم قابل توجهی از بازار را در خرید و فروش کشمش صادراتی در دست بگیرید.

کشمش صادراتی

انواع کشمش

انواع کشمش جزو خشکبار خوشمزه محسوب می شود. از این ماده خوراکی در تهیه انواع غذاها، شیرینی، کلوچه، کیک و بسیاری مواد دیگر استفاده می شود. شاید تا به حال، خوشمزه ترین کیک های جشن تولد یا کیک های خانگی را خورده اید که در آن از انواع کشمش استفاده شده است.

این محصول یکی از منابع درآمدزایی برای کشورهای تولید کننده و پرورش دهنده انواع کشمش و مویز خواهد بود. کشور ایران نیز بهترین فرصت ها را برای پرورش انواع کشمش صادراتی در اختیار دارد. مصرف روزانه مقداری کشمش در رژیم غذایی می تواند ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری را برای سلامت بدن تامین کند.

انواع کشمش حاوی ویتامین c، ویتامین B6، یون های مغذی نظیر آهن، منیزیم، پتاسیم و کلسیم هستند. خوردن روزانه انواع کشمش برای کودکان و در مدرسه می تواند انرژی لازم برای یادگیری را افزایش دهد. این خوراکی ها، میوه های خشک شده با طعم شیرین هستند که ظاهر زیبایی هم دارند.

اگر برای خرید کشمش به بازار مراجعه کنید با انواع گونه ‌های کشمش مواجه می شوید که هرکدام شکل ظاهری و رنگ متفاوتی دارند. در حقیقت، بازار خرید و فروش کشمش بسیار پر رونق است. با توجه به قیمت کشمش صادراتی در بازارهای بین‌المللی، بسیاری از کشورهای خارجی متقاضی خرید انواع کشمش ایران هستند.

برخی از انواع کشمش صادراتی دارای رنگ قهوه ای تیره هستند و برخی دیگر رنگ روشن دارند. خوشمزه ترین دستور پخت انواع پلو مخصوص با استفاده از انواع کشمش پلویی را می ‌توانید تهیه کنید. چیزی که نمادی از یک خوراکی خوشمزه در سفره های ایرانی محسوب می شود.

برای تهیه و آماده سازی انواع کشمش به ویژه با اهداف صادراتی به کشورهای خارجی مراحل مختلف انجام می گیرد. کشمش در حقیقت از انگور به دست می آید. برای اینکه مراحل تهیه انواع کشمش بهتر مشخص شود در قسمت بعدی به این مسئله می پردازیم.

کشمش صادراتی

تهیه انواع کشمش صادراتی

زمانی که انگورها به مرحله رشد کامل رسیدند از درخت، جدا شده و بر روی یک سطح مسطح بدون آلودگی در معرض نور خورشید قرار می گیرند. در این شرایط، تمام حجم رطوبت انگورها از بین می رود و به اصطلاح، خشک می شوند. در این حالت، رنگ انگور که در این شرایط کشمش نام می‌گیرد، به رنگ قهوه ای تغییر پیدا می کند.

مراحل تهیه انواع کشمش، رنگ‌ های سیاه، طلایی، قرمز ، سبز و قهوه ای را می توان تولید کرد. اگر در طول فرایند تهیه و پرورش انواع کشمش صادراتی برخی از افزودنی ها به آن اضافه شود، رنگ کشمش ها تغییر پیدا می کند. این ماده خوشمزه، یک طعم دهنده برای انواع شیرینی، کیک و دسر یا غذاهای مختلف است. همچنین در بسته بندی های متنوع برای ارائه به بازار تولید می شود.

هر یک از انواع کشمش موجود در بازار قیمت متفاوت دارد و بسته به محل تهیه کشمش ها و منطقه‌ای که درخت انگور پرورش داده می شود و همچنین با توجه به تمام فرایند هایی که برای تهیه کشمش اجرا می گردد، قیمت کشمش صادراتی به ازای هر کیلوگرم، متفاوت است. برخی از انواع کشمش نظیر کشمش پلویی، قیمت ارزان تری دارند. در مقابل، قیمت کشمش تیزابی و کشمش انگوری نسبت به سایر کشمش های معمولی گران تر است.

کشمش صادراتی

انواع کشمش صادراتی

  • کشمش آفتابی – کشمش پلویی (ملایر – تاکستان) – قیمت کشمش آفتابی – خرید کشمش آفتابی – قیمت کشمش پلویی – خرید کشمش پلویی

کشمش آفتابی و کشمش پلویی دو نوع از انواع کشمش صادراتی هستند که در بازارهای جهانی به میزان زیاد خرید و فروش می شوند. بازار پر رونق کشمش از نوع کشمش آفتابی و کشمش پلویی موجب شده است خرید و فروش این میوه خوراکی در بسیاری از کشورهای جهان با استقبال بالایی مواجه شود و یک منبع درآمدی نیز محسوب گردد.

هر یک از انواع کشمش پلویی و کشمش آفتابی، یک تعریف مخصوص دارد، اما تمام انواع کشمش از انگور به دست می‌آیند. تفاوت تمام انواع کشمش صادراتی در رنگ، شکل ظاهری، طعم و مزه و نحوه استفاده از آن می باشد. در ادامه این قسمت با قیمت کشمش و تعریفی از این دو نوع کشمش آشنا می شویم.

کشمش آفتابی به انواعی از کشمش گفته می شود که در اثر خشک شدن انگورها تحت نور خورشید به دست می آید. این نوع کشمش کاملاً طبیعی بوده، چرا که هیچ ماده افزودنی به آن اضافه نمی شود. رنگ کشمش ها قرمز تیره یا قهوه ای تیره هستند.

انواع کشمش آفتابی که در مناطق مختلف تولید می شود، حاوی انواع ویتامین ها نظیر ویتامین D است. مواد مغذی در کشمش آفتابی برای استخوان ها بسیار مفید است. این کشمش ها سرشار از مواد آنتی اکسیدانی و یون های مغذی مانند کلسیم، مس، منیزیم، روی، آهن و غیره می باشد.

هنگام خرید کشمش آفتابی، کشمش ها باید طعم شیرین و لذیذی داشته باشد، در غیر این صورت یا حاوی مواد افزودنی است و یا به روش غیر از آفتابی تولید شده است. بهتر است این نوع کشمش را در شرایط خشک و خنک نگهداری کنید.

کشمش پلویی، نوعی از کشمش آفتابی است که برای طبخ انواع پلو و مواد غذایی شیرین و گوشتی بودن این کشمش، لذت خوردن پلوی مخصوص را دو چندان می‌کند. این کشمش ها علاوه بر پلو، برای کیک و کلوچه نیز مناسب اند.

قیمت کشمش پلویی، میزان تقاضا برای خرید کشمش پلویی یا خرید کشمش آفتابی، هر دو در آمار خرید و فروش کشمش در بازارهای بین‌المللی تاثیرگذار است. اینکه مشتریان چه حجم از کشمش را سفارش می‌دهند و همچنین بسته به اینکه کشمش ها در چه نوع بسته بندی هایی ارائه می شود، در صادرات بسیار اهمیت دارد. برای دریافت مشاوره صادرات به سایت محمدرضا شیخ بهائی مراجعه نمایید.

کشمش صادراتی

4 دیدگاه ها

  1. سعید گل افشان گفت:

    تشکر از مطالبتون ،قیمت کشمش صادراتی در حال حاضر در چه حدوده ؟ و اینکه پیش بینی شما برای قیمت کشمش صادراتی در آینده چیه؟ بیشتر میشه یا کمتر

  2. امین گفت:

    با سلام ایا شما خریدار انگور زرد هستید یا نه؟

  3. سپیده شاغی آذر گفت:

    مطالب بسیار عالی و مفید بودند ، بینهایت سپاس

  4. فرین گفت:

    عالی بالاخره یک سایت درست و حسابی پیدا شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Buy now