برگ چغندر خشک صادراتی 2021 با بهترین کیفیت و قیمت !

برگ چغندر خشک یکی از انواع سبزی خشک است که هم مزه خوبی دارد و هم خواص مفیدی برای سلامتی فراهم می کند. این گیاه ماهیت خنک دارد و در خاک هایی رشد می‌کند که غنی از مواد ارگانیک بوده و زهکشی خوبی داشته باشد.

ریشه چغندر یک توده گوشتی بزرگ است که در زیر زمین رشد می کند و از آن قسمت، برگ ها به سمت بالا و به طور مستقیم شامل ساقه و برگ روی زمین ظاهر می شوند. چغندرهایی که برگ جوان تری دارند برای تهیه برگ چغندر خشک بسیار مناسب اند. این برگ های جوان تر، حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های بیشتری هستند.

از نظر گیاه شناسی، چغندر متعلق به خانواده Amaranthaceae و زیرخانواده Betoideae است. چغندر دارای نام علمی Beta vulgaris است. برگ چغندر به طور طبیعی به رنگ سبز روشن، دارای رگه هایی مایل به صورتی یا قرمز است. سبزیجات جوان تر، بهتر و خوشمزه تر هستند و خواص بیشتری دارند.

یافته های تاریخی نشان داده است که مصرف برگ ‌چغندر به منطقه مدیترانه، در زمانی دورتر از 2000 سال قبل از میلاد مربوط می‌شود. در آن زمان، درر قرن هشتم، در منطقه بابل از این ماده مغذی استفاده می شده است. در سال ۸۵۰ پس از میلاد، برگ چغندر با طعم بسیار لطیف و خوشمزه در آشپزی مورد استفاده قرار می گرفت.

مصرف برگ چغندر خشک و تازه مخصوص به فصل سرد سال است. از آنجایی که این گیاه در زمستان برداشت می شود، به نظر می رسد که برگ های چغندر تازه در فصل سرد بهتر مصرف می شوند. تهیه برگ چغندر خشک برای استفاده در فصل گرم تابستان، زمانی که چغندرها هنوز رشد نکرده‌اند ضرورت دارد.

مهم ترین مزایای سلامتی برگ چغندر خشک و تازه

علاوه بر مقادیر زیادی پروتئین، روی، فسفر، برگ چغندر خشک غنی از فیبر می باشد. به علاوه، آنها مقادیر زیادی منیزیم، ویتامین B6، مس، پتاسیم، منگنز دارند و البته مقادیر بسیار اندکی کلسترول و چربی را فرآهم می کنند. بر اساس رژیم غذایی 2000 کالری، ارزش روزانه چغندر سبز، شصت درصد ویتامین C ،دویست و بیست درصد ویتامین A ، پانزده درصد آهن و شانزده درصد کلسیم دارد.

  • کاهش روند پیری

برگ چغندر خشک و تازه به سم زدایی بدن کمک می کند. این ماده با مقادیر کافی آهن، فیبر، ویتامین C، آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها و پتاسیم می تواند این فرآیندها را موجب گردد. چغندر مقادیر زیادی فولات و همچنین خاصیت ضد التهابی دارد که به کاهش چین و چروک های پوستی کمک می کند.

  • تأمین سلامت دستگاه گوارش

برگ چغندر خشک سرشار از فیبر است. فیبر غذایی برای حفظ سلامت دستگاه گوارش مورد نیاز است. فیبر منبع مهمی برای منظم نگه داشتن حرکات روده و درمان یا جلوگیری از یبوست است. علاوه بر این، فیبر باعث کاهش کلسترول، کنترل قند خون شده و به داشتن وزن سالم کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Buy now